عمومیکسب و کار ویژه

انواع لیزر پوست برای لک

در این مقاله قصد داریم در مورد انواع لیزرهای پوستی، استفاده از لیزرهای پوستی، پرکاربردترین لیزرهای پوستی، عوارض لیزرهای پوستی، در صورت انجام لیزر پوست توسط اپراتور یا متخصص پوست و هر آنچه از شما نیاز است صحبت کنیم. می خواهید لیزر کنید. با برترین پزشک همراه باشید.

لیزر چیست؟

لیزر وسیله ای است که می تواند طول موج مشخصی از نور را تقویت کرده و آن را روی یک نقطه متمرکز کند. این کار باعث افزایش انرژی و قدرت نفوذ امواج نور می شود و انرژی گرمایی حاصله در ناحیه مورد نظر تضمین می کند که اثر لیزر درمانی حاصل شود. درمان پوست با لیزر یکی از مهمترین موارد برای زیبایی پوست به خصوص اگر لکه هایی روی صورت داشته باشد. برای گرفتن بهترین نتیجه برای هر فرد، متخصص پوست معمولا از لیزرهای مختلف یا روش های دیگر مانند مزوتراپی صورت یا سایر روش های زیبایی استفاده می کند تا فرد بتواند با کمترین مراجعه پزشکی به نتیجه مطلوب برسد.

کاربرد لیزر پوست چیست؟

استفاده از لیزر در پوست و زیبایی بسیار زیاد است. پزشکان بهترین مرکز لیزر موهای زائد در شمال تهران اغلب در موارد متعددی از لیزرهای پوستی استفاده می کند. استفاده از هر نوع لیزر پوستی در زیر توضیح داده شده است.

به طور کلی از لیزر برای رفع چین و چروک، جوانسازی، لایه برداری سطحی و عمیق، لیفتینگ و جوانسازی پوست، از بین بردن موهای زائد صورت و بدن، از بین بردن لک های پوستی، از بین بردن کک و مک و از بین بردن برخی خال ها استفاده می شود. و غیره برای جایگزینی آکنه و جوش، رفع خالکوبی، رفع کشیدگی های ناشی از بارداری یا افزایش یا کاهش وزن، درمان ضایعات عروقی، ماه گرفتگی، واریس و … استفاده می شود.

چه اصولی در طراحی لیزر مهم است؟

سه اصل مهم در استفاده از لیزر وجود دارد:

درمانگر باید تجربه کافی در لیزر درمانی داشته باشد.

پزشکان روش مناسب لیزر را برای درمان مشکلات پوستی انتخاب می کنند.

برای درمان، پزشک باید از فناوری ها و تجهیزات استاندارد مناسب استفاده کند.

هر یک از این سه اصل در صورت عدم رعایت نتایج درمانی غیر قابل قبول و در موارد بدتر عوارضی را برای فرد به همراه خواهد داشت.

لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟

پرکاربردترین لیزر پوست

لیزرهای مورد استفاده برای پوست کاربردهای متفاوت و انواع مختلفی دارند. از جوانسازی پوست گرفته تا رفع موهای زائد و تاتو و غیره.

لیزر دی اکسید کربن

لیزر دی اکسید کربن یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین لیزرها می باشد. با این نوع لیزر، پزشک می تواند پوست را عمیقاً بسوزاند، که باعث جوانسازی، التیام زخم، محو شدن جای زخم و آکنه، بهبود منافذ باز و محو ترک های پوستی می شود.

از لیزرهای دی اکسید کربن برای درمان بافت های مختلف پوست، استخوان و تناسلی نیز استفاده می شود.

لیزر اربیوم

لیزر اربیوم بیشتر در جوانسازی پوست استفاده می شود و می توان از آن برای لایه برداری پوست سطحی و رفع چین و چروک های سطحی استفاده کرد.

لیزر PDL

لیزر PDL برای درمان ضایعات و لکه های عروقی، ماه گرفتگی و همچنین برای درمان اسکار استفاده می شود.

لیزر ND-YAG

لیزر یاگ عمدتا برای تغییر رنگ پوست، رفع لک های پوستی، رفع رگ های زیر پوستی (رگ های واریسی)، رفع موهای زائد و رفع خالکوبی استفاده می شود.

سوئیچ لیزر Q

یکی از انواع لیزر برای لک های صورت، لیزر Q-Switch است که برای درمان کک و مک، رفع خالکوبی و خال استفاده می شود.

لیزر الکساندرایت

شاید با نام لیزر الکساندرایت آشنا باشید، رایج ترین کاربرد لیزر الکس برای از بین بردن موهای زائد است.

لیزر موهای زائد

بسته به نوع پوست، رنگ پوست و ضخامت و محل موهای ناخواسته، متخصص شما ممکن است از سه نوع لیزر برای از بین بردن موهای زائد استفاده کند: لیزر دایود، لیزر الکساندرایت، لیزر NDIG و لیزر IPL.

اما امروزه لیزر IPL جای خود را به لیزرهای جدیدتر داده و بسیار کمتر از قبل استفاده می شود.

در نژاد ایرانی با توجه به طول موج توسعه یافته در دستگاه های الکساندرایت، این نوع لیزر بهترین طول موج برای بهبود درمان پوست و موهای زائد ایرانی است، بنابراین در این کشور از لیزر الکس برای از بین بردن موهای زائد موثرتر از ما است.

دکمه بازگشت به بالا