علم و سلامت

اوتیسم کودکان؛ تفاوت یا اختلال

اوتیسم نوعی اختلال است که بیشتر افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. اوتیسم نوعی اختلال است که بیشتر افراد را تحت تأثیر قرار می دهد.

شما ممکن است کتاب عجیب سگ شب را خوانده باشید. این داستان پسری است که در برقراری ارتباط با خود و درک امور انسانی مشکل دارد ، اعتماد به دیگران و برقراری ارتباط با افراد را دشوار می کند. او دشوار است ، اما در عوض از توانایی فکری بالایی در حل مشکلات ریاضی برخوردار است. اطلاعات خوانندگان را در زمینه های مختلف مانند نجوم و حقایق و منظومه شمسی متحیر می کند. شخصیت اصلی داستان کودکی با بیماری اوتیسم است و چالش های زندگی و توانایی های ویژه او به زیبایی به تصویر کشیده شده است. شاید در گذشته با افرادی با این ویژگی ها روبرو بوده باشید ، اما آیا افراد خود محور واقعاً فاقد آن هستند یا تنها آنها هستند که به دنیا اهمیت می دهند؟

از اختلال طیف اوتیسم چه می دانیم؟

اوتیسم نوعی اختلال است که بیشتر افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. اوتیسم نوعی اختلال است که بیشتر افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. این نوع بیماری معمولاً علائم خود را قبل از سه سالگی نشان می دهد. به طور قطع نمی توان گفت علت این اختلال چیست ، اما افزایش آگاهی افراد در مورد خانواده و اوتیسم بسیار مهم است تا بتوان آن را تا حد امکان توسط یک متخصص مغز و اعصاب شناسایی و توان بخشی کرد. این باعث می شد بچه ها راحت تر شوند.

خصوصیات و نشانه های آزادی

همانطور که گفته شد ، علائم اوتیسم معمولاً قبل از سه سالگی ظاهر می شود. علائم شایع اوتیسم شامل موارد زیر است:

عدم تماس چشمی با افراد دیگر

عدم علاقه به موضوعات یا علاقه شدید به موضوعات خاص

تکرار بیش از حد کلمات و عبارات ، حرکات جسمی عجیب و غریب یا جلوی و پشت بدن

. حساسیت شدید به صداها ، بوها یا صحنه هایی که افراد دیگر عادی می دانند.

نادیده گرفتن مردم و صحبت با آنها

وقتی کسی با آنها تماس جسمی برقرار می کند مانند بغل کردن یا نوازش ، کسی احساس امنیت نمی کند

درک مشکلات درک و استفاده از کلمات ، حرکات و بیان صورت مانند خندیدن یا گریه کردن

مشکل سازگاری با تغییرات محیط و …

کودکان مبتلا به اوتیسم نمی توانند بزرگتر از همسالان خود باشند. به عنوان مثال ، یک کودک دو ساله که مبتلا به اوتیسم نیست ، به بازی های ساده ای علاقه مند است یا از بازی با کودکان دیگر در چهار سالگی لذت می برد. با این حال ، کودک مبتلا به اوتیسم ممکن است در برقراری ارتباط با سایر کودکان مشکل داشته باشد یا ممکن است عموما از رابطه ناراضی باشد.

چه چیزی باعث معنویت می شود؟

دلیل اصلی آزادی ناشناخته است و دلیل قطعی برای آن وجود ندارد. با این حال ، بر اساس تحقیقات ، برخی از عوامل خطر شامل موارد زیر است:

سابقه اوتیسم در خانواده Aut

]جهش ژنتیکی

بارداری در پیری

قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین و سموم محیطی

مصرف داروهای دیابت یا مسکن ها در دوران بارداری

طبق تحقیقات موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی (NINDS) ، هر دو عامل ژنتیکی و محیطی ممکن است در بروز این بیماری نقش داشته باشند.

آیا اوتیسم قابل درمان است؟

متأسفانه درمانی برای استقلال وجود ندارد ، اما برخی از درمان ها و روش های درمانی وجود دارد که می تواند به کاهش علائم و بهبود زندگی کودک مبتلا به اوتیسم کمک کند. درمانهای توانبخشی ، مشاوره با کودکان و معالجه مانند رفتار درمانی ، بازی درمانی ، موسیقی درمانی و تکنیک های مراقبه می تواند در راحتی و بهبودی این افراد تأثیر مفیدی داشته باشد. اما لازم به ذکر است که شدت علائم در افراد مختلف با این اختلال متفاوت است ، و در نتیجه اثرات درمانی متفاوت است. برخی به خوبی به درمان پاسخ می دهند ، در حالی که برخی دیگر به هیچ درمانی پاسخ مثبت نمی دهند.

با وجود این اختلالات ، بسیاری از کودکان مبتلا به اوتیسم از بسیاری جهات مهارت های قوی دارند. آنها می توانند بسیاری از جزئیات را به خوبی حفظ کنند و در حل مشکلات ریاضی و علمی بسیار عالی هستند.

مهمتر از درمان این است که کودکان مبتلا به اوتیسم و ​​خانواده های آنها حمایت کافی از جامعه را دریافت می کنند. در حال حاضر ، جوامع زیادی در حمایت از کودکان اوتیسم وجود دارد که آموزش لازم را در مورد نحوه برخورد با کودکان اوتیسم و ​​نحوه پاسخگویی به آنها به خانواده ها ارائه می دهند.

]خانواده های اوتیستیک گاهی به قدری مشغول فرزندان اوتیسم خود هستند که به نوعی زندگی شخصی آنها را فراموش می کنند ، اما باید بدانید که سلامت روانی و بهزیستی شما بیشترین کمک را به فرزندان شما می کند. شما همواره می توانید در صورت نداشتن وقت کافی برای مراجعه به مطب پزشک و مشورت با آنها از تجربیات آنها به کمک سایر خانواده های اوتیسم استفاده کنید و یا از خدمات مشاوره پزشکی آنلاین استفاده کنید.

]

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا