علم و سلامت

ساخت دریچه‌های قلب و عروق خونی از بافت افراد

به گزارش Transparent و IO. مدیر عامل این استارت آپ، Elianne Schutten، قصد دارد دریچه های قلبی عروقی را در اسرع وقت بهبود و تجاری سازی کند.

ایجاد دریچه های قلب و رگ های خونی خود ترمیم شونده یک داستان علمی-تخیلی نیست، بلکه یک داستان است. این روش جایگزین با استفاده از فناوری «بازیابی طبیعی»، شروع خوبی را برای افراد مبتلا به بیماری های عروق بیماری کرونا یا قلبی عروقی فراهم می کند.

در پردیس دانشگاه فناوری آیندهوون (TU/E) در هلند، می‌خواهد در اسرع وقت یک ابتکار نوآوری را با کمک محققان در ایالات متحده، آلمان، بلژیک و بریتانیا راه‌اندازی کند.

شاتون گفت: فناوری ما در سراسر جهان جدید نیست، اما از نظر کاربرد بسیار متفاوت است. این فناوری مبتنی بر مواد پلیمری فوق مولکولی است که پروفسور ژان ماری لن جایزه نوبل 1987 را برای آن برنده شد. به طور خلاصه، این پلیمرها بدن بیمار را قادر می سازد تا به طور طبیعی رگ خونی یا دریچه قلب جدید را بازسازی کند. ما تاکنون در این توسعه فنی پیشرفت خوبی داشته ایم و می خواهیم هر چه زودتر آن را وارد بازار کنیم.

راه‌اندازی Xeltis از ضمانت سرمایه متقابل اروپا برای پردازش آزمایش‌های بالینی دریچه‌های قلب و عروق خونی استفاده می‌کند.

شاتون گفت: «شاید شبیه یک داستان علمی تخیلی به نظر برسد، اما بدن در واقع می تواند یک دریچه قلب یا رگ خونی جدید ایجاد کند. که به عنوان یک ایمپلنت مصنوعی شروع می شود و در نهایت به خود بدن تبدیل می شود.

در آزمایش‌های بالینی، Xeltis چیزی که به عنوان دریچه قلب ریه شناخته می‌شود را آزمایش کرد. این کار در نوزادان مبتلا به نقایص مادرزادی قلب انجام شده است که باعث نقص دریچه تخصصی قلب می شود و ممکن است باعث سندرم نوزاد آبی شود.

استارت آپ Xeltis می گوید: در این حالت، چون کودک به اندازه کافی درد ندارد، خون به طور مداوم به قلب برمی گردد. معمولاً این پسرها دریچه ای از گاو چوبی می گیرند که عملی نیست و دریچه را منقبض می کند. سپس آن دریچه باید دوباره برداشته شود. به علاوه وقتی کودک بزرگ می شود وجود این دریچه مشکل دیگری ایجاد می کند.

دریچه قلب ساخته شده از بافت گاو مانند انسان رشد نمی کند، اما قبل از اینکه دریچه های قلب از پلیمر ساخته شوند، دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا