عمومی

عسل گون نهاوند چیست و چه خواصی دارد؟

در این طرح اگر عسل مصرفی چند ماه خود را یکجا بخرید و یا اینکه همراه با فامیل، دوستان و یا همکارانتان خرید کنید از تخفیف خرید گروهی بهره مند میشوید. اگر دوباره نگاهی به برگه آزمایش عسل گون در بالا بیندازید، کیفیت و طبیعی بودن این عسل برای شما هم روشن میشود. عسل طبیعی برای سلامتی بسیار مفید است.

خواص عسل گون برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. با این حال، تعداد کمی از مردم در مورد این محصول مفید و بسیار خوشمزه مانند عسل گون، جمع آوری شده توسط زنبورداران مناطق جنوبی روسیه مطمئن شوید. علاوه بر این، بسیاری از افراد این عسل برای شرایط پوستی مانند: آکنه، رنگ دانه، پوست چرب یا خشکی پوست استفاده می کنند و پوست را از پیری و آفتاب محافظت خواهد کرد. زنبورها از شیره ی گلها و گیاهان اطراف کندو برای ساخت عسل استفاده می کنند.

همچنین در تورم ناشی از نارسایی کلیه یا کم خونی موثر است. عسل کون- گون نوعی سبزی است که در جنوب غربی آسیا، شمال آفریقا و بصورت گسترده ای در منطقه خاورمیانه، مدیترانه، هند، جنوب شرقی آسیا و آمریکای لاتین مورد استفاده قرار می گیرد. اینجا میتونید عسل کِرِمی گشنیز اصل بخرید.

شما با خرید عسل گون طبیعی از زنبوردار، علاوه بر استفاده از محصول با کیفیت و اصل، به زنبوردار سود بیشتری میرسونین و بهش انگیزه میدید که به تولید این محصول با همین کیفیت ادامه بده. به خاطر حالت کِرِم مانند این عسلها، بهشون عسل کِرِمی گفته میشه. مجموعه عسل کام، با هدف جلب رضایت شما عزیزان و در جهت رفاه مخاطبان محترم و زنبورداران گرامی در تمام نقاط ایران، فروشگاه اینترنتی و شبکه­ های مجازی را راه ­اندازی کرد تا مخاطبان با دریافت مشاوره از مجموعه عسل کام، با اطمینان خاطر بهتر، محصولات طبیعی مورد نیاز خود را انتخاب و تهیه نمایند. این عسل به خاطر کرمی شدن بافت نرم و حالت کرمی داره.

عسل گون مثل هر عسل طبیعی دیگه بعد از مدتی رس میبنده، این عسل بعد از رس بستن در یک فرایند مکانیکی هم زده میشه که باعث به دست اومدن یک عسل خوش رنگ و خوش حالت میشه. اگر پوشش گیاهی یک مزرعه یا دشت بطور تقریبی بیش از 70 درصد از گیاه گشنیز باشد، این شانس که زنبور فقط شهد آن گل را جمعآوری کند افزایش یافته و در نتیجه عسل تولید شده در این شرایط را عسل تک گل گشنیز مینامند. عسل گون یک نوع بسیار نادر از انواع عسل های طبیعی در بسیاری از کشور ها است که البته در کشور ما این عسل خوش طعم به وفور در دسترس طرفداران آن می باشد.

اگه عسل گرما و درجه حرارت ۶۶ رو ببینه، تمام خاصیت و آنتی اکسیدان­هاش از بین میره. زنبور های کارگر از گرده ی گیاه گشنیز، عسل باکیفیت و مرغوب گشنیز را تولید می کنند که کندوداران پس از جمع آوری این محصول از کندو های موجود در دشت هایی که گیاه گشنیز در آن وجود دارد، عسل را گرما می دهند تا پاستوریزه شود و سپس وارد بازار می کنند.

امتحان این عسل به افرادی که به دنبال عسلی با عطر و طعم قوی هستند توصیه میشه. قیمت عسل گون نهاوند بصورت عمده با بهترین و نازلترین قیمت می توانید از مرکر عسل یاس تهیه نمائید. در مقاله “شکرک زدن عسل” می توانید اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید.

طبق ارزیابی حسی و چشایی انجام شده توسط کارشناس عسل، روی عسلهای گشنیز که در کشمون موجوده، این عسل در طیف عسلهای دارای شیرینی متوسط قرار میگیره و عطر و طعم قوی حاصل از شهد گشنیز در اون به خوبی احساس میشه. رطوبت پایین و قوام خوبی هم داره. عسل گون طبیعی و ارگانیک ابتدای برداشت یه رنگ عقیقی روشن داره و به مرور زمان بعدها مقداری روشنی رنگ عسلُ کم میشه.

نکته : در مقالات علمی عنوان شده که عسل گون با ترکیبات: کوئرستین، ترپینن و توکوفرول ها تاثیر یالایی بر سرطان، تقویت سیستم ایمنی و محافظت عصبی بدن داشته. عسل تک گیاه گشنیز اثرات دارویی و درمانی متعددی دارد که علاوه بر دارا بودن خواص عمومی عسل ها، دارای خواص منحصر بفردی نیز هست که مرتبط با مواد مؤثره دارویی آن از جمله لینالول، آلفا پی نن، لیمونن و روتین موجود در شهد گل های گشنیز می باشد. عسل گون خاصیت ضد سرع و تشنج دارد.

زنبورها هم با استفاده از شهد گلهای سفید معطر گون عسل گون رو تولید میکنن که یک عسل کمتر شناخته شده اما بسیار شگفتانگیزه. پوشاندن درب خانه های کندو با موم، به دلیل جلوگیری از ورود هوا یا آلودگی به درون عسل است. بعد از تولید عسل، آنرا به درون حفره های کندو تزریق میکنند. عسل گون با تحریک غدد درون ریز، باعث افزایش ترشح انسولین از لوزالمعده و در نتیجه افزایش سطح انسولین خون میشه.

تولید عسل طبیعی توسط زنبور عسل با نوشیدن شهد گلها صورت میپذیرد. مصرف عسل اصل و طبیعی گشنیز بر روی سلامتی روده و معده ناثیر زیادی داره و برای بیماران روده تحریک پذیر گوارش یا IBS یه داروی طبیعی فوق العادست. عسل کِرِمی گشنیز مثل بقیه محصولات کشمون، شناسنامهداره و توسط آزمایشگاههای معتبر تایید شده، این نتیجهی آزمایش رو در صفحهی عسل هر زنبوردار میتونید ببینید و خلاصهش هم در شناسنامهی همراه محصول وجود داره. این لایه ی مومی از غدد شکمی زنبور عسل به دست می آید.

این عسل که بهش عسل سفید یا عسل همزده هم گفته میشه، یکی از حالتهای پر طرفدار عسل در سراسر دنیاست.عسلهای همزده معمولا رنگ روشنتری نسبت به قبل از کرمی شدن دارند. البته پژوهش های زیادی بر روی این موضوع انجام نشده و شاید سخت گیری زیاد ما باشد اما باید به این مسئله دقت کنید که عسل گون باعث پایین آمدن قند خون می شود و گفته شده که ممکن است منجر به کاهش حافظه در جنین شود.

عسل گون به دلیل وجود برخی مواد درونی و همچنین آنزیم هایی که در خود جای داده است، کمک بزرگی برای درمان این دو بیماری یا لااقل کاهش علائم آنهاست. دوستداران این نوع عسل هم می دانند که رنگ این عسل کهربایی می باشد. قیمت عسل گون در دو نوع بسته بندی متفاوت به صورت جزئی و کلی می باشد.

شاید دیده باشید که یک سری از افراد سود جو عسل تقلبی و یا تغذیه ای را به قیمت عسل اصل و طبیعی قالب می کنند. عسل گون با جذب انواع آنزیم به بدن از ابتلا به دیابت جلوگیری میکند. مبارزه با عفونت ها: ترکیبات ضد میکروبی موجود در این عسل به مبارزه با عفونت ها کمک می کند. 6. ممکن است با عفونت ها مبارزه کند.

با توجه به تغذیه زنبور عسل از شهد گلها و گیاهان می توان گفت که رنگ ، بو و طعم عسل به هم مربوط می باشد. بنابراین، کمک به بهبود وضعیت کلی گردش خون هم از خواص عسل گون به حساب می آید. و این روشنی به این دلیله که موقع همزدن عسل، عسل با مولکولهای هوا مخلوط میشه و این مخلوط شدن با مولکولهای هوا باعث میشه که عسل رنگ روشنی پیدا کنه.برای همین رنگ عسل کرمی گشینز هم نسبت به حالت غیر کرمی همین نوع عسل روشنتره.

ساکاروز عسل گون ما، ۳٫۲۳ درصد است که این نشاندهنده طبیعی بودن این عسل میباشد. این گیاه یکی از قدیمیترین انواع چاشنیهای ثبت شدهای است که استفاده و شناسایی آن به 5000 سال قبل از میلاد مسیح بازمیگردد. به همین علت این عسل می تواند بر روی درمان برخی از بیماری های مغز نیز اثرگذار باشد.

فصل برداشت آن از اوایل خرداد تا اوایل تیر است . گون ممکن است علائم هضم ناخوشایند گوارشی مانند نفخ و ناراحتی را که اغلب افراد مبتلا به IBS تجربه می کنند، را کاهش دهد. یکی دیگه از خاصیت­های مهم عسل طبیعی گشنیز، تنظیم سطح قند خون و کاهش قند خونه. زبنور عسل دارای دو معده ی مجزا است که یکی برا هضم و جذب غذا و دیگری مخصوص تولید عسل است.

گون حاوی مقادیری از ویتامینها (A و C و B6) و مواد معدنی (آهن، منیزیم، کلسیم و پتاسیم ) است. برای تولید عسل گون زنبور از مزارع گشنیز تغذیه میکنه. یه نکته : اگه در مصرف عسل گون در یک وعده، زباده روی بشه باعث میشه احساس بی حسی در بدن بهتون دست بده و خواب شما رو سنگین میکنه. مصرف عسل گون به تقویت معده و برطرف سوء هاضمه یاری نموده و باعث افزایش اشتها می گردد.

باعث افزایش انرژی و قدرت می شود. باز یه نکته : مخلوط عسل اصل گشنیز با ۲ تا ۵ گرم تخم گشنیز در افزایش شیر مادران شیرده تاثیر زیادی داره . در معده  دوم، شهد با آنزیم های مخصوص به عسل تبدیل میشود. صمغ موجود در عسل، مانع از سفت شدن جدار عروق شده و آنها را نرم نگه میدارد که این کار باعث میشود مواد غذایی بهتر به مغز و اعصاب برسند و در نتیجه مطالب بهتر در حافظه میماند. گیاه گشنیز در صورتی که هدف کشاورز برداشت بذر باشد، گلدهی دارد و در این شرایط شهد و گرده فراوانی تولید می نماید.

با توجه به اینکه مرکز عسل یاس در تولید و توزیع عسل و فراورده های عسل فعالیت چشمگیری دارد سفارشات شما را به صورت اینترنتی پذیرا می باشد. اگر تا به حال از عسل گون برای مصارف درمانی استفاده کرده و نتایجی دیده اید، حتما تجربیات خود را با ما در میان بگذارید. گشنیز گیاهی شناخته شدهست و این شناخته شده بودن رو مدیون حضورش در ترکیب سبزی آش و قورمهست.

برگ های سبز پنجهای و لطیف گشنیز به عنوان سبزی استفاده میشه. اول اینکه مطمئن باشید این تغییر رنگ و حالت هیچ تاثیری روی طعم و عطر و خواص عسل نداره و دوم اینکه میخوایم مطمئن باشید که عکس هر محصول دقیقا همون محصوله و بدون ویرایش در سایت قرار میگیره و تفاوت رنگ یا حالت عسل بخاطر تغییراتش در طول زمانه که بعد از بسته بندی اتفاق افتاده.

چرا به این عسل، کِرِمی گفته میشه؟ مصرف عسل گون را به آنها توصیه می کنیم. یه نکته : خرید و مصرف عسل طبیعی گشنیز اصل، برای افرادی که دیابت دارند خوبه و برای افراد که افت قند خون دارند یا داروهایی دیابتی مصرف دارند، مصرف عسل گون ارگانیک و طبیعی توصیه نمیشه.

مصرف عسل گون برای افرادی که دچار بیماری IBS هستند و علائم گوارشی ناخوشایندی دارند فوق العاده است. گشنیز یک گیاه یک ساله در خانواده Apiaceae است. برگ های گشنیز بر دو نوع متمایز یکی در قاعده و منقسم به قطعاتی با لوب های کم عمق و دندانه دار و دیگری در طول ساقه و دارای پهنکی منقسم به رشته های باریک و نخی شکل . عسل حرارت دیده در مقایسه با عسل طبیعی یا خام سطح پاینتری از آنزیمها و ترکیبات عطر و طعم دهنده داره.

چرا خام و طبیعی بودن عسل مهم است؟ گیاه گشنیز حاوی ویتامین های A، B، C، آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و فیبر است. 7. یکی از مهمترین نیرو دهنده های قلب و نشاط آورنده ها ، تخم گشنیز است . زنبور کارگر با خرطوم خود شهد را از گلها برداشت میکند و در معده خود ذخیره میکند.

بسیاری از بیماری های مغزی، از جمله پارکینسون، آلزایمر و بیماری ام اس، با التهاب همراه هستند. عسل به کمک دیاستازهایش چربیهای اطراف قلب را از بین برده و به همین دلیل برای افراد سالخورده و بیماران قلبی توصیه میشود. شهرستان نهاوند در استان همدان با مزارع وسیع گشنیز محل مناسبی برای برداشت عسل گون.

عسل بعد از ذخیره شدن در خانه های کندو، با لایه ی مومی نازکی پوشانده میشود. عسل گون با منبع غنی از مواد معدنی کلسیم، معجون قوی که استخوانها رو در برابر پوکی محافظت میکنه و در درمان صرع و بهبود دردهای مفصلی و عضلانی موثره. عسل کام با تجربه بالای زنبوردار نمنونه کشور با تضمین اصالت و کیفیت عسل طبیعی گشنیز رو از کندو­ها برداشت کرده و مستقیم به شما عزیزان تقدیم می کند.

عسل گون، سرشار از خواص متفاوت است. یه نکته : عسل گون ارگانیک از عسل های معطر و مطبوعه، عطر و طعم عسل گون عطر گلهای گشنیزه، که کاملا متفاوت از عطر خود سبزی گشنیزه. علاوه بر مطالب جذابی که در مقاله گشنیز عنوان کردیم، جالبه بدونید گشنیز فقط یکبار در سال گل میده و یه فرصت محدودی برای زنبورداره، تا عسل طبیعی رو از شهد گرده گل­های سفید گشنیز برداشت کند.

عسل طبیعی به همراه گرده ی گل، غذای اصلی زنبور عسل را تشکیل میدهد. به نظر می رسد به عنوان یک ادرار آور عمل می کند و به بدن شما کمک می کند سدیم و آب اضافی را برطرف کند. برای سینوزیت 5 گرم تخم گشنیز در 300 سیسی آب جوشانده صاف نموده استنشاق نمایید.

نکته دیگه اینکه : مصرف عسل گون طبیعی و اصل با پایین آوردن قند خون برای خانم­ ها در دوران بارداری توصیه نمیشه. شما هم با خرید عسلی که مدنظرتونه، میتونین به زنبوردار سود بیشتری برسونین و اونها رو تشویق کنید تا همچنان به تولید محصول با کیفیت و اصل ادامه بدن.

هر عسل، محصول یک زنبورداره و با عسل زنبوردارهای دیگه قاطی نشده. علاوهبر این، کشمون، با نظارت بر کار زنبوردارها به طور منظم، تلاش میکنه عسل اصل و مرغوب رو به دست شما برسونه. عسل طبیعی گشنیز با آنتی اکسیدان بالا به تقویت سیستم ایمنی بدن و تقویت حافظه در سنین بالا کمک میکنه.

عسل ممتاز: حال و هوای عطرگل و گیاه و طبیعت به همراه شیرینی عسل (شیرینی ۵ از ۱۰) با حس خنکی در اولین لحظه چشیدن در دهان. شناسنامهی هر عسل شامل خلاصه ای از قصه زندگی زنبوردار و مشخصات کیفی عسله. مصرف عسل گون به درمان بسیاری از بیماری های سخت و طاقت فرسا کمک می کند و باعث بهبود و کنترل آن ها می شود.

پس از پایان گل دهی گشنیز،زنبوردار عسل گون طبیعی رو در خرداد و تیرماه از کندوها برداشت میکند. برای همین زنبوردار نمونه کشور اردیبهشت ماه به استان همدان و شهرستان نهاوند کوچ می کند تا فعالیتش رو برای تولید محصولات صدردصد طبیعی زنبور عسل از گل های گشنیز شروع کند. عسل گون از انقباض عضلات رحم جلوگیری میکند. عسل گون چیست و چگونه تولید میشود؟ اغلب گشنیز تولیدی ایران که حدوداً ۶۵ درصد کل کشور میباشد در شهرستان نهاوند استان همدان و بقیه در شهرستانهایی نظیر اقلید و کشتزارهای کردستان و کرمانشاه برداشت میشود.

همهی عسلهای طبیعی در اثر شرایط محیطی ممکنه تغییر رنگ و حالت بدن و تیرهتر یا روشنتر از تصویری که در سایت میبینید بشن. بهترین زمان برای خرید عسل طبیعی گشنیز از زنبوردار اواسط یا اواخر تابستون به بعده. عسل کنار خام: طعم شیرین گیرا (شیرینی ۸ از ۱۰) با حس گرم در اولین لحظه چشیدن در دهان.

عسل گشنیر طبیعی یه عسل تک گله، برای اینکه در مزرعه­ های گشنیز با هدف برداشت تخم گشنیز فقط و فقط گشنیز کشت میشه، و زنبور ها فقط شهد همون گل های سفید گشنیز رو واسه تولید عسل طبیعی جمع ­آوری می کنند. عسل گون طبیعی با خاصیت آنتی باکتریایی برای درمان بیماریهای عفونی، عفونتهای دستگاه ادراری، سرماخوردگی و سرفه خیلی مفیده.

آنتی اکسیدان ها برای مبارزه و حذف رادیکال های آزاد توان بالایی دارند. خاصیتهای بیان شده برای عسل گون اصل و طبیعیه، نه عسل­های صنعتی حرارت دیده و فرآوری شده. طبع سبری و گیاه گشنیز سرد و خشکه ولی طبع عسل طبیعی گشنیز معتدله.

امیدواریم که مطالب در مورد عسل گون مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه. عسل گون رنگ قهوهای تا کهربایی داره. امروز خواستم یک کیلویی سفارش بدم که متاسفانه موجود نبود و عسل یک کیلویی آویشن سفارش دادم. همه چیز عالی بود؛ بسته بندی هم که فوق العاده. در دیگر مناطق نیز کاشت آن در مزرعه صورت میگیرد. همه عسلهای کشمون شناسنامه دار هستن و برگه تایید آزمایشگاه دارن. یا حالت فیزیکیشون کمی تغییر کنه و جامدتر بشن.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا