علم و سلامت

فوت یک زائر اربعین و نبودن مورد مشکوک کرونا

رئیس سازمان حج و زیارت با تأیید مجروحیت 36 زائر در مرزهای زمینی به دلیل غرق شدن و مرگ یک نفر ، گفت: هیچ یک از 40 زائر ایرانی هرگز در مراکز درمانی به بیماری کووید 19 مشکوک نبودند. عراق.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و سفر تی تی آنلاین ، علیرضا رشیدیان که اکنون در عراق است از حضور بیش از 80 هزار زائر ایرانی در عراق خبر داد و گفت: “شش هزار زائر به کشور بازگشتند.

علل تاخیر و نارضایتی

اربعین در مقر 16 کمیته فعال ، که مسئولیت سازمان حج و زیارت را نیز بر عهده دارد ، مسئول برنامه ریزی سفرهای اربعین است ، افزود: امسال به دلیل اعلام اخیر سهمیه سفر ایران با مشکلاتی روبرو هستیم. با این حال ، آنها تمایلی به سفر هوایی ندارند و بیگانگان را از مرزهای زمینی نمی پذیرند ؛ آنها باعث ایجاد مشکلات و مقاومت می شوند ، به ویژه هنگام ورود کامیون ها و تجهیزات.

وی گفت: این کار ناسازگاری را به تاخیر انداخت ، اما امروز این مشکلات تا حدودی برطرف شده و کامیون های حامل تجهیزات موکب آمده اند و 125 موکب در شهرهای نجف ، کربلا و جاده بین دو شهر در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره برخی نارضایتی ها از روند پیش ثبت نام و تأیید درخواست کنندگان دریافت واکسن از زیارت اربعین گفت: ما منتظر تأیید جمهوری عراق برای ثبت نام هستیم و خارج از این گزارش ، یک گزارش اولیه پس از صحبت در ایران پیش از نخست وزیر عراق و وی با رضایت آنها پذیرفته شد که آنها حدود 30،000 زائر را پذیرایی خواهند کرد.

وی افزود: الزام تزریق سیستماتیک دو دوز واکسن به سیستم سماح و برخی مراکز واکسیناسیون غیرمجاز باعث شده است برخی از متقاضیانی که دو دوز واکسن دریافت کرده اند با مشکلاتی روبرو شوند که پس از کفایت سیستم وزارت بهداشت و تأیید تزریق واکسن نیز ثابت شده است.

برخورد با قانونگذاران

در مورد بلیط هواپیما ، رشیدیان به یکی از الزامات عراق برای اعزام خارجیان به هواپیما اشاره کرده است: “عراقی ها همچنین برای بازگشت زائران از مرز مهران الزامی دریافت کرده اند”. برای سفرهای هوایی ، این شرکت هواپیمایی همکاری لازم را داشت و سعی کرد بلیطی را با قیمت مناسب به مسافران ارائه دهد ، اما در روزهای اولیه برخی تخلفات در زمینه هوانوردی باعث سردرگمی و نارضایتی آژانس مسافرتی شد که گزارش را دنبال می کرد. با اعلام مسئولیت های رسمی آژانس ها قطعاً با متخلفان برخورد خواهد شد.

36 آن مرد مجروح شد و مرد و زمین تقسیم شده است

وی در برنامه های تلویزیونی توضیح داد که چرا مرزهای کشور بسته شده است و توافق ما در مورد بازگشت خارجی ها از مرزهای مهران محدود است.

وی افزود: از آنجا که ما قادر به نزدیک شدن به بیگانگان به مرز هستیم ، باید توانایی و انگیزه ورود با عزت ، عزت ، سلامتی و امنیت را بدانیم ، اما در شرایط کنونی این شرایط مهیا نیست و ما التماس می کنیم. به هیچ وجه به انتهای زمین نزدیک نشوید. “و مردم برای بازکردن مرز در برابر توافق ، به کلاهبرداری 36 نفر و مرگ یک نفر ، یا حرکت مرزهای غیرقانونی ، و حرکت به سمت معادن و نتیجه چنین مواردی ما اکیداً توصیه می کنیم که مردان به گوشه و کنار زمین سفر نکنند.

رئیس کمیسیون در ستاد اربعین در مورد عقب نشینی موقت مرز نیز گفت: برخی از کامیون های مسافرتی در سفر با عراق دچار مشکل شده اند و برخی از مالکان در حال رفتن به مرز زمینی دیده شده اند که این مورد توسط مقامات پذیرفته شده است. کشور میزبان. “

رئیس سازمان حج و گردشگری با تاکید بر بسته بودن مرزهای کشور یادآور می شود: تنها مرز زمینی مهران برای بازگشت زائران باز خواهد بود.

وی همچنین درباره زائرانی که از مرزهای مهران به کشور باز می گردند ، گفت: این زائران باید در جاده منتهی به مرز مهران به جای وسایل نقلیه و غیره فقط از کالا استفاده کنند و به سلامتی آنها توجه داشته و به سلامتی آنها احترام بگذارند.

رشیدیان ادامه داد: سازمان هواپیمایی اعلام کرده است که مقدمات لازم را برای بازگشت مسافران فراهم می کند و تا کنون حدود 48000 قبض درآمد فروخته شده است.

وی افزود: در مرزهای مهران منابع لازم توسط کمیته بهداشتی ، حمل و نقل و غذا تأمین می شود تا مسافران بتوانند به راحتی به مقصد و ایالت خود بازگردند.

آزمایش PCR بازگردانده شد

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین گفت: از فردا نیروهای بهداشت و بسیاری از زائران مرز مهران را ترک می کنند تا شرایط لازم را برای مسافران فراهم کنند. علاوه بر این ، آزمایش PCR برای مسافران در فرودگاه و مرز مهران انجام می شود تا از ایمنی زائران اطمینان حاصل شود.

اربعین به زائران هشدار داد که حتی پس از بازگشت به کشور نیز سلامت خود را به طور جدی حفظ کنند و از بازدید چند روزه و مشاهده فضای اجتماعی خودداری کنند.

رئیس ستاد اربعین با اشاره به فعالیت 24 ساعته رسانه های پزشکی در شهرهای عراق ، رئیس ستاد اربعین گفت: تعداد پرستاران در مقایسه با تعداد خارجیانی که در عراق به دلیل برخی بیماری ها به مراکز درمانی مراجعه کرده اند بسیار کم است. . “

وی درباره قدردانی از عراقی ها در حضور ایرانیان پس از یک سال وقفه گفت: “این جزئیات خاص برای افرادی که تمام زندگی خود را وقف صداقت کرده اند خوش آمدید.” اسفند اربعین اسلام ناب محمدی (ص) نمایانگر وحدت ، ایثار و عشق است و امروز ما بیش از هر زمان دیگری به این کالاهای انسانی و الهی نیاز داریم و زیارت اربعین آثار زیادی بر افراد و حوزه های اجتماعی دارد.

رشیدیان همچنین به گسترش واکسیناسیون در ایران و عراق اشاره کرد و گفت: امیدواریم ماه آینده سفر کاروان ها دوباره آغاز شود و حضور در اربعین مقدمه ای برای زیارت باشد. یکی از اهداف این سفر پیگیری تفاهم نهایی با مقامات عراقی با قصد انجام اعزامی به معابد مقدس است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا