عمومی

مزایای CRM چیست؟ چرا وجود CRM در کار مهم است؟

مزیت اصلی CRM از یک واقعیت بسیار ساده ناشی می شود: کسب مشتریان جدید دشوارتر از حفظ مشتریان موجود است.

این موضوع در یک گزارش تحقیقاتی بیان شده است، به گفته پاسخ دهندگان، برنامه CRM تأثیر قابل توجهی در میزان حفظ مشتری (۴۷٪) و رضایت مشتری (۴۷٪) دارد، به عبارت دیگر، مهمترین مزیت است.

همه می دانیم که جلب رضایت مشتری کنونی راحت تر است. برای داشتن ساختار شرکتی پایدار، باید مشتری کنونی را راضی نگه دارید. خدمات دریافتی توسط مشتری باید چندین برابر انتظارات مشتری باشد. راه حفظ مشتریان موجود، مدیریت موثر روابط مشتری است. ماندگاری مشتریان موجود (حفظ مشتری) از طریق مدیریت مناسب و ارتباط با مشتری حاصل می شود.

چرا CRM برای کسب و کارها مهم است؟

سازمان هنگام برقراری ارتباط با مشتریان توسعه می یابد. علاوه بر این، همه این روابط شامل تعاملات مستقیم با مشتریان است، بنابراین CRM برای مشاغل B۲B یا B۲C مهم است. به عنوان مثال، فرآیندهای مربوط به فروش و خدمات و تحلیل روند و رفتار مشتری باید با هم ارتباط داشته باشند. در نتیجه CRM در محل کار منجر به بهبود تجربه و عملکرد کلی مشتری می شود.

مدیریت ارتباط با مشتری ابزاری بسیار مهم برای بهبود محصول یا خدمات یک شرکت است. پرسشنامه ها می توانند از طریق مدیریت ارتباط با مشتری تهیه شوند. می توانید میزان رضایت مشتریان از خدمات ارائه شده را دریابید. مدیریت ارتباط با مشتری همچنین گردش مشتری را افزایش می دهد. از طرف دیگر، وقتی صحبت از صنعت خدمات حرفه ای می شود،   crm خود را به بهترین وجه ثابت می کند.

نکته آخر: صنعت خدمات همیشه به مشتریان جدیدی نیاز دارد. این به معنای معاملات جدید و کمپین های جدید به طور خودکار برای ردیابی مشتریان جدید است.

CRM نقش عمده ای در تمرکز داده های مشتری و استفاده از آنها به عنوان مکانیزم پشتیبانی تصمیم گیری برای مدیران دارد. علاوه بر این، CRM  یک مزیت بزرگ برای موفقیت مداوم است، نه تنها در روند فروش، بلکه همچنین در دوره پس از فروش: پشتیبانی مشتری با استفاده از راهکارهای CRM مانند پورتال مشتری، ماژول خدمات یا بلیط به راحتی مدیریت می شود.

بیایید نگاهی دقیق به رایج ترین مزایای سیستم های  CRM بیندازیم:

مزایای CRM قابل توجه است:

  • ردیابی آسان درآمد فروش و معیارهای اصلی.
  • تعاملات مشتری را به راحتی ردیابی کنید.
  • حفظ مشتری بهبود یافته است.
  • رضایت مشتری عالی.
  • درآمد فروش را افزایش دهید.
  • فرصت های فروش بیشتر / فروش متقابل.
  • بهبود کارایی روند کار.
  • از دست دادن داده ها را به حداقل برسانید
  • هزینه های بازاریابی را کاهش می دهد
  • ضمن خرید مشتری های قدیمی، مشتری های جدید پیدا کنید
  • امکاناتی با کیفیت بالا ایجاد کنید

مزایای CRM عملیاتی

  • بانک اطلاعات مشتری مرکزی
  • ایمیل های متمرکز
  • دسترسی سریع و آسان به اطلاعات
  • پشتیبانی مشتری
  • بستر آسان برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در یک شرکت
  • رشد فروش و بازاریابی
  • رفتارهای مشتری را شناسایی کنید
  • در قیف بازاریابی یک رهبر مستقیم انتخاب کنید
  • همه با هم مدیریت نیروی فروش
  • چشم انداز آسان برای درآمد آینده

استفاده از CRM می تواند حجم تلفن فروش شما را تا ۳۰۰ افزایش دهد!

تحقیقات اخیر بازاریابی نشان می دهد شرکت هایی که فروش و عملکرد بازاریابی خوبی دارند می توانند تا ۲۰۸ برابر درآمد بیشتری از بازاریابی کسب کنند.

بیش از نیمی از متخصصان فروش (۶۴٪) از نرم افزار CRM استفاده می کنند. از آنجا که نرم افزار CRM دانش و دید را افزایش می دهد، نمایندگان فروش شرکت هایی که از CRM استفاده می کنند می توانند دوره های فروش را از ۸ به ۱۴ درصد کاهش دهند.

مزایای CRM در بازاریابی

به گفته 47 کاربر CRM،  CRM تأثیر مهمی در حفظ مشتری دارد. طبق نظرسنجی از ۳۵۰ متخصص بازاریابی B۲B  که توسط Excellence انجام شده است، دو سوم (۶۶٪) پاسخ دهندگان اتوماسیون بازاریابی با کیفیت بالا را به عنوان سه دلیل اصلی اجرای CRM ارزیابی کرده اند.

طبق نظرسنجی انجام شده توسط Equality، ۵۸ پاسخ دهنده معتقدند که اتوماسیون بازاریابی تیم های بازاریابی را موثرتر می کند.

مزایای CRM در خدمات مشتری

۸۰٪ از مصرف کنندگان بیشتر از شرکتی که تجربه فردی را ارائه می دهد خرید می کنند. (اپسیلون)

۴۷٪ از کاربران CRM معتقدند که CRM تأثیر بسزایی در رضایت

مشتریان وقتی احساس کردند که به جامعه آنلاین این شرکت تعلق دارند، ۱۹ درصد بیشتر برای یک شرکت هزینه کردند. (دانشگاه میشیگان)

۴۸٪ از مصرف کنندگان بین ۱۸ تا ۲۴ سال ادعا می کنند که هوش مصنوعی خدمات مشتری را بیشتر بهبود داده است.

مزایای CRM در حین عملیات

۷۳٪ بهبود کارایی کار وقتی CRM در یک شرکت کاملاً عملیاتی باشد. (امور مالی آنلاین)

تحقیقات اخیر توسط MarketingProfs نشان داده است که فناوری ها و فرآیندهای فروش و بازاریابی نامربوط به شرکت های B۲B ۱۰٪ یا بیشتر از درآمد سالانه آنها می پردازد.

مطالعات به ما می گویند که موثرترین سازمانهای فروش ۸۱٪ بیشتر استفاده مستمر از سیستمهای CRM را اعمال می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا