علم و سلامت

چند توصیه غذایی ضد کرونا برای “سحری”

صبحانه و دو افطار و شام اصلی ترین وعده های غذایی در ماه رمضان است ، به خصوص برای افرادی که در طول روز فعالیت بیشتری دارند ، نوع غذایی که صبح ها می خورند از اهمیت بالایی برخوردار است. توجه داشته باشید که تأمین انرژی و مواد مغذی مورد نیاز بدن نقش مهمی در حفظ کارایی و جلوگیری از کم آبی ، ضعف و خستگی دارد.

به گزارش تی تی آنلاین و طبق دفتر اصلاحات تغذیه ای وزارت بهداشت ، در صبحانه نکات زیر باید رعایت شود:

– غذاهای کم چرب و پر مواد مغذی که دارای نمک کم ، چربی کم و شیرینی کم هستند بخورید.

– به طور کلی ، مصرف زیاد قند ، نمک و چربی سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند.

– در وعده صبحانه مقدار زیادی سبزیجات مختلف از جمله سبزیجات و سالاد میل کنید.

سبزیجات به همراه انواع مختلفی از مواد مغذی و آب بدن ، ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را برای بدن شما فراهم می کنند ، همچنین از تشنگی و گلو خشک جلوگیری می کنند که می تواند فرد را مستعد ابتلا به بیماری کیود -1 کند.

– غذای شیرین برای صبحانه توصیه نمی شود ، زیرا غذای شیرین انسولین را تحریک می کند و به سرعت وارد سلول های قند خون می شود و در نتیجه باعث هیپوگلیسمی زودرس می شود.

– با توجه به اینکه کمبود آب و خشکی گلو می تواند زمینه را برای بیماری کیود 1 فراهم کند ، صبحانه سبزیجات را با آب بیشتری بخورید و از تشنگی و کم آبی در طول روز مانند سالاد ، خیار جلوگیری کنید. و از گوجه فرنگی استفاده کنید.

– بسیاری از نوشیدنی های شیرین مانند نوشیدنی های فیجی ، شربت ها و چای بسیار شیرین و چای قوی نیز در طول روز باعث تشنگی ، خشکی دهان و گلو می شوند و نباید در صبحانه میل شود. چای رنگی به دلیل اینکه مدر است ، می تواند باعث کمبود آب و کمبود آب در هنگام روزه داری شود.

-غذاهای حاوی پروتئین مانند کباب ، مرغ کبابی ، ماهی و غذاهای خشک و پرچرب مانند کتلت و کاکائو ، کالباس ، پیتزا ، آفرودیسیاک و همچنین غذاهای چرب ، سرخ شده و تند باعث ایجاد تشنگی و خشکی دهان در طول روز می شوند. آنها به ویژه در شرایط فعلی که با شیوع بیماری کید 1 روبرو هستیم ، خوب هستند. بهتر است صبح آن را مصرف نکنید.

به طور کلی ، وعده های غذایی سبک و ساده مانند زعفران و خورش را به مقدار کم می توان خورد ، به ویژه برای افرادی که در طول روز از نظر جسمی فعال تر هستند ، یا برای افرادی که در طول روز فعالیت کمتری دارند. مناسب باشید

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا