اقتصادی

کمیته مشترک دانشگاه امیرکبیر با وزارت نفت ایجاد می‌شود

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به پذیرش 143 دانشجو در مقطع دکتری و 780 دانشجو در مقطع کارشناسی در رشته مهندسی هسته ای گفت: در این دانشگاه آمادگی اعمال فناوری در سایر دستگاه ها را داریم.

به گزارش تی تی آنلاین امروز در اطلاعیه پنجمین همایش ملی شتابدهنده ها و برنامه های کاربردی، دکتر دانشگاه امیر کبیر دانشگاه قدسی پور به مادر مادر صنعتی کشور افتاد و افزود: این دانشگاه از بدو تاسیس تاکنون در عرصه های مختلف علمی، صنعتی و فناوری مشغول بوده است.

با اعلام حضور 312 شرکت و واحد فناور در پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر، گفت: این شرکت‌ها توانسته‌اند استانداردهای فناوری را پشت سر گسترش و تولید در مقیاس نیمه‌صنعتی برگردانند.

وی با اشاره به جایگاه این دانشگاه در سطوح ملی و بین المللی ادامه داد: رشته های موتورهای هسته ای در سال 72 در این دانشگاه راه اندازی شد و تنها 143 دانشجوی دکتری و 780 دانشجوی کارشناسی ارشد جذب شده اند.

قدسی پور قدسی پور برای کاربردهای پرشتاب در حوزه صنعتی و پزشکی خاطرنشان کرد: ما در حوزه تبدیل منابع علمی پیش می رویم و آماده همکاری با فناوری های مختلف برای استفاده در این حوزه هستیم.

امیرکبیر رئیس دانشگاه صنعتی با بیان اینکه این همکاری در حال انجام است، همکاری با وزارت نفت را به عنوان نمونه برشمرد و خاطرنشان کرد: در این همکاری زمانی که تحقیقات در حوزه نفتی الوند انجام شد، مقرر شد کمیسیون مشترکی تشکیل شود. به این دانشگاه واگذار شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا