عمومیکسب و کار ویژه

آشنایی با انواع پارتیشن اداری، پارتیشن شیشه ای و پارتیشن چوبی

حتما تا به حال پارتیشن های مختلف را مشاهده کرده اید و یا شاید هم در حال حاضر، قصد سفارش دادن پارتیشن را دارید. پارتیشن بندی چند سالی است که به عنوان یک روش رایج برای طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. پارتیشن های موجود در بازار با تنوع زیادی به تولید می رسند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای مردم برای پیاده سازی پارتیشن باشند. پارتیشن اداری، پارتیشن شیشه ای، پارتیشن چوبی و … از جمله پارتیشن هایی هستند که در فضاهای مختلف قابل نصب می باشند.

در ادامه این مقاله قصد داریم بیشتر در رابطه با پارتیشن های موجود در بازار کشور ایران و کاربردهای هر کدام صحبت کنیم. پس اگر قصد خرید پارتیشن را دارید، بهتر است که تا به انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چرا از پارتیشن بندی برای طراحی داخلی استفاده می شود؟

امروزه، در بسیاری از مکان ها از پارتیشن بندی استفاده می شود. از فروشگاه های تجاری تا مراکز آموزشی و شرکت ها، می توانند برای طراحی داخلی خودشان از پارتیشن بندی استفاده کنند. به هر حال پارتیشن بندی راه حل مناسبی برای تقسیم بندی فضاهای بزرگ است. زیبایی منحصر به فرد پارتیشن ها، یکی از مهم ترین دلایلی است که باعث محبوبیت پارتیشن ها شده است.

مزیت های مختلف دیگری هم وجود دارند که پارتیشن بندی را محبوب کرده اند. از جمله این مزیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تقسیم بندی فضاهای بزرگ به چندین فضای کوچک با کمترین هزینه
  • ایجاد فضاهای اختصاصی برای کارکنان یک شرکت
  • زیبایی منحصر به فرد پارتیشن های مختلف و تنوع بسیار زیاد آن ها
  • امکان نصب انواع پارتیشن ها در کوتاه ترین زمان ممکن
  • فراهم شدن امکان جابجایی پارتیشن های نصب شده در صورت نیاز
  • امکان نصب پارتیشن ها در مکان های مختلف

آشنایی با انواع این محصولات

زمانی که بحث خرید پارتیشن می شود، افراد می بایست ابتدا در مورد انواع پارتیشن ها اطلاعات کافی داشته باشند. سپس، اقدام به خرید آن ها کنید. تنوع بسیار بالای پارتیشن های موجود در بازار سبب شده است که پارتیشن ها در دسته بندی های مختلف قرار گیرند.

ولی اینکه نوع متریال به کار رفته در پارتیشن چه چیزی باشد، مهم ترین معیار برای انتخاب پارتیشن است. در ادامه مقاله انواع پارتیشن ها را ذکر می کنیم و کاربردهای آن ها را نیز توضیح می دهیم.

پارتیشن شیشه ای؛ مدرن ترین پارتیشن موجود در بازار

پارتیشن شیشه ای یکی از مدرن ترین پارتیشن های موجود در بازار است که البته این نوع پارتیشن دارای تنوع بسیار زیادی می باشد. پارتیشن های شیشه ای، برای انتقال نور در فضاهای مختلف بسیار مناسب هستند. به همین خاطر، باعث تاریک شدن فضا نمی شوند و نیاز به مصرف برق و لامپ ها و چراغ های مختلف را کاهش می دهند.

زیبایی منحصر به فرد پارتیشن های شیشه ای، از جمله مزیت های این پارتیشن ها است. تصور کنید یک فضای بزرگ با پارتیشن شیشه ای احاطه شده است. قطعا این فضا بسیار زیبا است! خود پارتیشن شیشه ای که برای فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، دارای تنوع بسیار زیادی می باشد. در ادامه به چند نمونه از پارتیشن های شیشه ای اشاره می کنیم.

  • پارتیشن های شیشه ای بدون فریم

برخی از پارتیشن های شیشه ای موجود در بازار، بدون فریم به تولید می رسند. یعنی هیچ ستونی برای آن ها در نظر گرفته نمی شود و فقط خود شیشه باعث استحکام پارتیشن می گردد. پارتیشن های شیشه ای بدون فریم بسیار زیبا هستند و می توانند برای طراحی داخلی شرکت ها، اداره ها، فروشگاه ها و … مورد استفاده قرار گیرند. از موضوعات حائز اهمیتی که برای این نوع پارتیشن وجود دارد، می توان به قیمت مناسب آن اشاره کرد.

ولی یک عیب بسیار جزئی این نوع پارتیشن، حساسیت آن است. پارتیشن شیشه ای فریم لس حساسیت بالاتری نسبت به ضربه دارد و به همین خاطر شاید گزینه خوبی برای مکان های پر رفت و آمد نباشد.

  • پارتیشن های شیشه ای فریم آلومینیومی

پارتیشن های شیشه ای دارای فریم آلومینیومی، هم زیبایی منحصر به فردی دارند و هم مقاومت خوبی! این نوع پارتیشن ها هم مدرن هستند و هم کلاسیک! به همین خاطر در فضاهای مختلفی قابل استفاده می باشند.

  • پارتیشن های شیشه ای مات شونده

هوشمندترین پارتیشن های شیشه ای موجود در بازار، پارتیشن های شیشه ای مات شونده می باشند. این نوع پارتیشن با کمک برق به صورت هوشمند، مات می شود. در صورت نیاز نیز می تواند به صورت شفاف باشد.

پارتیشن چوبی؛ قدیمی ترین و محکم ترین پارتیشن

در گذشته بیشترین متریال به کار برده شده در پارتیشن ها چوب بوده است. امروزه نیز از پارتیشن های چوبی استفاده می شود. اکثر پارتیشن های چوبی با چوب ام دی ساخته می شوند و دارای بخش شیشه دار نیز می باشند. پارتیشن چوبی را می توان به عنوان یکی از محکم ترین پارتیشن های موجود در بازار شناخت. پارتیشن چوبی بیشتر برای مراکز آموزشی و شرکت ها و اداره ها مورد استفاده قرار می گیرد.

پارتیشن های اداری و انواع آن ها

پارتیشن اداری، پارتیشنی است که برای مراکز اداری و شرکت ها طراحی می شود. پارتیشن های چوبی و پارتیشن های شیشه ای، می توانند زیر مجموعه ای از پارتیشن های اداری محسوب شوند. البته بسته به اینکه نیاز اداره ها و شرکت ها برای پارتیشن بندی چه باشد، می بایست اقدام به انتخاب نوع پارتیشن های اداری کرد.

پارتیشن اداری تک جداره برای مکان های کم سر و صدا مناسب است. ولی پارتیشن های دوجداره بیشتر برای مکان های پر رفت و آمد و پر سر و صدا مناسب می باشند. زیرا می توانند بخش زیادی از صدا را کاهش دهند. مقاومت و قیمت پارتیشن های اداری دوجداره نسبت به پارتیشن های اداری تک جداره بالاتر می باشد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم در رابطه با انواع پارتیشن ها صحبت کنیم. پارتیشن های شیشه ای و چوبی، رایج ترین پارتیشن های موجود در بازار هستند که برای طراحی داخلی فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. شرکت پارتیشن پرچین به عنوان بهترین ارائه کننده انواع پارتیشن ها، برای خدمت رسانی به شما عزیزان در زمینه طراحی داخلی و تغییر دکوراسیون منازل، شرکت ها، اداره ها، سازمان ها و مراکز تجاری و آموزشی آماده است.

دکمه بازگشت به بالا