عمومیکسب و کار ویژه

آموزش تنظیم کردن شمعک بخاری بدون دودکش آبسال

یکی از وسایل گرمایشی مورد استفاده در فصول سرد سال بخاری گازی می باشد که در 2 مدل دودکش دار و بدون دودکش طراحی و تولید شده و در بازار به فروش می رسد. اگر بخاری به هر دلیلی به درستی کار نمی کند، دچار مشکل شده اید. یکی از دلایلی که می تواند منجر به خرابی بخاری شود، وجود مشکل یا دوشاخه بخاری نامناسب است.

این مقاله از مجله آچاره ابتدا شما را با اجزای اصلی بخاری های بدون دودکش آبسیل آشنا می کند، سپس موارد و علائمی که نشان دهنده مشکل در شمع بخاری شما است را بیان می کند و به شما این امکان را می دهد که آبسل خود را شخصی سازی کنید. شمع بخاری بدون دودکش. بیشتر بدانید.

اجزای بخاری گازی آبسال را بشناسید

محفظه سوخت فولادی

اتصال لوله های مسی یا آلومینیومی که وظیفه آنها هدایت گاز از شیر کنترل به شمع و مشعل اصلی است.

یک ترموکوپل برای قطع جریان گاز در صورت نیاز کار می کند.

جرقه زنی که الکتریسیته دریافتی از پیزوالکتریک در شیر کنترل را به جرقه تبدیل می کند.

مشعل ساخته شده از فولاد ضد زنگ

شمع که گاز را به سمت شمع هدایت می کند.

شیر کنترلی یا کاربراتوری که سوخت بخاری و روشن شدن مداوم شمع را کنترل می کند.

شیشه ای، برای حفظ ایمنی و زیبایی

علائم مشکل و نیاز به تعمیر شمع بخاری بدون دودکش آبسال

وقتی صدای زمزمه بخاری خود را می شنوید، آن صدا از شمع است، یعنی شمع مشکل دارد. در این صورت باید ورودی هوای شمع را باز کرده و مشکل را حل کنید. در این شرایط ممکن است نیاز به تهویه لوله ها به صورت تخصصی باشد.

هنگامی که بخاری خود به خود خاموش می شود، ممکن است به این معنی باشد که واکس گرم نمی شود که به دلیل عدم تنظیم موم بخاری بدون دودکش است. در این صورت می توانید محل شمع را بررسی کرده و مشکل را برطرف کنید. البته این مشکل می تواند ناشی از چیز دیگری باشد، مانند ترموکوپل معیوب، کویل یا فیلتر بیش از حد کثیف.

علت روشن نشدن شمع بخاری را بررسی کنید

اولین چیزی که در این شرایط باید به آن توجه کنید این است که نگرفتن چراغ با روشن نکردن شمع متفاوت است. اگر شمع روشن نشد، باید شمع برقی را بدون دود تعمیر و تنظیم کنید. در برخی موارد، ترموکوپل یا فیوز کثیف می تواند دلیل روشن نشدن برق باشد.

گاهی اوقات بخاری به خودی خود خاموش می شود. زیرا نصب شمع گرمایشی بدون دودکش آبسال غیرممکن است. در این حالت ترموکوپل به درستی گرم نمی شود و در نتیجه بخاری خاموش می شود.

هنگامی که سر ترموکوپل به درستی در شمع قرار نمی گیرد، جریان کافی برای نگه داشتن هسته سیم پیچ در حالت جذب تولید نمی شود. به همین دلیل فنر کویل پوشش را به سمت بیرون می راند و در نتیجه مسیر جریان گاز مسدود می شود و در نهایت گاز به بخاری نمی رسد و شعله بخاری قطع می شود.

در این حالت برای تنظیم شمع گرمایشی بدون دودکش آبسال کافی است شعله شمع را که می تواند از سر ترموکوپل پایین یا بالاتر باشد به حالت خود برگردانید. توصیه می شود برای حل این مشکل از یک فرد مجرب و با تجربه کمک بگیرید.

پیچ تنظیم شعله شمع در کجا قرار دارد؟

برای کم و زیاد کردن شعله شمع ابتدا باید پیچ ​​بزرگ را باز کنید تا پیچ کوچک را ببینید. سپس پیچ را بچرخانید تا شمع بدون دود آبسال را تنظیم کنید و برای تنظیم شعله شمع از پیچ گوشتی استفاده کنید تا پیچ کوچک را بچرخانید.

تنظیم شمع بخاری بدون دودکش آبسال; شعله شمع را بالا ببرید

روشنایی بخاری شیر آب آبسال را به راحتی تنظیم کنید و روشنایی لامپ را افزایش دهید. برای تنظیم نور باید 2 قسمت بخاری را بررسی کرد و در صورت نیاز از تغییرات لازم در آنها استفاده کرد.

1. پیچ تنظیم شعله شمع بخاری گازی

برای تنظیم دوشاخه بخاری بدون دودکش absol، ابتدا باید پیچ ​​بزرگ پایین شیر کنترل را باز کنید تا پیچ کوچک زیر آن نمایان شود. با چرخاندن این پیچ می توانید شعله شمع را کم یا زیاد کنید. در حالی که دوشاخه بخاری خاموش است، با استفاده از یک پیچ گوشتی مناسب، پیچ ریز را بچرخانید تا دوشاخه را تنظیم کنید و ببینید شعله دوش بخاری چقدر افزایش می یابد.

2. تمیز کردن و تعویض فیلتر شمع داغ

اولین نکته برای تمیز کردن یا تعویض فیلتر حرارتی، اطلاع از محل فیلتر حرارتی است. فیلتر حرارتی را به صورت زیر تعیین کنید:

ابتدا بخاری را خاموش کنید و صبر کنید تا قطعات و اجزای بخاری خنک شوند.

درپوش شیر کنترل را با کمی فشار بردارید.

همچنین پیچی که باعث بزرگ شدن و کاهش شعله اجاق می شود را بردارید.

پیچ نسبتا بزرگ کنار اهرم تنظیم را کاملا باز کنید.

با استفاده از یک پین گرد فیلتر را بردارید.

اگر از زمانی که بخاری را خریده اید فیلتر را حذف نکرده اید، توصیه می کنیم فیلتر را تعویض کنید.

اگر فیلتر خیلی کثیف نیست، می توانید آن را وارونه کرده و آن را برگردانید.

دوباره پیچ را ببندید و تمام قطعاتی را که جدا کرده اید عوض کنید.

سپس بخاری بدون دودکش آبسال را با همان پیچی که قبلا به طور کامل توضیح دادیم ثابت کنید.

هنگام تثبیت دوشاخه بخاری در خارج از دودکش آبسال توجه داشته باشید که اگر دوشاخه بخاری خیلی کوچک و کوتاه باشد، نمی تواند ترموکوپل را گرم کند و این باعث قطع شدن دوشاخه و قطع جریان گاز می شود. . اگر شعله شمع خیلی زیاد باشد انرژی زیادی مصرف می کند که برای شما خوب و به صرفه نیست و باعث افزایش هزینه سوخت در خانه می شود.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کرده ایم تمامی اطلاعات مهم در مورد نصب بخاری ر شمعی بدون دودکش آبسال را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید در مدت زمان کوتاهی مراحل را به پایان برسانید. اگر قصد خرید بخاری گازی آبسال را دارید ما به شما توصیه میکنیم تا از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

دکمه بازگشت به بالا