علم و سلامت

آنتی‌‌بادی‌های “سرکش” در بدن بیماران مبتلا به کرونا باعث لخته شدن خون می‌شود

دانشمندان دریافته‌اند که بدن‌های «سرکش»، هنگام حمل خون شریان کرونری بیماران، پتانسیل کاهش مقاومت سلولی در برابر لخته شدن خون را یافته‌اند.

uofmhealth گفت: “محققان دانشگاه میشیگان و موسسه ملی قلب، ریه و خون، از نزدیک به 250 بیمار در بیمارستان کووید 19 نمونه خون گرفتند.” آنها “آنتی فسفولیپیدهایی” پیدا کردند که می توانند باعث لخته شدن خون در شریان ها و وریدهای بیماران شوند. با اختلالات خودایمنی مانند لوپوس و سندرم آنتی فسفولیپید.

آنتی بادی ها برای مبارزه با عفونت های بدن استفاده می شوند. انواع آنتی بادی های اتوآنتی بادی توسط سیستم ایمنی ایجاد می شود که به طور کاذب به سیستم ها و اندام های بدن حمله می کند و گاهی اوقات به آنها آسیب می رساند.

در اوایل مطالعه در سال 2020، یک شرکت تحقیقاتی کشف کرد که اتوآنتی بادی در بیماران مبتلا به عفونت فعال عروق بیماری کرونا منجر به نرخ مشخصی از لخته شدن در موش‌ها می‌شود.

در یک مطالعه جدید، دانشمندان یک علت احتمالی را کشف کردند به نظر می‌رسد که اتوآنتی‌بادی‌ها روی سلول‌های «اندوتلیال» که خط پوشش رگ‌های خونی را تشکیل می‌دهند فشار می‌آورند، بنابراین سلول‌ها توانایی خود را برای جلوگیری از تشکیل لخته‌های خون از دست می‌دهند.

هوی شی، نویسنده اصلی و محقق روماتولوژی در دانشکده پزشکی دانشگاه میشیگان، گفت: «هنگامی که سلول‌های اندوتلیال تحریک می‌شوند، به رگ‌های خونی سالم می‌چسبند، سلول‌های دیگر را به دیواره سرخرگ‌ها استنشاق کرده و آن‌ها را مستعد ترومبوز می‌کنند». این می تواند بسیاری از اندام های ضروری بدن را تحت تاثیر قرار دهد.

این یافته ها در مجله Arthritis & Rheumatology منتشر شد.

دکمه بازگشت به بالا