علم و سلامت

آیا می‌توان ماسک‌های N۹۵ را برای استفاده مجدد، عفونت‌زدایی کرد؟

در مصاحبه ای با ین، محققان گروه های محیطی و پیشگیری از عفونت سوالاتی در مورد ضد عفونی پرسنل N95 پرسیدند. اگرچه ممکن است اطلاعات به سرعت به دست بیاید، اما برای محققان مهم است که به این سؤالات به شیوه ای مرتبط با سینما پاسخ دهند و از ایمنی پرسنل N95 ضد عفونی شده اطمینان حاصل کنند.

به دلیل اثربخشی، لارو N95 اغلب در بیمارستان ها برای محافظت از انسان در برابر بیماری های عفونی مانند کرونا استفاده می شود. چرا ماسک‌های تنفسی N95 در این مورد بسیار مؤثر هستند و چه چیزی آنها را از سایر ماسک‌های دویدن متمایز می‌کند؟

آیا می توان لارو N95 را برای استفاده مجدد ضد عفونی کرد؟

مهم است که نشان داده شود که لارو N95 همیشه قوی ترین محافظ در برابر همه پاتوژن های تنفسی بوده است. آنها برای ارگانیسم های موجود در هوا مانند سل و بیماری های عفونی مناسب هستند.

اکنون می دانیم که ماسک های N95 برای محافظت از درمان کارکنان در برابر قطرات و ذرات معلق در هوا در بیماران مبتلا به کووید-19 و سایر ویروس های تنفسی موثر است. این یک محافظت است، زیرا روش‌هایی مانند لوله‌گذاری برای تولید ذرات ویروسی کوچک آسان‌تر است، این ذرات به اندازه‌ای سبک هستند که مدت بیشتری در هوا بمانند و جذب یا در اطراف محفظه پراکنده شوند.

لارو N95 تا 95 درصد یا بیشتر از این ذرات ریز را فیلتر می کند که می تواند به قطر 0.3 میکرون برسد.

هفت شرکت کننده در این مطالعه که قبلا تجربه تنفسی N95 را در بیمارستان تجربه کرده بودند، سیستم تنفسی N95 را دریافت کردند که به درستی نصب نشده بود. سپس این پوشش ها در مجموع 25 بار بریده شدند. پس از هر چرخه ضد عفونی، ابتدا لاروها از نظر سایش و پارگی قابل مشاهده بررسی شدند. اگر چنین علائمی وجود داشت، تصور می‌شد که لاروها دور ریخته می‌شوند، اما محققان دریافتند که در مطالعه هرگز این اتفاق رخ نداده است.

سپس شرکت‌کنندگان ماسک‌های N95 خود را دوست داشتند تا مطمئن شوند که ماسک همچنان مناسب است. برای ارزیابی بیشتر اینکه آیا لاروهای N95 بازفرآوری شده موثر هستند، لاروهای N95 به صورت کمی و کیفی چندین بار در طول دوره تحقیق مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

محققان در نهایت کارایی فیلتر کردن و توانایی لاروها را برای فیلتر کردن ذرات با قطر 0.3 میکرون یا بیشتر آزمایش کردند تا ببینند آیا لارو N95 فعالیت خود را از طریق 25 چرخه پردازش حفظ کرده است یا خیر.

محققان دریافتند که پردازش N95 تنفسی تا 25 سیکل منجر به تغییرات آماری قابل توجهی در آب بندی، تناسب یا کارایی فیلتراسیون شبح N95 نمی شود. هر هفت لارو از نظر کیفی یا کمی نتوانستند آنلاین و موم شوند و میانگین راندمان فیلتر بیش از 99٪ را حفظ کردند.

کوچکترین راندمان فیلتر لارو باید N95 95% یا بیشتر باشد که به این ویژگی نامگذاری شده است.

اگرچه بی‌سازمانی افراد ممکن است در اپیدمی نقش داشته باشد، اما هنوز تحقیقات گسترده‌ای برای ارزیابی نحوه انجام و مقرون به صرفه بودن این روش برای کشورها و بیمارستان‌هایی که امکانات محدودی برای افراد N95 دارند، مورد نیاز است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا