علم و سلامت

اختراع میکروسکوپی که نمونه‌برداری از بافت را در فرآیند درمان حذف می‌کند

به گزارش شفاف، مهندسان دانشگاه کلمبیا فناوری توسعه داده اند که می تواند بافت شناسی و بافت شناسی را با تصویربرداری بلادرنگ از موجودات زنده جایگزین کند.

این میکروسکوپ سه بعدی پرسرعت می تواند تصاویری از بافت هایی که جراحان در حین جراحی هدایت می کنند تولید کند. بدون نیاز به نمونه برداری تحت وب و انتظار شاهد.

برداشتن بافت در بسیاری از درمان های پزشکی، به ویژه غربالگری سرطان و جراحی رایج است. پزشک ذرات بافت را برای بیوپسی برمی دارد تا بتواند ناحیه را با میکروسکوپ از نزدیک ببیند.

الیزابت هیلمن، استاد زیست پزشکی و پرتودرمانی در دانشگاه کلمبیا و نویسنده اصلی این مطالعه، گفت که روش نمونه گیری در 100 سال گذشته تغییری نکرده است. بخشی از بافت برش داده می شود، تزئین می شود، ثابت می شود، برش می خورد و در آینه می لغزد و توسط آسیب شناس زیر میکروسکوپ دیده می شود. در نتیجه، بیوپسی چند روز طول می کشد تا نتیجه مشخص شود.

این گروه از محققان امکان تصور بافت های بیمار را در بدن انسان بررسی کردند.

هیلمن توضیح داد: «این فناوری فوراً موفقیت یک پزشک را در مورد ماهیت بافت و وضعیت آن نشان می دهد. این پاسخ سریع به وضعیت بافت به پزشک کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه ای در مورد روند درمان، بهترین درمان و جراحی کل یا بخشی از بافت بگیرد.

وی افزود: مزیت دیگر استفاده از میکروسکوپ سه بعدی با سرعت بالا این است که بافت ها را برای اطلاع از وضعیت تومور جدا می کند. این یک تصمیم دشوار برای پزشکان، به ویژه بافت هایی مانند مغز، نخاع، چشم ها، قسمت هایی از صورت یا اعصاب است.

اگرچه هنوز میکروسکوپ‌ها برای راهنمایی جراحی روی بافت‌های آسیب‌دیده در دسترس هستند، اما این میکروسکوپ‌ها تصویری دو بعدی و منحصربه‌فرد از بافت ارائه می‌کنند که برای استفاده در جراحی روی بافت‌های بزرگ‌تر کافی نیست و معمولاً برای استفاده از رنگ فلورسنت نیاز دارد. تزریق شده است این ضرورت زمان بر است و برای همه بیماران مفید نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا