علم و سلامت

ارز ترجیحی دارو باید در پروسه زمانی چهارساله حذف می‌شد

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حذف ارز درمانی ترجیحی می تواند گام مثبتی باشد، آن را بخوانید تا هیچ فردی در کل کشور به ویژه در مناطق خصوصی از چرخه بیمه خارج نشود.

ملک فضلی در گفت وگو با تی تی آنلاین، درباره وضعیت داروسازان در بازار اظهار کرد: به عنوان یک پزشک بزرگترین دغدغه من سلامت جامعه است. پزشکی یکی از جنبه های اساسی حفظ جامعه محسوب می شود که می تواند دارو در قالب واکسن باشد و از شیوع بیماری یا طب درمانی جلوگیری کند. اگر دارو را مشکل کنید، درمان بیمار مشکل خواهد بود.

اما گفت: زمانی بیشتر دارو را از خارج وارد می کردیم تا اینکه وزارت بهداشت در دهه 60 انقلابی در تولید گوشت و دارو ایجاد کرد، شرکت های دارویی تاسیس شد؛ اما در سال 1380، دارو را به بازار عرضه کردیم. ما به کفایت. ما متاثر شده ایم. اما این خودکفایی نیازمند کنترل است تا کیفیت تولید ما به گونه ای باشد که بتوانیم با کشورهای خارجی رقابت کنیم.

شرکت باید قبول کند که کیفیت داروهای داخلی با داروهای خارجی قابل مقایسه است

نماینده مردم سراوانا در شورای اسلامی تصریح کرد: شرکت های دارویی ما باید به گونه ای با شرکت های خارجی رقابت کنند که شرکت کیفیت داروهای ما را بهتر از خارجی ها بپذیرد. تا جامعه قبول نکند که کیفیت داروهای تولیدی ما برابر با داروهای خارجی و حتی بهتر از آنها باشد، حال ما خوب نیست. وقتی شرکت محصول ما را قبول نمی کند، ما باید خود را از طرف شرکت اصلاح کنیم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی بهداشت و کمیسیون درمان فکر می کنند امسال نباید ارز اولویت دار پزشکی حذف شود.

به گفته وی، در استان ها و شهرستان ها اگر کمتر از سه ماه مواد مخدر داشته باشیم دچار مشکل می شویم.

ترجیحاً فرآیند چهار ساله حذف دارو تکمیل شود

فضلی افزود: اگر گروهی که در مجلس برای سوال فنی تصمیم می گیرند نظر مجرب نداشته باشند با مشکل مواجه می شویم که متاسفانه در پزشکی این اتفاق افتاده است. برای حذف ارز ترجیحی دارو، مجلس باید روندی چهار ساله را در نظر بگیرد. ابتدا ریل را در این زمینه قرار دادیم و زیرساخت های خود را در ساخت تمامی داروها و داروهای خاص وارد کردیم که تولید انبوه آن ارزش کشور را ندارد، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و مرجح حذف شد. واحد پول. بلافاصله در صحن مجلس تصویب شد.

چگونه می توانند به بیمار آسیب نرسانند؟

به گفته این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، حذف ارز داروهای ترجیحی فضای منکر را در داروخانه ها و تولید و توزیع دارو ایجاد کرده و در نهایت جامعه را با بحران مواجه کرده است.

فاضلی خاطرنشان کرد: وی تاکید کرد که هزینه ای که برای داروی بیمار هزینه می کند بیش از یک سال پیش نیست و قرار بود بیمه ها بیایند. اگر هیچکس از طریق مرزها از دوره بیمه خارج نشود، به ویژه در مناطق خصوصی، بسیار عالی است، اما تا زمانی که زیرساخت های کشور آماده نشود، اگر حرکت ما در این مسیر ناقص باشد، تعداد زیادی از افراد جامعه کار خواهند کرد. . او شد.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا