علم و سلامت

سازمان غذا و دارو: تولید سرم در کشور افزایش یافته است

سازمان غذا و دارو: تولید سرم در کشور افزایش یافته است

مدیرکل دارو و مواد سازمان نظارت بر غذا و دارو گفت: تولید سرم در کشور افزایش یافته و کارخانجات به طور مداوم در حال تولید و عرضه آب پنیر هستند.

به گزارش تی تی آنلاین و به نقل از وب دا، حمیدرضا اینانلو در پاسخ به مقاله ای در فضای مجازی درباره استدلال سرم با بیان اینکه این آیین نامه هیچ نسبتی از سرم برای انتخاب دارو یا داروهای خاص اعمال نکرده است، «از آنجایی که مصرف سرم افزایش یافته است. توزیع سرم در بین مراکز درمانی در اولویت مصرف و نیاز مراکز درمانی با هدف تجویز و مصرف.

وی افزود: بزرگترین نکته این است که تولید آب پنیر در کشور افزایش یافته و کارخانه ها به طور مداوم در حال تولید و عرضه آب پنیر هستند.

مدیرکل دارو و مواد سازمان غذا و دارو گفت: پنج شرکت تولیدکننده دیرهنگام باید با ظرفیت کامل فعال باشند. .

سرم به صورت روزانه در سراسر کشور توزیع می شود

وی با بیان اینکه روزانه سرم در سراسر کشور توزیع می شود، گفت: دانشگاه ها نیز بر اساس اولویت های منطقه ای خود اقدام به توزیع دارو می کنند به طوری که در برخی مراکز محدودیت هایی دارند.

وی گفت: مدیریت غذا و دارو هنوز هیچ نوع توزیعی برای بیکن ها انجام نداده است. مصرف سرم در شرایط عادی در کشور بین 8 تا 10 میلیون واحد در ماه در ماه است که پس از رایزنی های انجام شده این ظرفیت به کمک تولید به 12 تا 14 میلیون در ماه افزایش یافته است.

اینانلو گفت: اطمینان داریم با ادامه این روند و حمایت دانشگاه های علوم پزشکی و سایر دانشکده های وزارت بهداشت و جهت گیری بی رویه مصرف داروها و داروهای تجویزی معقول و سرم های تزریقی برنامه ریزی ها در حال انجام است. ما در آینده مشکلی نخواهیم داشت.»
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا