علم و سلامت

افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت با حضور وزیر بهداشت

به گزارش شفاف، وزیر بهداشت گفت: در شهرستان هندودر کار بسیار جالبی انجام شد، مرکز جامع سلامت با کمک خیرین خیلی سریع راه اندازی شد و تجهیزات تامین شد، سلامت و اکنون وجود دارد. مرکزی در شازند است که حدود 70 درصد تکمیل شده در 2000 متر مربع دارای و مجهز به خدمات بهداشتی و درمانی می باشد.

عین اللهی ادامه داد: با توجه به طرح پزشک خانواده و گسترش این طرح به عنوان بخشی از طرح وزارت بهداشت، در مراکزی که امروز دایر هستند، رشته 1 پزشک خانواده بر روی برد الکترونیکی و به طور کامل در این مراکز

وی افزود: مرکز شازند یکی از مراکزی خواهد بود که در اسفندماه سال جاری افتتاح می شود و به صورت شبانه روزی و به صورت شبانه روزی دارای خدمات بهداشتی کامل خواهد بود.

عین اللهی تصریح کرد: اراک را پشت سر شازند می گذاریم و از بیمارستان ولیعصر بازدید می کنیم. این بیمارستان یکی از بزرگترین بیمارستان های اراک است که 400 تخت خواهد داشت و 400 میلیارد تومان نیز از مسیر استانی ریاست جمهوری در استان مرکزی اختصاص یافته است. امیدواریم این مرکز یکی از مراکز پیشرو در کشور باشد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: از ابتدای دولت تا امروز 855 پروژه بزرگ بهداشتی را افتتاح کرده ایم و تا پایان امسال تعداد پروژه ها به دو هزار پروژه می رسد و این در تاریخ کشور ما غیرعادی است. ما 79 مرکز درمانی را با 10800 تخت راه اندازی کرده ایم و تا پایان امسال 7700 اتاق بیمارستانی دیگر اضافه خواهیم کرد.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم خدمات بهتری به کشورمان ارائه کنیم.

افتتاح دو طرح بهداشتی در شهرستان توره شازند

۱۱۵ خیرساز به عنوان پایگاه اورژانس شهر توری برای مرحوم مشهدی احمدی بقش و خانم زنگنه در مدت یک سال و نیم ساخته شد.

مساحت زمین این پایگاه 1.25 متر مربع و زیربنای آن 137 متر مربع است، همچنین پارکینگ آمبولانس جنب این پایگاه در زمینی به مساحت 140 متر احداث شده است.

همچنین پد هوایی اضطراری شهر توره در فضایی به مدت 3 ماه و در زمینی به مساحت 2150 متر مربع ساخته شد و برای آن که یکی از 12 پد هوایی استان مرکزی است حدود 200 میلیون تومان هزینه شد.

وزیر بهداشت از مرکز جامع سلامت شهری و روستایی شهرستان توره بازدید کرد.

وی در حاشیه افتتاح این مرکز ناگهانی گفت: شهر توره با توجه به مساحت ها و بازارهای وسیع نیاز به ساخت این مرکز داشت که توسط خیرین سلامت ساخته شد که از خیرین تشکر می کنیم. این شرم آور ترین است

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا