علم و سلامت

افتتاح ۲۰۰۰ خانه بهداشت تا یک سال آینده

تی تی آنلاین/خراسان شمالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افتتاح۲۰۰۰ خانه بهداشت تا یک سال آینده خبر داد.

دکتر بهرام عین الهی در گفت و گو با تی تی آنلاین اظهار کرد: احداث خانه های بهداشت یکی از مواردی بوده که دولت به دنبال اجرای آن بوده که ۲۰۰۰ خانه بهداشت افتتاح شده و ۲۰۰۰ خانه بهداشت دیگر نیز تا یک سال آینده افتتاح می شود.

وی افزود: یکی از اقداماتی که رئیس جمهور به ما تاکید کرده استفاده از نیروهای مردمی است و در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۸۰۰میلیارد تومان خیران سلامت به ما کمک کردند و کمک خیران سلامت در سال گذشته به دو برابر افزایش یافت و به ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

دکتر عین الهی ادامه داد: بیمارستان سازی، خانه های بهداشت، مراکز جامع درمان و اهدای دستگاه ها از جمله پروژه هایی بوده که توسط خیران سلامت انجام شده است.
وی بیان کرد: علاوه بر آن طرح خوب دیگری با نام طرح سلامت خانواده شروع کرده ایم که در آن هر ایرانی با کد ملی، پرونده سلامت خواهد داشت که مراقبان بهداشت در منازل مردم حضور پیدا می کنند و از وضعیت عمومی فرد مطلع می شوند و پرونده ای را برای آن شخص تشکیل می دهند. البته این طرح در سطح کشور در ۹۱ شهرستان به صورت آزمایشی در حال انجام است.

وی در ارتباط با پروژه های اجرایی در حوزه سلامت در خراسان شمالی نیز گفت: حدود ۵ هزار و ۱۹۰میلیارد تومان پروژه هایی بوده که برای اجرای آن در این استان اعتبار اختصاص یافته و از این مقدار  ۴ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان هزینه شده که حدود ۱۵۶پروژه در این استان به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: همچنین حدود ۲۸ پروژه نیز کلنگ زنی آن انجام شده که امار قابل قبولی است.
به گفته دکتر عین الهی افتتاح  دپارتمان تشخیص قلب، شرکت میهن از جمله پروژه هایی است که امروز در این استان افتتاح می شود.

وی ادامه داد: طی امروز از طرح هوشمند سازی بیمارستان امام حسن(عج) بازدید خواهد شد و یکی از کارهای مهمی که در دولت سیزدهم در دستور کار قرار دارد این است که بحث دیجیتال و هوشمندسازی گسترش یابد.

وی بیان کرد: از همه مدیران جهادی استان قدردانی می کنم چراکه پیشرفتی که در اجرای پروژه ها انجام شده ،پیشرفت چشم گیری است .

انتهای پیام

نشر مطالب پزشکی

به طور خلاقانه و منسجم، مفاهیم علمی پزشکی را به زبانی ساده و قابل فهم برای همه تبدیل می‌کنم. هدفم این است که هر کسی بتواند به سرعت به دانش پزشکی دسترسی داشته باشد.
دکمه بازگشت به بالا