علم و سلامت

افزایش آمار نسخ الکترونیک به بیش از ۹۰ درصد طی یکسال اخیر

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خدمات بهداشتی و درمانی را یکی از مشکلات اصلی همه اقشار عنوان کرد و با نشان دادن مشکلاتی که امروز مردم با آن دست به گریبان هستند، گفت: مردم در حوزه نباید ساده باشند. رفتار 50 درصد جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند. البته برخورد با وضعیت سازمان بهتر است و رویکرد تحول و جهش را در این زمینه دنبال می کنیم.

به گزارش تی تی آنلاین، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست “بررسی چالش ها و اهداف و برجسته سازی سیاست های حوزه مذاکره” که پیش از مذاکره مدیران استانی تامین اجتماعی برگزار شد، نظر خود را بیان کرد. آسایش در ایام اربعین حسینی و نیکوکاران برای بهره مندی از این ایام و نیز تکریم دولت هفتگی. وی گفت: روز پزشک و داروساز را به کادر درمانی کشور به ویژه همکارانی که در این زمینه در سازمان فعالیت می کنند و در بیمارستان سنگین ترین بار را به دوش می کشند تبریک می گویم. در چنین روزی به کسانی که در راه خدمت به مردم هستند، همان اثری که برای امنیت و حفظ جان انسان ها برپا شده است، تبریک بگوییم.

و افزود: خداوند به پزشکان و کارکنان پزشکان و داروسازان برکت داد و آنها را در این راه قرار داد و این نعمتی است که خداوند به آنها داده است. زیرا خداوند برخی را برگزید و مانند خود قرار داد. چون طبیب اصلی خداست و در روایت داریم «اللَّهُمُ الطَّبِبُ الْعَظیمِ وَ لِلَّهُمْ أَحْسَنَ» داریم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه گفت: روایتی از امام صادق علیه السلام داریم که می فرمایند اگر پس بدهید چیزهایی به شما می دهیم. این ها چه هستند؟ احتمال بیماری. ببینید چگونه با خودتان رفتار کرده اید زیرا این مسیر برای شما ترسیم شده است. ممکن است استثناهایی وجود داشته باشد، اما کلیت یکسان است. اینها سوالات کوچکی نیست و معلمان باید به خود ببالند که خداوند راهی برای زندگی به دیگران داده است.

موسوی با تشکر از خدمات رسانی کارکنان تامین اجتماعی به مردم، تاکید کرد: این موارد از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر به درستی به آن رسیدگی نشود، دیگر مشکلات حل نخواهد شد. این مشکل باید متولی درمان کل سلامت باشد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه به گزارش برخی از نکات و مشکلاتی که از سوی مدیران استانی مطرح شد، اعلام کرد: موضوع مذاکره اولین مشکل سازمان تامین اجتماعی و یکی از اولین مشکلات کل کشور است. یعنی چه در مذاکره تامین اجتماعی، چه در حوزه های علمیه و در وزارت بهداشت و چه در بخش خصوصی، بحث مذاکره در اولویت است. در سال اول دولت سیزدهم با وجود اینکه کشور با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کرد و فشارهای بسیار جدی بر دولت وارد بود، تقویت حوزه درمان در اولویت قرار گرفت.

وی افزود: هنوز در سال اول دولت حداقل به دلیل رویکرد تحولی مورد بحث، دو موضوع در اولویت قرار گرفته است. بحث نسخه نویسی الکترونیک و همچنین شروع پروژه دروار و اجرای راهکارها نشان می دهد که اولویت رهبری مذاکره است.

موسوی همچنین گفت: در ابتدای تصدی دو اولویت اعلام شده داشتیم که یکی پرداخت مستمری و دیگری علت درمان بود. من معتقدم، اما، همه وظایف ما در یک واحد است. اما قبل از خدمات ما زمینه مراقبت وجود دارد، زیرا سلامت جامعه اربعین با سازمان تامین اجتماعی مقایسه می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بر حفظ انسجام سازمانی و هم افزایی بیمه ها و حوزه پزشکی تاکید کرد و افزود: ساماندهی استان ها و همچنین ستادی و تمامی تصمیمات ادارات; اگر دید روشن و منسجمی نداشته باشند، اوضاع خوب پیش نمی رود. یک نمای جزئی از زمینه درمان کار نمی کند. همه مشکلات ما از طریق کنترل هزینه و توجه به منابع انسانی و حوزه های بهبود فرآیند قابل بهبود نیستند. قبل از هر چیز باید دیدی جامع، دقیق و منسجم به کل سفارش داشت. برای چیدمان درست مسائل باید استراتژیک باشیم.

وی افزود: دکترین، اهداف و برنامه ها، اسناد رودخانه و رکن برای برخورد با جهت گیری دولت در منطقه به وضوح شفاف است. اما در مدیریت مشکل داریم. ما باید هدایت و هدایت، برنامه ریزی، هماهنگی، سازماندهی، اجرا و ارزیابی و کنترل که شش جزء مدیریت است را بر عهده بگیریم تا نگاهی جامع بر تصمیمات واقعی و علمی حاکم باشد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی طرح تحول سلامت را به دلیل نبود نظر و تبصره جامع ناموفق دانست و تاکید کرد: اگر نظر منسجم، جامع و دقیق نداشته باشیم، متوقف می شویم. درخواست. و صحنه در عمل نتیجه نمی دهد.

وی در ادامه بر پرهیز از گفتار توصیفی درون سازمانی تاکید کرد و افزود: ما بین خودمان با شاخص های کمی و کیفی صحبت می کنیم و ارزیابی نرخ ارز و نظر ما از جملات توصیفی حذف می شود. به خصوص که به نظر نمی رسد موضوعی وجود داشته باشد که امروز قابل بررسی نباشد.

موسوی اضافه کرد: با وجود اینکه توسعه نقش غیرمستقیم در درمان داریم. اما ما همچنین برنامه های درمانی مناسبی داریم. آنها با این دو شاخص تفاوت دارند. تغییر سایر شاخص ها را به ما نشان می دهد. ما برای درمان مستقیم و درمان غیر مستقیم ارزش قائل هستیم. اگر درمان غیرمستقیم ایجاد کنیم، باید تأثیر آن را در درمان مستقیم ببینیم.

بنا به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، منظور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی هر آنچه قرار است تشکیل دهد، بوده است. موفقیت ما در گرو رضایت مردم است، تصریح کرد: باید میدان را در مقابل مدیران جدی بگیریم تا مشکلات را از نزدیک شناسایی و سپس این مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: در این مدت کوتاه معاونت درمان عملکرد خوبی داشته است و در این راستا لازم است از معاونت محترم درمان و مدیران مربوطه تشکر و قدردانی شود. دستاوردهای بزرگ پیش از دولت سیزدهم، تعداد نسخه های الکترونیکی در کشور به 65 درصد رسیده بود. اما در آخرین سال سلطنت سیزدهم به بیش از 90 درصد رسید. طرح دروار یکی از اقدامات مهم دولت در حوزه سلامت کشور است. از تلاش ها و فعالیت ها و تبیین دستاوردها و سیاست ها برای وزرا، رسانه ها و افکار عمومی قدردانی می کنم. در حوزه تامین اجتماعی تا پایان امسال 23 درمانگاه افتتاح می شود، 33 درمانگاه در دست ساخت است و در مجموع 1000 تخت بیمارستانی پیش بینی شده است.

موسوی با بیان اینکه موسوی لزوم حمایت و تقویت روحیه تیمی و کار جمعی در سازمان تامین اجتماعی را ضروری دانست، گفت: کار تیمی و اعتماد به یکدیگر لازمه تحول است. بازدیدهای میدانی و تصمیم گیری های لازم برای رفع مشکلات درمانی مردم ادامه دارد. لازم است تجارت با بخش بیمه و درآمد به طور جدی مورد توجه و اولویت قرار گیرد.

وی در پایان اجرای نظام ارجاع برای کنترل هزینه ها، تلاش برای انضباط مالی و همکاری حداکثری با طرح های بزرگ کشور را برشمرد.
در این جلسه پس از اینکه دکتر مهدی اسلامی رئیس درمان دولت نیز با ارائه گزارشی از برنامه های انجام شده در درمان تامین اجتماعی، تنی چند از مدیران درمان تامین اجتماعی استان به تشریح دیدگاه های خود در خصوص مشکلات و معضلات این منطقه پرداختند. و پرداخت برای توسعه خدمات در این زمینه.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا