علم و سلامت

«امنیت غذایی امروز، برای سلامت فردا»؛ شعار امسال روز جهانی غذا

همه ساله در 16 اکتبر ، روز جهانی غذا در کشورهای مختلف با هدف آگاهی عمومی از گرسنگی و درمان عادات غذایی جشن گرفته می شود.

به گزارش تی تی آنلاین ، روز جهانی غذا روز بنیانگذار سازمان غذا و کشاورزی (فائو) است. این روز همچنین توسط سازمان هایی مانند برنامه (WFP) و صندوق بین المللی توسعه کشاورزی جشن گرفته می شود ، اما این روز رویدادی است که توسط سازمان هایی مانند سازمان غذا و کشاورزی ، پناهگاه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد ، سازماندهی شده است. پناهندگان (UNHCR) ، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگی و برنامه جهانی.

به گزارش سازمان ملل متحد ، رویدادهای امسال در حدود 150 کشور در سراسر جهان با همکاری متحدان و دولت های مختلف برگزار شد.

به گزارش هند امروز ، امسال ، به مناسبت این رویداد جهانی ، موضوع “امنیت غذایی امروز ، فردا سلامتی” برای روز جهانی غذا 2021 تعیین شده است.

موضوع امسال بر اساس ارزیابی افرادی است که برای ایجاد محیطی که هیچ کس گرسنه نیست کار می کنند.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، در سال 2020 ، 149.2 میلیون کودک زیر پنج سال ، 45.4 میلیون کودک فقیر و معلول و 38.9 میلیون کودک در سراسر جهان.

اگرچه تعداد کودکان دارای ناتوانی رشدی در همه کشورها به جز آفریقا در حال کاهش است ، اما بیش از نیمی از کودکان دارای کاهش وزن هنوز در جنوب آسیا زندگی می کنند و آسیا محل زندگی بیش از سه چهارم همه کودکان مبتلا به کاهش شدید وزن است. به

گزارش دویچه وله در گزارشی جدید درباره کمک جهانی گرسنگی در آلمان بر اساس آخرین شاخص جهانی گرسنگی در آلمان ، بیش از 800 میلیون نفر در جهان گرسنه و 41 میلیون نفر از گرسنگی شدید رنج می برند.

سازمان جهانی مبارزه با گرسنگی در آلمان می گوید که هدف جامعه بین المللی از بین بردن گرسنگی تا سال 2030 دست نیافتنی است.

به گفته سازمان جهانی ، مبارزه با قحطی کندترین است و امید به این نبرد آینده چندان روشن نیست.

ماتیاس موگه ، دبیرکل سازمان جهانی کمک به گرسنگی ، پیش از گزارش شاخص جهانی گرسنگی گفت: “به طور خاص ، ما تا سال 2030 از مسیر قحطی در جنوب دور شده ایم ، این بدان معناست که قحطی افزایش می یابد.”

به گفته وی ، سیاستمداران باید با بحران های جهان مبارزه کنند.

گزارشات اخیر سازمان گرسنگی ، تغییرات آب و هوا ، و درگیری ها و مناقشات مداوم منطقه ای به عنوان عوامل اصلی در کندی مشکلات تسلیحاتی ذکر شده است که آخرین بیماری همه گیر به آن اضافه شد. و دو سال

بر اساس این گزارش ، حداقل 47 کشور قادر نخواهند بود تا سال 2030 به قحطی سطحی در بین اکثریت برسند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا