عمومی

نگهداری باتری موبایل

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

یکی از مهم ترین اجزای سخت افزاری گوشی های موبایل باتری ان است، اهمیت این قطعه به حدی است که بدون ان موبایل هیچگونه کارایی ندارد و نمی توان از ان استفاده کرد زیرا که باتری وظیفه تامین انرژی مورد نیاز برای کارکرد گوشی را برعهده دارد از این رو می توان گفت تمام برنامه های نرم افزاری و سایر اجزای سخت افزاری موبایل تنها با وجود باتری می توانند فعالیت کنند.

با توجه به موارد مذکور و پی بردن به درجه اهمیت باتری در ادامه این مقاله به ذکر نکاتی برای نگهداری و افزایش عمر مفید ان می پردازیم با ما همراه باشید و همچنین برای خرید انواع باتری موبایل از جمله باتری موبایل سامسونگ و آیفون میتوانید فونی شاپ اقدام به خرید نمایید:

https://fonishop.com/product-category/battery/battery-iphone/

https://fonishop.com/product-category/battery/battery-samsung/

نکاتی برای نگهداری باتری موبایل

  • در زمان شارژ باتری نیازی نیست که حتما شارژ آن صددرصد شود.

اغلب کاربران گوشی های موبایل تصور می کنند زمانی که گوشی خود را به شارژر متصل کردند باید صبر کنند تا باتری کاملا فول شارژ شود در غیر این صورت اگر گوشی را زودتر از شارژر جدا کنید موجب آسیب رساندن به باتری می شود، اما این تصور کاملا اشتباه است و قطع اتصال شارژر قبل از فول شدن کامل هیچ آسیبی به باتری وارد نکرده و  موجب کاهش کیفیت ان نیز نمی شود، کاربران می توانند هر زمان که بخواهند گوشی خود را به شارژر متصل کرده و قبل این که شارزر باتری کامل شود ان را از شارژر جدا کنند.

خودداری از شارز طولانی مدت باطری

شارژ کردن باتری موبایل به مدت طولانی به عنوان مثال از شب تا صبح  کاملا اشتباه است، زیرا این امر موجب تضعیف عملکرد باطری و ایجاد اختلال در سیستم موبایل می شود. در حالت ایده آل قبل از این که شارژ گوشی فول کامل شود ان را از شارژر جدا کنید و از این طریق نه تنها مانع از خرابی باتری شده اید بلکه از داغ شدن بیش از حد گوشی از طریق انرژی برق ورودی که می تواند برای سایر قسمت های سخت افزاری مضر باشد خودداری کرده اید.

از داغ شدن باتری موبایل خودداری کنید

یکی دیگر از مورادی که در نگهداری باتری موبایل باید به آن دقت فراوانی داشته باشید جلوگیری از گرم شدن آن است، زیرا این امر می تواند تاثیر زیادی در کاهش ظرفیت و عمر مفید باتری داشته باشد.

دمای متعادل برای باتری موبایل 20 تا 30 درجه سانتی گراد است اگر  به منظور نگهداری از باتری مانع از کاهش و یا افزایش دمای فوق الذکر شوید بعد از گذشت یک سال می توانید از 80 درصد ظرفیت باتری بهره مند شوید.

یکی از مهم ترین عواملی که موجب داغ شدن باتری می شود در زمان اتصال به شارژر است که برای این منظور در ادامه راهکارهایی به منظور ممانعت از داغ شدن باتری در زمان شارژ کردن را مورد بررسی قرار می دهیم

  • برداشتن قاب محافظ

قاب های محافظ علاوه بر افزایش وزن گوشی موجب داغ شدن ان در زمان اتصال به شارژر نیز می شوند، لازم است که بدانید گرمای بیش از اندازه از عوامل تاثیر گذار در کاهش عمر مفید باتری است، لذا بهتر است در زمان اتصال گوشی به شارژر قاب محافظ را بردارید.

  • شارژ کردن گوشی در محیطی که مجهز به تهویه است

برای این که مانع از داغ شدن گوشی در زمان شارژ شوید بهتر است گوشی را در محیطی خنک و یا مجهز به سیستم تهویه شارژ کنید تا از این طریق دمای شارژر نتواند افزایش پیدا کند.

روشن کردن حالت پرواز

یکی دیگر از روش های نگهداری باتری موبایل که موجب افزایش عمر مفید ان نیز می شود شارژ کردن سریع آن است که برای این منظور می توانید گوشی خود را بر روی حالت پرواز قرار دهید با این کار تمام سیستم های ارتباطی موبایل که از عوامل تاثیرگذار در افزایش دمای باطری است را خاموش کرده اید.

توصیه هایی برای افزایش عمر مفید باتری موبایل

  • باتری نباید در معرض سرما و گرمای بیش از حد قرار گیرد
  • از شارژرهای اورجینال برای شارژ باتری خود استفاده کنید
  • از خالی شدن کامل باتری و فول شارژ شدن کامل آن خووداری کنید
  • سعی کنید شارژ گوشی خود را همیشه مابین 30 الی 80 درصد نگه دارید
  • زمانی که تلفن همراه را به شارژر متصل کرده اید حتی الامکان از ان استفاده نکنید
  • نور صفحه نمایش و زمان قفل شدن آن در خالی شدن شارژ باتری تاثیر بسزایی دارد لذا سعی کنید میزان آن را تا جایی که امکان دارد کاهش دهید.
  • از نصب برخی بازی های سنگین و با حجم بالا بر روی گوشی خوداری کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا