اقتصادیکسب و کار ویژه

بازار ارز در انتظار سیگنال های مثبت

این روزها بازار ارز بار دیگر تحت تاثیر اخبار سیاسی و اقتصادی وارد فاز صعودی شده و با روندی که در پیش گرفته، بیش از پیش غیرقابل پیش بینی شده است. این در حالی است که برخی کارشناسان بر این باورند که هیجانات فعلی بازار ارز در روزهای آینده فروکش می کند و دلار دوباره به زیر 20 هزار تومان می رسد و برخی دیگر این میزان افزایش نرخ دلار را در شرایط فعلی منطقی می دانند. .

بازار ارز مدت‌هاست که دستخوش نوسانات قیمتی و تغییرات لحظه‌ای نرخ بوده و این روند همچنان ادامه دارد، هرچند در مردادماه از شدت هیجانات بازار کاسته شد، در حالی که در شهریور ماه با توجه به اخبار سیاسی، دلار دوباره وارد چرخه صعودی شد، اما در هفته دوم، پله‌ها را با سرعت بیشتری طی کرد، به طوری که در ساعاتی از معاملات روز گذشته، بازار آزاد تا مرز 25 هزار تومان افزایش یافت.

سیگنال های مثبت در راه است

در این مدت عوامل مختلفی از جمله افزایش تقاضا به دلیل هفته اول تعطیلات، تاثیر روانی خروج وجوه از بورس و همچنین تاثیرات مربوط به امکان اعمال ماشه باعث شد. دلار برای ورود مجدد به کانال هایی که در ماه گذشته از آن دور بوده است.البته اکثر کارشناسان بر این نکته متفق القول هستند که با کاهش فشار تقاضا و متعادل شدن مجدد بازار سرمایه و همچنین کم شدن احتمال موفقیت آمریکا در استفاده از ماشه و حضور پررنگ بازارساز در سمت عرضه، خواهیم داشت. ثبات و نوسان بیشتر در بازار فارکس در روزهای آینده. این در حالی است که عوامل دیگری مانند افزایش عرضه ارز نیما و تلاش دولت برای آزادسازی منابع ارزی قفل شده در خارج از کشور باعث تقویت پیش بینی کاهش قیمت دلار شده است.

بازار ارز در انتظار سیگنال های مثبت

تاثیر پیشنهاد 400 میلیون دلاری در بازار

البته در این بین نوسان گران به دنبال سوء استفاده از شرایط موجود هستند و با انجام معاملات رسمی و شبانه سعی در دستکاری نرخ و فروش ارزهای خود به قیمت های بالا دارند. از سوی دیگر از ابتدای شهریور ماه عرضه ارز در نیما افزایش چشمگیری داشته است به طوری که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته بیش از 400 میلیون دلار ارز در نیما فروخته شد که می تواند در کاهش موثر باشد. نرخ ارز

نقش قراردادهای آتی نفت در بازار ارز

یکی از دلایل اصلی افزایش نرخ ارز در کنار عامل تورم، افزایش نقدینگی است، زیرا با افزایش نقدینگی، تقاضا و قیمت ها نیز افزایش می یابد و در این شرایط انتظارات تورمی نیز افزایش می یابد و این انتشار روند صعودی قیمت ها را تقویت می کند.یکی از اهداف اصلی انتشار اوراق، کنترل انتظارات تورمی است، زیرا دولت قصد دارد نقدینگی را به این سمت هدایت کند تا با جبران کسری بودجه از افزایش مجدد نقدینگی، تورم و همچنین افزایش ارز جلوگیری کند. قیمت و التهاب در سایر بازارها.

در همین زمینه، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، 31 مردادماه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «طرح فروش اوراق ریالی نفتی که عملاً فروش نهایی است و تا دو سال دیگر اجرایی می‌شود. دو کارکرد: 1- مدیریت انتظارات تورمی که ایجاد می کند. 2- در مقایسه با اوراق قرضه ارزانتر و قابل مدیریت است و در عین حال سود بیشتری برای دارنده این اوراق دارد.

آینده دلار به حفظ نرخ ۲۴۲۰۰ بستگی دارد

در این میان کارشناسان و کارشناسان ارزی دلایل متعددی را برای افزایش قیمت دلار عنوان کردند. علیرضا شمحی یکی از کارشناسان اقتصادی که در پاسخ به علت گرانی دلار به خبرنگار اختاز آنلاین گفت: یکی از دلایل گرانی دلار در روزهای اخیر، تکانه های منفی متعدد در بازار است که تاثیر روانی آن در بازار است. بازار را تکان داده است.

شامکی افزود: دلار در روزهای اخیر از مقاومت 24 هزار و 200 تومانی عبور کرد، بنابراین روند آن در روزهای آینده به سرعت بالای 24 هزار و 200 تومان هم بستگی دارد.اگر بانک مرکزی بتواند تا قبل از پایان هفته قیمت را زیر این مقاومت کنترل کند، می توان انتظار کاهش قیمت دلار را داشت.

دلار به قیمت مناسبی خواهد رسید

محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران نیز معتقد است نرخ فعلی دلار واقعی نیست و اگرچه در حال حاضر تحت تاثیر عوامل سیاسی است، اما با اقداماتی که برای آزادسازی خارجی انجام شده است، افزایش یافته است. منابع مبادله ای و همچنین افزایش ورود ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی. ، قیمت دلار تا رسیدن به نرخ واقعی کاهش می یابد.

افزایش قیمت دلار ادامه نخواهد داشت

در همین راستا محمد انصاری رئیس کمیته ارزی اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار اختاز آنلاین، بی ثباتی دلار در چرخه صعودی را برجسته کرد و افزود: شرایط فعلی بازارهای ارز. پایدار نیستند و این حرکات دلار باید به مسیر تعادل برسند.» انصاری تصریح کرد: همانطور که رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد قیمت واقعی دلار ارقام فعلی نیست و به نظر می رسد در شرایط فعلی دلار دوباره به زیر 20 هزار تومان برسد.

با افزایش تورم نمی توان نرخ ارز را پایین نگه داشت

همچنین عباس ارگون عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار اختاز آنلاین گفت: بازار ارز ما مدتی است که از کنترل خارج شده است و در این میان برخی تصمیمات سیاسی بارها به این بازار ضربه زده است، اما نکته اینجاست که تورم ما در حال افزایش است. بالاست و به همین میزان ارزش پول ملی را کاهش می دهد، بنابراین در این شرایط نمی توان به زور نرخ ارز را کاهش داد.وی تاکید کرد: تا زمانی که تورم کنترل نشود نمی توان نرخ ارز را کاهش داد و اگر دلار بی دلیل کاهش پیدا کند، انتظار افزایش مجدد آن می رود.

بر اساس این گزارش، بازار ارز روزهای حساسی را سپری می کند که در نیمه دوم سال 1396 شاهد آن بودیم، اما با این تفاوت که سیاست های موثر مدیریتی و کنترلی بانک مرکزی از جمله تلاش برای حفظ ارزش پول ملی بدون اتکا تزریق بی رویه ارز با وجود تورم فعلی نرخ دلار، اکثر کارشناسان این حوزه آینده قابل کنترلی را برای بازار ارز پیش بینی می کنند.

دلار کانادا در تورنتو

بانک کانادا (BOC) که واحد پول این کشور را کنترل می کند، دلار کانادا یا CAD را فقط برای کانادایی ها استفاده می کند. این ارز پس از دلار آمریکا (USD)، یورو (EUR)، پوند انگلیس (GBP) و ین ژاپن (JPY) به عنوان پنجمین ارز ذخیره شده در جهان شناخته می شود و ششمین ارز با ارزش در بین ارزهای پرمعامله محسوب می شود. در جهان خواهد بود

قیمت ارز کانادا در تورنتو

دانستن قیمت دلار کانادا در تورنتو  برای مهاجران یا هر مسافری حیاتی است و تأثیر زیادی بر هزینه های شما دارد. برای اطلاع از  قیمت دلار کانادا در تورنتو و همچنین انجام امور مالی و ارزی خود در تورنتو می توانید به بورس معتبر این شهر مراجعه کنید. از طریق یک صرافی معتبر ایرانی در تورنتو، علاوه بر اطلاع از قیمت دلار کانادا در تورنتو؛ شما می توانید با خیال راحت به امور مالی و خدمات ارزی خود از جمله خرید دلار در تورنتو، ارسال حواله ارز، دریافت حواله ارز، انتقال ارز در سریع ترین زمان ممکن و دریافت مشاوره در کمترین زمان ممکن رسیدگی کنید.

یکی از راه های جدید انتقال پول از ایران به تورنتو کانادا، استفاده از ارزهای دیجیتال یا کیف پول های رمزنگاری شده است که اخیرا در بین ایرانیان رواج پیدا کرده است.با این حال، به دلیل ریسک بالای تجارت در دنیای ارزهای دیجیتال و نوسانات فوری و زیاد قیمت ارزهای دیجیتال و همچنین تغییرات روزانه قیمت دلار کانادا در تورنتو؛ توصیه می شود تمامی معاملات خود را از طریق صرافی های معتبر انجام دهید تا از ضرر احتمالی جلوگیری شود.

دکمه بازگشت به بالا