علم و سلامت

بازیابی حس بویایی مبتلایان به کووید ۱۹ با بوییدن روغن‌های ضروری

تی تی آنلاین/ خراسان رضوی نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که مردم بو و مزه را با بوییدن اسانس ها (اسانس ها یا اسانس های استخراج شده از گیاهان که روغن مقطر هستند) پس از خرید Frozen 19 ، به ویژه اگر زیر 40 سال سن دارند ، درک می کنند. او دارد. به گفته محققان، از دست دادن حس بویایی و چشایی یکی از علائم شایع کووید 19 است که از هر پنج بیمار، چهار بیمار معمولا تا شش ماه پس از ابتلا به آن مبتلا می شوند.

به گزارش نامه نیوز، بیماران جوان مبتلا به کووید 19 بیشتر از افراد مسن بهبود می یابند. محققان دانشگاه ویرجینیا (VCU) در یک مطالعه مستمر با جمع‌آوری داده‌های 798 بیمار زیر 40 سال بهبود یافته، کاهش چشایی و چشایی را در بیماران مبتلا به Frozen بررسی کردند و دریافتند که افراد جوان سریع‌تر از افراد مسن بهبود می‌یابند. بو و طعم

پروفسور ایوان ریتر، مدیر مرکز اختلالات بو و مزه در مرکز پزشکی VCU و یکی از محققان گفت: در این مطالعه ما حدود 80 درمان برای کووید را در شش ماه یا بیشتر تخمین زدیم.

بیماری قبلی وضعیت را بدتر می کند

پروفسور ریتر، متخصص جراحی پزشکی در VCU، گفت: “درک انواع مختلف علائم و اینکه آیا بیماران در بهبودی ناامیدکننده خود از بیماری قبلی رنج می برند یا خیر، می تواند بینش بزرگی ارائه دهد.” افرادی که سابقه آسیب به سر داشتند کمتر از احساس بو بهبود می یابند. علاوه بر این، کسانی که در طول جنگ دچار تنگی نفس شده‌اند نیز احتمال کمتری دارد که به سرعت از ویروس بهبود پیدا کنند. با این حال ، مردان مبتلا به احتقان بینی بیشتر حس بویایی را کاهش می دهند.

پروفسور رایتر توضیح می دهد: “حس برای افراد مبتلا به احتقان بینی شانس اصلاح حس بویایی آنها را افزایش می دهد زیرا حس بویایی را به دلیل انسداد شدید بینی از دست می دهید و بوها نمی توانند وارد بینی شما شوند.” یقیناً افراد مبتلا به احتقان حس بویایی خود را به دلیل انسداد شدید از دست داده اند نه به دلیل ویروس عصبی و سایر آسیب های وارده به اموال.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، بیش از 230 میلیون مورد کووید کووید در سراسر جهان گزارش شده است. اگر این نظرسنجی منعکس کننده جمعیت مبتلایان در سراسر جهان باشد، بیش از 20 میلیون نفر با تشخیص کووید، بویایی یا چشایی طولانی مدت از دست می دهند.

از آوریل 2020، زمانی که حس چشایی و بویایی از دست رفته بیماران رایج شده است، محققان در VCU سخت کار می کنند تا مشخص کنند علائم تا چه مدت طول می کشد تا بتوانند آنها را برای درمان ارائه کنند.

آسیب حس بویایی کیفیت زندگی را کاهش می دهد

تا به امروز، نزدیک به 3000 نفر در سراسر ایالات متحده در این نظرسنجی شرکت کردند که شامل داده های ردیابی زمان بود. نتایج نشان می دهد که از دست دادن بویایی می تواند برای افرادی که آن را تجربه می کنند مخرب باشد. در نظرسنجی قبلی که در آوریل 2021 منتشر شد ، 43 درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که احساس افسردگی می کنند و 56 درصد از آنها احتمال زندگی کمتری نسبت به زمان کاهش بوی یا مزه دارند.

و جای تعجب نیست که مردانی که حس بویایی و چشایی خود را از دست داده اند به سختی از غذا لذت می برند. هشتاد و هفت درصد از پاسخ دهندگان گفتند که آشپزی و غذا خوردن به یک نگرانی برای کیفیت زندگی تبدیل شده است. ناتوانی در بوییدن دود نشان داده شده است، که شایع ترین خطر برای سلامتی است و تقریباً نیمی از بیماران گزارش می دهند.

ناتوانی در بوییدن دود توسط 45 درصد از افراد مورد بررسی گزارش شد، و گرسنگی در 55 درصد از بیماران گزارش شد، و کاهش وزن غیرقابل استفاده همچنان در 37 درصد از بیماران یک چالش بود. هرچه بیشتر از افراد آسیب دیده یاد بگیریم، بهتر می توانیم از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی مراقبت کنیم و برنامه های مراقبت های بهداشتی را خودشان مدیریت کنیم. با استفاده از این مطالعه ، ما همچنان به دنبال پاسخ های درمانی هستیم تا تصویر واضح تری از خطرات Covid 19 برای کیفیت زندگی ، سلامتی ، سلامتی و رفاه بدست آوریم.

روغن های ضروری چگونه می توانند کمک کنند؟

بر اساس علوم ، آموزش بویایی با استفاده از اسانس های قوی به بازگرداندن احساسات از دست رفته کمک می کند.

پروفسور ریتر گفت: “من هنوز به بیماران خود توصیه می کنم که این روش کم هزینه و کم خطر است.”

گروه کاری بوی بالینی، متشکل از تیم بین المللی پزشکان با علاقه شدید به تحقیق در مورد حس بویایی، در اوایل سال جاری اسانس ها را به عنوان یک گزینه درمانی توصیه کردند. این تیم کشف می کند که وقتی فرد حس بویایی (اختلال بویایی) را از دست می دهد، اسانس های معطر می توانند به بهبود اعصاب زخمی کمک کنند.

وی گفت: برای افرادی که نگران از دست دادن حواس خود هستند، بهتر است اسانس ها را بو نکنند.

طبق توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی و مراکز کنترل بیماری، واکسن بزنید، ماسک بزنید و در مراقبت‌های بهداشتی دستی داشته باشید. همه آنها ساده به نظر می رسند. برای جلوگیری از این عواقب پایدار، لازم است که در وهله اول مناسبت بیماری مبهم باشد، وقتی با بیماری مواجه می شوید، اکنون هیچ دلیل واقعی برای تأثیرگذاری بر روند یا شدت آن وجود ندارد.

آیا لانه گزینی توانایی بویایی را بازیابی می کند؟

اما امید بیشتری برای دکتر وجود دارد. کوئلیو و همکارش در این مطالعه، دکتر. دکتر ریچارد کوستانزو ، استاد فیزیولوژی و بیوفیزیک در VCU ، با نحوه بازگرداندن بوی حس بویایی آشنا است. در صورت اجرا، این طرح می تواند امیدی برای مردمی باشد که برای همیشه با بو زندگی می کنند.

این یافته ها در مجله Otolaryngologia Americana منتشر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا