علم و سلامت

بدن ما چقدر میوه و سبزی نیاز دارد؟

به گزارش شفاف ، تجزیه و تحلیل کارشناسان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد نشان می دهد که در مجموع پنج میوه و سبزیجات در روز بیشترین مزایای سلامتی را دارند.

مطالعه آنها که به صورت آنلاین در مجله Circulation منتشر شده است ، اطلاعات سلامت و رژیم غذایی حدود دو میلیون نفر را در سراسر جهان به مدت 30 سال مورد بررسی قرار داده است.

به گفته دویچه وله ، در مقایسه با افرادی که فقط دو وعده میوه یا سبزیجات در روز می خوردند ، موارد زیر در بین افرادی که از این نوع خدمات پنجگانه استفاده می کردند رخ داده است.

– خطر مرگ بدون در نظر گرفتن علت 13 درصد کمتر است

– خطر مرگ بر اثر بیماری قلبی یا سکته مغزی 12 درصد کمتر است

– خطر مرگ بر اثر سرطان 10 درصد کمتر است

– خطر مرگ ناشی از بیماریهای تنفسی مانند بیماری مزمن انسدادی ریه 35 درصد کمتر است

به گفته دکتر میوه و سبزیجات منابع اصلی بسیاری از مواد مغذی از جمله پتاسیم ، منیزیم ، فیبر و پلی فنول (گیاهی با خاصیت آنتی اکسیدانی) برای سلامت ، به ویژه سلامت قلب و عروق است. دانیل وانگ ، نویسنده این مطالعه و محقق ارشد. دانشکده پزشکی هاروارد با خون ارتباطی ندارد.

به گفته محققان ، بهترین راه این است که دو وعده میوه و سه سبزی در روز بخورید.

بیشترین مزایای سلامتی ناشی از خوردن سبزیجات سیاه (کلم پیچ ، اسفناج) و میوه ها و سبزیجات غنی از ویتامین C و بتاکاروتن (مرکبات ، توت ها ، هویج) است. ویتامین C و بتاکاروتن آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند در پیشگیری از سرطان نقش داشته باشند.

مورد دیگر این است که طبق نتایج این مطالعه ، خوردن بیش از پنج وعده میوه یا سبزیجات در روز به کاهش خطر مرگ کمک نمی کند. دکتر. وانگ تأکید می کند که اگر روزی به میوه و سبزیجات دسترسی ندارید ، می توانید در روزهای دیگر کمی بیشتر از حد معمول غذا بخورید تا میانگین این مواد در طول هفته افزایش یابد.

شما نباید تغییرات اساسی را در وعده های غذایی معمول خود ایجاد کنید. به عنوان مثال ، صبحانه شما می تواند یک کاسه غلات با مقداری بلوبری یا شاید تخم مرغ و گوجه فرنگی پخته شده ، پیاز و اسفناج باشد. صبحانه می تواند یک سالاد با میوه ها و سبزیجات مورد علاقه شما (شاید سالاد کلم پیچ و اسفناج با برش های گریپ فروت ، فلفل قرمز ، مربی) ، یک فنجان ماست با توت فرنگی یا یک اسموتی با کلم پیچ و انبه باشد.

در وعده ناهار سبزیجاتی مانند کلم بروکلی یا کدو سبز و کدو سبز بخورند. اگر توانایی خوردن سبزیجات کافی در طول روز را ندارید ، یک سالاد عالی برای شام با مقدار زیادی سبزیجات مختلف و پروتئین مانند مرغ کبابی یا ماهی آماده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا