علم و سلامت

بزرگترین دنباله‌دار تاریخ نجوم به طرف خورشید در حال حرکت است/ آیا باید نگران بود؟

اما نگران نباشید. این جرم در سال 2031 بیش از 600 میلیون کیلومتر به خورشید نزدیک نخواهد شد. زمین 150 میلیون کیلومتر با خورشید فاصله دارد و به زمین نزدیک نمی شود.

این دنباله دار برای اولین بار در سال 2010 شناخته شد، اما هابل تنها دلایل واقعی را تایید کرد.

این دنباله دار بزرگ ترین ستاره شناسانی بود که تاکنون مشاهده کرده اند.

دیوید جویت، استاد علوم سیاره‌شناسی و ستاره‌شناسی در دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس (UCLA) گفت: «ما همیشه گمان می‌کردیم که این دنباله‌دار عالی باشد، زیرا بسیار دور بود.»

ناسا در بیانیه ای اعلام کرد که عکس پدرو برناردینلی و گری برنشتاین را در آرشیو “مطالعه انرژی خدا” در رصدخانه بین آمریکایی گوزن ها در شیلی کشف کرده است.

فضانورد ناسا هابل را تصحیح می کند

دنباله دارها مواد یخی از روزهای اولیه شکل گیری سیاره هستند.

ناسا در بیانیه ای اعلام کرد: این سیستم ها تا ماه اوت از بازی حذف شده اند تا به سیارات غول پیکر بیرونی متصل شوند.

دنباله دار برناردینی-برنشتاین

دنباله‌دارهایی که به این روش فرستاده شده‌اند در مکانی به نام ابر آشکار قرار دارند، فضای بزرگی که دنباله‌دارها به دور منظومه شمسی می‌چرخند.

Man-to-Hui از دانشگاه علم و صنعت ماکائو که دنباله دار را “شگفت انگیز” توصیف کرد، گفت: ” حدس می زدم که خیلی بزرگ باشد، اما برای تایید این موضوع به داده های درجه یک نیاز داشتم.”

مدار ستاره دنباله دار “برناردینلی-برنشتاین” در سه میلیون سال پیش، نزدیک به نیمی از نور خورشید، به پایین ترین نقطه خود می رسد.

این جرم اکنون در فاصله 3 مایلی و 200 میلیون کیلومتری از خورشید قرار دارد و تقریباً به صورت عمودی به سمت سطح منظومه شمسی حرکت می کند.

46

دکمه بازگشت به بالا