عمومیکسب و کار ویژه

بهترین روز برای اسباب کشی از نظر اسلام

سوالی که در زمان جابجایی ذهن افراد را به خود مشغول می کند این است که چه زمانی زمان مناسبی است و آیا روز مبارکی است؟ مجموعه باربری حساس بار اینجاست تا به تمامی سوالات ذهنی شما پاسخ دهد. برای جابجایی باید بهترین روز و ساعت را از نظر طالع بینی، ساعات خلوت جاده و شرایط آب و هوایی خوب در نظر بگیرید.

The best day for moving furniture according to Islam

فهرست مطالب

  1. ماه در عقرب به چه معناست؟
  2. چه روزهایی مبارک است؟
  3. ماه در عقرب چه روزهایی است؟
  4. ساعت چند جاده خلوت است؟
  5. اسباب کشی در ماه محرم و رمضان چگونه است؟

اسباب کشی در چه روزهایی خوب است؟

روزهای هفته را می توان به دو گروه تقسیم کرد: روز اول هفته و آخر هفته

در روزهای اول هفته که همه سرشان شلوغ است، مرخصی سخت است و دوستان نمی توانند به کمک شما بیایند و از طرفی مزایای خود را دارد زیرا فرزندان شما در مدرسه هستند و شما نگران نخواهید بود. در مورد گم شدن و دست و پا گیر بودن آنها و همچنین از نظر قیمت برای شما مقرون به صرفه تر خواهد بود زیرا اپراتورها در ابتدای هفته ساکت تر می شوند و هزینه باربری کمتر می شود.

و البته برای همسایه ها راحت تر بود چون اوایل هفته سر کار بود و شما از این نظر خیالتان راحت است.

نیازی به مرخصی نیست

کمک گرفتن از دوستان و آشنایان

کاهش ترافیک در تعطیلات آخر هفته

در همه شرایط مزایا و معایبی وجود دارد، ما می خواهیم در اینجا نگرانی شما را به حداقل برسانیم.

بهترین زمان برای اسباب کشی از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر است. همچنین می توانید برای تمامی شرایط از مشاوران جامع مازندران استفاده کنید چرا که بر اساس شرایط آب و هوایی و خلوت جاده ها و تناسب با شرایط شما بهترین مشاوره را به شما خواهند داد.

در پاسخ به این سوال که کدام روز برای اسباب کشی مناسب است، می توانید به روایات ائمه اطهار(ع) توجه کنید.در روایاتی که از ائمه علیهم السلام نقل شده است، شنبه و دوشنبه برای سفر و حرکت بسیار مناسب است. همچنین چهارشنبه هر ماه یک روز بی برکت است. برای رفع غم باید صدقه داد.

بهترین روز برای اسباب کشی از نظر اسلام روزهای مبارک برای اثاثیه منزل

 

در این زمینه روایتی از امام رضا (علیه السلام) وجود دارد که از خداوند برای مردم چنین درخواست کرد: خدایا! صبح های امت من در روزهای شنبه و پنج شنبه مبارک باد.

بنابراین شنبه و پنجشنبه از نظر اسلام می توانند روزهای مبارکی باشند.

اسباب کشی در ماه مبارک رمضان

به دلیل روزه داری، اسباب کشی در ساعات بعد از افطار صورت می گیرد، زیرا اسباب کشی در روزهای عادی طاقت فرسا است.

اسباب کشی در ماه محرم

یکی دیگر از ماه هایی که مردم به آن توجه و احترام دارند ماه محرم است. در این ماه بسیاری از افراد کارهای روزمره خود مانند اسباب کشی را به زمان دیگری موکول می کنند. شرکت های کشتیرانی خدمات حمل و نقل و بسته بندی خود را در دهه دوم محرم ارائه می کنند. بدین منظور ارسال از روز یازدهم همین ماه قابل انجام است.

به طور کلی، باید توجه داشته باشید که روزها به خودی خود نمی توانند خسته کننده یا خسته کننده باشند. خانه تکانی در ماه های حرام مانند محرم هیچ تفاوتی با روزهای دیگر ندارد.

اسباب کشی در روزها و ساعات ماه در عقرب

ابتدا شرح مختصری از روزهای ماه در عقرب:

تعریف ساده و ناب ماه در عقرب این است که ماه در حرکت خود به دور زمین از صورت فلکی عقرب یا عقرب می گذرد و خود را در این مناطق در این مسیر قرار می دهد، به همین دلیل تا زمانی که ماه در این مسیر قرار دارد. حوزه. حرکت فعلی ماه در عقرب نامیده می شود

روزهای قمر در عقرب برای کار ما سخت است و در گذشته مردم به این امور رسیدگی نمی کردند و در زندگی عادی خود به خرافات می پرداختند.

البته در اسلام آمده است که این مسائل نباید افراط کرد. مثلاً در روایتی از حضرت علی (علیه السلام) در پاسخ مردی که از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) خواسته بود به خاطر روزهای خاصی به جنگ خوارج نرود، فرمود: فکر می کنی از آن ساعت آگاه شدی که اگر حرکت کنی آسیبی به تو وارد می شود؟ نمی بینی ببین؟ و آیا از ساعت می ترسی که اگر حرکت کند آسیبی به آن وارد شود؟

اما پس از اسلام، مردم از خرافات باز داشته شده اند، اما در روایات نیز به دلیل نفوذ اجسام بهشتی دیده می شود. در برخی از احادیث، ائمه مردم را از خرافات رها می کردند و از تأثیر ماه در عقرب در مسائل زندگی صحبت می کردند.

در روایتی از امام صادق (علیه السلام) آمده است: «کسی که به سفر برود یا در عقرب ازدواج کند خیری نمی بیند»و به طور کلی به گفته بزرگان دین و روایات بهتر است در روز و ساعت عقرب از انجام امور مهم و خاص خودداری شود و در این مواقع از اسباب کشی، شروع به کار، ازدواج، شروع ساخت و ساز و غیره و غیره انجام می شود

به طور کلی حتی در صورت امکان اجازه می دهیم در چنین روزها و ساعاتی حرکت را به تعویق بیندازیم.

برای راحتی شما جدول روزهای قمر عقرب 1401 را قرار داده ایم.

اسباب کشی در روزها و ساعات ماه در عقرب

نظر حضرت آیت الله خامنه ای در مورد زمان اسباب کشی:

از حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان مرجع تقلید سؤال شد که در ادامه مشاهده می کنید.

سوال: سلام خسته نباشید چه روزی برای اسباب کشی مناسب است؟

پاسخ حضرت آیت الله العظمی خامنه ای:

در مورد آنچه این روزها گفته می شود وسواس نداشته باشید و معتدل باشید.

ساعات قانونی حذف زمان مشخصی برای اسباب کشی وجود ندارد و ما به صورت شبانه روزی در خدمت شما هستیم و از هر نظر مراقب شما هستیم.

در احادیثی که از ائمه علیهم السلام نقل شده است، شنبه و دوشنبه برای سفر و حرکت بسیار مناسب است.

دکمه بازگشت به بالا