علم و سلامت

بیماری کرونا توانمندی حوزه سلامت را محک زد

تی تی آنلاین/ چهارمحال و بختیاری معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: دانشگاه ها موتور محرکه ای هستند که نباید با سیاست کند شود.

یونس پناهی در 18 دی ماه با تجلیل از رؤسای دانشگاه فیزیک و علوم شهرکرد با بیان اینکه نقش دانشگاه های نسل اول در راه اندازی دانشگاه های علوم پزشکی بسیار آموزش است، گفت: این امر تا کنون انجام شده است. . ما اعضای هیئت علمی هستیم و در یک پردیس سالم هر از چند گاهی وارد دانشگاه های متوسطه می شویم که علاوه بر دانشجویان، تحقیقاتی نیز در آن انجام شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: از مطالعه دانشگاه های نسل دوم در حوزه پژوهشی، جایگاه اول را در تحقیقات علمی منطقه ایجاد کرده ایم.

وی گفت: حقیقت این است که امروز نمی توانیم نیازهای بهداشتی خود را با دانشگاه های نسل دوم تامین کنیم. به همین دلیل دانشگاه های نسل سوم وارد کشورهای پیشرفته شده اند و باید به سمت تبدیل علم به محصول فناوری و نخبه گرایی روی بیاورند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه انتشار مقاله هدف دانشجویان نیست، خاطرنشان کرد: هدف دانشگاه های نسل سوم این است که در نهایت مقاله را به مرحله تولید برسانند. ما افکار خود را از یک محصول صوتی، دایره ای و دستورالعمل ها از علم به مشاغل تبدیل می کنیم.

وی گفت: دانشگاه ها فقط با کمترین هزینه تحصیل می کنند و در نتیجه مراقبت های بهداشتی برای فارغ التحصیلان مهاجر به دلیل اینکه نمی توانند جذب بازار کار شوند، باید شرایط فعلی کشور را با هم ترکیب کنیم و از تکراری شدن پرهیز کنیم.

پناهی تصریح کرد: دانشگاه ها نیرویی هستند که با مسائل سیاسی هدایت می شوند و نباید سرعت آن ها را کند کرد، تاج ثابت شده است که توانمندی حوزه سلامت را ثابت کرده است، اکنون در شرایطی هستیم که تعداد افرادی که به دلیل بیماری جان خود را از دست می دهند بسیار زیاد است. بالا. «اما به حداقل ممکن رسید.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در زمینه واکسیناسیون و تولید واکسن های داخلی نتایج خوبی داشته ایم و پیشنهادات مختلفی برای قالب های واکسن در ایران ارائه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا