علم و سلامت

برگزاری کرسی آزاد اندیشی “با موضوع مهاجرت نخبگان حوزه سلامت”

این کرسی برای «مهاجرت نخبگان و مدارک بهداشتی» از سوی سازمان جهاددانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با همکاری مرکز ملی مطالعات گفت وگو، مناظره و آزاداندیشی با حضور اساتید و دانشجویان ایرانی رایگان است. و متعصبان

به گزارش تی تی آنلاین بر اساس گزارش های رسمی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، در این نشست که به منظور بررسی مقاصد و سطوح مهاجرت و مراقبت های بهداشتی به ویژه در این سال ها برگزار شد، برای اولین بار دکتر بهرام سلواتی; مدیر دیده بان مهاجرت ایران که آماری از مهاجرت نخبگان در سراسر جهان ارائه می کند، موضوع مهاجرت و درآمد انتخاباتی را تشریح کرد و با تایید اینکه این مشکل در سال های اخیر رو به افزایش است، بر این مشکل می افزاید. دنیا هنوز نسبتاً رایج است و ارقامی که در ایران ساخته شده است به دور از بهره برداری است و در بسیاری از موارد سیاه نمایی در این زمینه صورت می گیرد. وی افزود: باید از منظر علمی و دانشگاهی به این پرسش پرداخت و با ارزیابی های عجولانه از آن جلوگیری کرد.

دکتر. پیمان سلامتی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران، در گزارشی از مشکلات فرهنگی، علمی، اجتماعی و زیرساختی به آسیب شناسی مربوط به مهاجرت نخبگان در ایران به ویژه در حوزه بهداشت و درمان پرداخته است. و وجود آن چیز فراتر رفته است. برخی از آمارهای ارائه شده را بدانید. وی درک درست و واقعی این موضوع و حتی رفع موانع برای حمایت و کشاندن منتخبان به دفاتر و مناصب خود را تکذیب کرد که به عنوان راهنما می توانند از ادامه یک رشته تحصیلی قوی و مناسب در این موضوع جلوگیری کنند.

دکتر. سید محمد علویان رئیس هیئت مدیره نظام تحقیقات پزشکی استان تهران بابیان اینکه مهاجرت تنها یک حوزه سلامت نیست، اظهار داشت: مهاجرت در سایر بخش ها است و مردم در دنیا به قدری از نظر علمی و اقتصادی پیشرفت می کنند که می تواند رشد کند. … بحث مهاجرت یک روند طبیعی برای پیشرفت افراد در کار است و جاذبه ای که در کشورهای پیشرفته وجود دارد باعث از بین رفتن مهاجرت شده است.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات دقیقی از تعداد مهاجرت وجود ندارد، گفت: اطلاعات دقیقی در مورد مهاجرت وجود ندارد، اما یکی از شاخص هایی که می توان به آن استناد کرد افرادی هستند که قبل از اخذ پذیرش برای بررسی عملکرد و اخلاق به نظام پزشکی مراجعه می کنند. در سال 1998 کمتر از 2000 نفر بودند که در سال 1999 و 1400 افزایش چشمگیری داشته اند، در 9 ماه گذشته این تعداد بیش از هزار و 500 نفر بوده است. اکثراً این افراد این ایمیل را به قصد مهاجرت دریافت می کنند.

علویان ادامه داد: در بین مهاجران، افرادی که به آمریکا سفر می کنند عمدتاً افرادی هستند که متخصص یا محقق پزشکی عمومی هستند و مناطق جنوبی خلیج فارس بیشتر پرستار و ماما و کمتر پزشک متخصص در زمینه کارگران مهاجر و به صورت پاره وقت جذب می کنند. ” استفاده از قدرت ملی در رقابت های بین المللی که در رقابت های اروپایی نیز حاکم است، متفاوت است: برخی از کشورهای اروپایی با کمبود کلی پزشک و ماما مواجه هستند که جذب این مردان می شوند.

وی با اشاره به بازگشت مهاجرت به کشور گفت: در سراسر مهاجرت با توجه به شرایط زندگی و فعالیت در آن منطقه، امکان باورپذیری برای مهاجرت معکوس ایجاد می کند. به عنوان مثال، همکارانی که خارجی ها را مطالعه می کنند به این بستگی دارد که در کدام کشور هستند. همچنین اتفاق می افتد که برخی از کشورها مانند آلمان ملزم به دریافت تحصیل در رشته های مختلف هستند تا بتوانید پس از فارغ التحصیلی به کشور خود بازگردید. اتفاق می افتد.

رئیس هیئت مدیره نظام پزشکی استان تهران با بیان اینکه در اکثر موارد سیاست مهاجرت شخصی است، خاطرنشان کرد: پرداخت کنید.

محمد علویان در گفتگو با محمد علویان با بیان اینکه افرادی که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور وارد کشور می شوند، بیشتر در حوزه دروس حوزوی و علوم انسانی هستند، گفت: به دلیل محدودیت ها و محدودیت ها نتوانسته ایم در رشته علوم پزشکی نقش پذیرفته شده ای ایفا کنیم. ناتوانی در انطباق با استانداردهای جهانی».

دکتر. افشین عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز با بیان اینکه مهاجرت در اکثر کشورهای دنیا وجود دارد، گفت: افراد از نظر علمی توانمند هستند.

وی افزود: مدارس دانشگاهی در ایران بسیار تغییر کرده است، بیست سال پیش تغییرات زیادی را دیدم که اکثراً مثبت است، در مدیریت، آموزش، پژوهش پیشرفت زیادی داشته ایم اما پیشرفت کند بوده است.

او می گوید: «من تپش قلب یک دانشجو را می بینم و وقتی دانشجو ضعیف می شود، دانشگاه چکش می خورد. احساس کرختی و بی انگیزگی در بین دانشجویان می کنم. شاید یکی از بزرگترین مشکلات ما تعارض با کمیت باشد تا کیفیت».

دکتر. رضا صادقیان، استادیار بالینی دانشگاه علوم پزشکی کاسمو بابیان، به این موضوع پرداخته است که مردم در ایران چه هستند و در سفر به خارج از کشور در مورد چه چیزی صحبت می کنند. در رشته پزشکی موفق نمی شوند، هر چند در ایران تحصیل می کنند و با رشته های دیگر ارتباط دارند.

“در حال حاضر، هزینه تحصیل در خارج از کشور بالا است و مردم با چالش هایی از جمله تفاوت های فرهنگی دست و پنجه نرم می کنند. برای موفقیت، باید خود را با فرهنگ آن کشور تطبیق دهیم و بزرگترین نکته بعدی ما این است که فرد در حال مرگ است. ایران بسیار بزرگتر، بسیار راحت تر؛ وابستگی به کشور دارد و سازگاری با کشور جدید دشوارتر خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا