علم و سلامت

تابلو مطب و سرنسخه پزشکان استاندارد می‌شود + جزئیات

مدیرکل نظام نظارت، ارزشیابی و اعتباربخشی سازمان پزشکان از آغاز به کار هیئت مطب و سامانه مطب برای ساماندهی و یکپارچه سازی هیأت مطب پزشکان از آذرماه سال جاری و کشورها خبر داد.

دکتر. شیرین شجاعی در گفت وگو با تی تی آنلاین. وی در خصوص چیدمان دفتر هیأت معلمان که سال هاست مطرح شده است، گفت: سازمان ساماندهی و تجمیع دفتر هیأت معلمان بازنگری و به روز شده است.

وی افزود: بر اساس بند ج ماده 3 قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی، نظام پزشکی وظیفه تدوین و تصویب ضوابط و مقررات خاص مربوط به استانداردها و عناوین موسسات پزشکی را بر عهده دارد. و پزشکان شاغل در حرفه پزشکی و پزشکی وابسته. با توجه به مسئولیت شناور هیئت نظارت، بین معاونت دانشگاه ها و نظام پزشکی، نظارت بر هیأت ها امری مغفول مانده است و پزشکان بدون مطالعه دانشگاه ها و بدون مطالعه کافی، هیأت های خود را تهیه و تنظیم می کنند. اطلاعات و. با یک طرح ساده اما با تصویب آیین نامه آیین نامه اسامی، آنلاین، حروف و کارت بازرگانی موسسات، مطب ها و دفاتر حرفه ای پزشکی در مهرماه ۱۳۹۸، خدمات نظارتی و زیرساخت زیرساخت نظارتی به سامانه سازمان نظام پزشکی واگذار شد. و استقرار نظام نامزدی به این سازمان سپرده شد.

شجاعی ادامه داد: بر این اساس مقرر شد سامانه ای طراحی شود تا پزشکان از قوانین و موضوعات مرتبط با سرفصل های هیأت های پزشکان و استانداردهای مورد نظر، سامانه را بررسی کنند. از این رو اکنون سیستم به اصطلاح مطب و مطب جدول ایجاد شده و ضمن ارائه جدول استاندارد نمونه هر مطب و مطب در پرونده الکترونیکی شخصی اعضای نظام پزشکی نیز امکان پذیر است. به طور خودکار یادداشت شود. تصویر دفتر و دفتر در آدرس ایمیل شخصی اعضای دولت ایجاد می شود.

وی از اجرای سامانه استانداری و هیئت مدیره از اردیبهشت 1401 در 12 سامانه پزشکی که شامل سامانه های پزشکی ساوجبلگ، رشت، لنگرود، زرند، مسجد سلیمان، سمنان، گرگان، نجف آباد، جویبار، اهواز بود، خبر داد. بهبهان و دشتستان که گفت: سرانجام در 11 آذر 1401 برای کلیه پزشکان دارای پروانه پزشکی به این سامانه دسترسی پیدا کرد. به همین دلیل دانشگاه های علوم پزشکی سراسر دنیا می توانند تصاویر فایل های بارگذاری شده در سامانه را مشاهده کنند.

شجاعی درباره استانداردهای کلی تابلوی مطب گفت: در تابلوی مطب پزشک باید نام و نام خانوادگی پزشک و نام مطب مجوز درج شود.

وی همچنین درباره سایر عناوین مجاز قابل درج در تابلو گفت: در آیین نامه هیئت مصوب 1385، دارندگان دکتری پزشکی مجاز به ورود به رشته های مورد نظر خود بدون محدودیت در انتخاب عناوین هستند و اینها شامل تمامی رشته ها می شود. انواع رشته های جراحی و تهاجمی، اما در ضوابط مصوب 1398 این عناوین توسط شورای عالی نظام پزشکی برای گروه های مختلف تعیین و ابلاغ شد و بر این اساس پزشکان می توانند عناوین مورد نظر را در گروه خود انتخاب کنند.

شجاعی همچنین گفت: در کنترل استانداردها، علائم، امضاها و کارت های موسسات پزشکی، وظایف و مسئولیت های پزشکان از نشان، امضا و کارت پزشکان استفاده می شود و دستورالعمل ها و موارد به صورت اختیاری در این آیین نامه مشخص شده است.

لازم به ذکر است که قوانین را می توان در علائم، نمادها، حروف و نمودارها یافت ارتباط دادن چشم انداز

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا