علم و سلامت

نگرانی از شیب افزایشی مهاجرت پزشکان / تولیت سلامت، کیفیت «آموزش» را جدی بگیرد

مدیرکل درمان دولت با بیان اینکه مهاجرت تصمیمی تلخ و ناگوار برای جامعه پزشکی است، گفت: مسئولان بهداشت و درمان باید ببینند چگونه با جامعه پزشکی رفتار کرده اند چرا که روند مهاجرت رو به افزایش است و این نگرانی وجود دارد. ؛ گرایش به سمت تخصص ها و فوق تخصص ها می رود.

به گزارش تی تی آنلاین، دکتر. محمد رئیس زاده در نشست هماهنگی رؤسای نظام پزشکی سه استان شمالی مازندران، گیلان و گلستانی درباره رعایت اخلاق حرفه ای پزشکی گفت: مهمترین نکته الگوبرداری از بزرگانی چون استاد فقید دکتر دکتر دکتر است. مسلم بهادری که هیچ گاه از چارچوب اخلاق حرفه ای و پزشکی خارج نمی شود و ماهیت جدی رشته اش عقب نشینی نمی کند و از این رو همواره مورد احترام و اعتماد بوده است، زیرا هیچ گاه گرفتاری های خود را فدای حرفه و حرفه نکرد. از این رو نام بزرگانی چون دکتر مسلم بهادری، دکتر یلدا، دکتر فرخ سعید در تاریخ ماندگار و جاودانه خواهد بود.

ما نگران قداست و کیفیت کار جامعه پزشکی هستیم

مدیرکل نظام سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: بر اساس آمار و اطلاعات دقیق، وضعیت جامعه پزشکی کشور و افت کیفیت کار جامعه پزشکی را به شدت نگران می کنم. اگر فارغ التحصیل شود در آینده پزشک قابل اعتماد و قابل احترامی در ایران خواهد بود.

کیفیت مراقبت های بهداشتی به شدت در آموزش پزشکی نقش دارد

رئیس زاده ادامه داد: این امر باعث کاهش اعتبار و جایگاه پزشکی کشور که در دنیا زبانزد و شناخته شده است، می شود و نتیجه عینی و عملی خواهد بود که در چند سال آینده، اطمینان مردم این کشورها دارند. کارشناسان ما در حد توان ما نخواهند بود، اگر اکنون برخی کشورها بیماران را برای درمان به ایران می فرستند، این یک دستاورد بزرگ برای جامعه پزشکی و نشانه وجود این ایمان است، اما این ایمان و اعتقاد ماندگار نیست و هیچ یکی با ماست او یک پیوند برادری دارد که همیشه این را تضمین می کند و یک اعتماد دائمی و تایید شده ایجاد می کند اگر کیفیت آموزش و استانداردهای آموزشی از سوی مدیریت نظام سلامت نادیده گرفته نشود، قطعاً مردم دچار این مشکل می شوند و به این معناست که سلامت مردم را در اولویت قرار می دهیم. نظام سلامت، مجلس، دولت و رسانه ها وظیفه دارند از این جایگاه پرافتخار جامعه پزشکی کشور دفاع کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی جایگاه و منزلت جامعه پزشکی را برجسته کرد و گفت: مجموعه ای که باید متولی اصلی جایگاه پزشکی در کشور باشد نظام پزشکی است و این بزرگترین دغدغه ماست و اگر اقدام کنیم. ما در همه زمینه ها از جمله تحصیلی، اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی و حرفه ای که باید با آن دست و پنجه نرم کنیم، با مشکل مواجه هستیم.

مهاجرت تصمیمی دردناک و ناگوار برای جامعه پزشکی است

رئیس زاده با اشاره به موضوع مهاجرت پزشکان افزود: هر پزشک ایرانی که به هر کشوری مهاجرت می کند مطمئنا برای کشور ارزش زیادی دارد و باید به یاد داشته باشیم که مهاجرت پدیده دردناک و تاسف باری است که پزشک تصمیم می گیرد. با تلخی مهاجرت کن .

فصل نظام پزشکی ادامه داد: مسئولان بهداشت و درمان باید ببینند که با افزایش نرخ مهاجرت چگونه با جامعه پزشکی رفتار می کنند و این نرخ هشدار دهنده منجر به تخصص و فوق تخصص شدن می شود.

اعتماد جامعه پزشکی در گرو حفظ کیفیت آموزشی است

رئیس زاده با اشاره به مقایسه هایی که در رسانه ها برای مخدوش کردن چهره جامعه پزشکی انجام می شود، گفت: گفتمان جایگاه اجتماعی، امکان ارائه خدمات با کیفیت به مردم و مالیات از دغدغه های جامعه پزشکی است. لازم به ذکر است که دکتر لاری پور سخنران سازمان با حضور در یکی از برنامه های رادیویی با ارائه مقایسه آماری سرانه پزشکان در ایران با سایر کشورها، مقایسه ای از زمانی که پزشکان ایرانی برای معاینه بیماران دارند، ارائه کردند. مقایسه دسترسی به افراد، مقایسه توزیع و … در کشورهای دیگر؟ کارورزان، رزیدنت ها، جراحان و فوق تخصص ها چه درآمدی در تحصیل برای کار دارند؟ دکتر ما در دقیقه چقدر و چقدر است؟ حقوق در کشورهای همسایه اصلاً نمی آورند، چرا حق واقعی جامعه پزشکی را نسبت به کشورها به حساب نمی آورید؟ از آنچه نام واقعی و حتمی نامیده اند تغییر می کنند.

افزایش مالیات خدمات سلامت باید طبق قانون باشد

بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی و سازمان نظام پزشکی بین الملل؛ رئیس زاده درباره نرخ های مالیاتی 1402 نیز گفت: بارها اعلام کرده ایم که باید طبق قانون انجام شود و پس از رد شدن از جلسه امسال برای رای گیری گسترده و در نهایت عدد مورد قبول با چهار رای مخالف سه رای به تصویب رسید. و به عنوان مصوبه شورای عالی بیمه. توسعه اقتصاد اعلام شد و در این زمان سازمان نظام پزشکی از هر کانال، فرصت و مشورت اتحاد، فرصت و مکاتباتی که برای تعیین تعرفه ها لازم بود استفاده کرد. حقیقت موضوع

به خاطر سلامتی انسان ها به جنگ مشکلات جامعه پزشکی برویم

رئیس زاده در پایان گفت: جامعه پزشکی شاغل در استان ها و شهرستان ها به خصوص در حوزه اقتصادی، ترک تحصیل و غذایی مشکلات زیادی داشته و اختلافاتی را به وجود آورده است اما وظیفه ماست که با تمام وجود تلاش کنیم. برای حفظ سلامت مردم و به نفع مردم، بیایید با این سؤالات به جنگ برویم.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا