علم و سلامت

تهدید اُمیکرون در شرق اروپا همچنان بالاست

سازمان بهداشت جهانی (WHO) می‌گوید که خطر Omicron در اروپای شرقی همچنان بالاست.

به گزارش تی تی آنلاین، سازمان جهانی بهداشت (WHO) امروز (سه شنبه) اعلام کرد که شیوع جدیدی از شیوع ویروس Omicron در اروپای شرقی در راه است و مقامات واکسیناسیون و سایر اقدامات را برای تسریع در دستور کار قرار دادند.

هانس کلوگه، مدیر سازمان بهداشت اروپا گفت: تعداد مبتلایان به کووید-19 در ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، گرجستان، روسیه و اوکراین در دو هفته گذشته بیش از دو برابر شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که چندین کشور اروپایی از جمله جمهوری چک و لهستان گزارش داده‌اند که در صورت کاهش روزانه تعداد مبتلایان، محدودیت‌های مربوط به اپیدمی کووید-19 در ماه آینده کاهش خواهد یافت.

سازمان جهانی بهداشت همچنان بر نیاز فوری به محافظت از سرعت و ماسک زدن تاکید می کند، با بیش از 165 میلیون مورد ابتلا به کووید-19 در سراسر کشور و 25000 مرگ در هفته گذشته.

سازمان جهانی بهداشت اروپا گفت: «در مواجهه با سویه Omicronae و Delta که هنوز در اروپای شرقی در حال گسترش هستند، زمانی برای حل آنچه که می‌دانیم در کاهش شیوع کووید-19 مؤثر است، وجود ندارد.» کارگردان انجام دادن.

به گزارش رویترز، همچنین از دولت ها خواسته است تا به نرخ پایین واکسیناسیون در کشورهای مربوطه خود توجه کنند. کلوگ گفت که کمتر از 40 درصد افراد بالای 60 سال در بوسنی و هرزگوین، بوسنی و هرزگوین، قرقیزستان، اوکراین و ازبکستان واکسیناسیون خود را تکمیل کرده اند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا