علم و سلامت

اُمیکرون چیست و در برابر آن چه باید کرد؟

گسترش تاج و تخت جدید به نام Omicron نگرانی های جدیدی را در سراسر جهان ایجاد کرده است. گزارش هایی که در مورد این آهنگ جدید منتشر شده نشان می دهد که با گونه های قوی تری نسبت به کووید XIX روبرو هستیم.

به گزارش تی تی آنلاین، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر جهاد فرهاد سیف، کارشناس و استادیار گروه ایمونولوژی، مطالعات خود را در این حوزه جدید بهداشتی ارائه کرد.

طبق مطالعات دکتر. SEIF، نوع B 1.1.529، نوع اولیه Nu و نوع قبلی طبقه بندی شده تحت سازمان بهداشت جهانی، برای اولین بار در 24 نوامبر در آفریقای جنوبی گزارش شد، در نوع مراقبت گنجانده شده است. این نوع که اکنون با نام Omicron شناخته می شود، ابتدا در 10 مورد در سه کشور در سراسر جهان ثبت شد، اما دیروز 13 مورد مثبت در هلند و دو مورد در دانمارک و استرالیا گزارش شد.

این گونه ها دارای 32 جهش در موقعیت سنبله هستند که از نظر ایمنی بسیار مهم هستند. واریانت ها اغلب به دلیل تکثیر ویروس ایجاد می شوند و احتمال تغییر عمده در افراد ناشی از نقص ایمنی است، بنابراین توجه به این بیماران و دریافت به موقع واکسن ها و تقویت کننده ها ضروری است. دو جهش مهم در نوع Nu وجود دارد، K417N و E484A که مشابه نوع چغندر هستند و برای ایجاد مقاومت در برابر واکسن ها مهم هستند. این تنوع از دو جهت مهم است: افزایش عفونت و افزایش فرار ایمنی، که می‌تواند باعث ایجاد امواج شدیدتر از امواج دلتا شود. سازمان بهداشت جهانی بر لزوم تداوم پروتکل ها، به ویژه برای دریافت کنندگان واکسن تاکید می کند.

سه تغییر در این نوع (Omicron) می‌تواند ویروس کرونا را به یک هدف دست نیافتنی در تبدیل آنتی‌بادی‌های حاصل از تزریق قبلی یا واکسن‌های تولید شده توسط عفونت تبدیل کند. برای دسترسی به شواهد بیشتر، اما به طور کلی، کاهش در بدن خنثی‌سازی هرگز خوب نیست. “

او گفت: “امید من این است که تغییرات در این نوع به طور کامل از خنثی سازی آنتی بادی ها در برابر واکسن ها یا عفونت قبلی HIV جلوگیری نکند.” صرف نظر از اینکه آیا این گونه ها بالاخره در حال گسترش هستند، من به مردم توصیه می کنم هر کاری که می توانند برای کاهش خطر بیماری عروق ویروس کرونا قلب انجام دهند. به دلیل تعداد زیادی جهش در این واریانت، به ویژه در موقعیت های سنبله و نوکلئوکپسیدیس، این واریانت با روش PCR قابل تشخیص است و ویژگی های اولیه خاص آن در دسترس خواهد بود.

تغییرات فردی در پنج جهت هاله

این به ویژه در کشورهایی که جستجوی تجهیزات نسل جدید با پیروی از انواع آن آسان نیست، مفید است. تغییرات در مناطق RBD و NTD با مقاومت بالا می تواند آنتی بادی ها را به آنتی بادی های خنثی کننده (خنثی و مونوکلونال (منفرد-خطی) القا کند.

این حذف ممکن است اثرات متضادی در عملکرد رابط داشته باشد و در نتیجه قدرت انتقال را افزایش دهد. تغییرات در عفونت نوکلئوکپسیدیس در محل می تواند عفونت را افزایش دهد. پتانسیل بیشتری برای عفونت مجدد نسبت به انواع دیگر دارد. Biontec در عرض 6 هفته اعلام کرد که می تواند واکسنی موثر علیه ویروس نوع جدید کرونا ایجاد کند. این شرکت گفت امیدوار است در دو هفته آینده اطلاعات بیشتری در مورد انواع جدید و درخواستی Crown به دست آورد تا ببیند آیا نیازی به بهبود واکسن‌های کرونا فایزر-بیونتک علیه این نوع وجود دارد یا خیر.

Biontee اعلام کرده است که اطلاعات مربوط به تاییدیه های آزمایشگاهی برای نوع جدید در دو هفته آینده در دسترس خواهد بود. این داده‌ها تعیین می‌کنند که آیا انواع B.1.1.529 (Omicron) می‌توانند از پاسخ ایمنی در واکسن‌های ناشی از کرونا فرار کنند یا خیر. در این صورت، Pfizer و Biontecus می‌توانند واکسن Crown خود را ظرف شش هفته برگردانند و محموله‌های اولیه واکسن جدید را ظرف 100 روز ارسال می‌کنند. اگرچه واریانت جدید omicron دارای جهش‌های زیادی است و احتمالاً با آنتی‌بادی‌های مونوکلونال و خنثی ناسازگار است و حتی بیشتر از سایر انواع محصولات عفونت مجدد، امکان تشخیص با PCR قابل کنترل است. یک نوع مهم در نظر گرفته می شود.

تغییرات در سایت‌های نوع Omicron در RBD و NTD قدرت نیروها را تغییر داده است، که گاهی ممکن است به ضرر خود ویروس منجر شود، زیرا این جهش‌ها به احتمال زیاد به گیرنده ACE2 متصل می‌شوند و بخش حساس را در معرض دید قرار می‌دهند. RBD. و اتصال ویروس به سیستم ایمنی را افزایش می دهد.

این افزایش بیان RBD ممکن است به دلیل تغییرات در گلیکوزیلاسیون سطح پس از این جهش باشد، زیرا این گلیکوزیلاسیون قبل از بخش RBD استتار است و این استتار از مهار کامل MEN جلوگیری می کند. به خاطر داشته باشید که ویروس هایی مانند انواع غالب Omicron، علاوه بر میزبان سیستم ایمنی، باید با انواع دلتا و دلتا پلاس رقیب خود نیز رقابت کنند و این نه تنها با نوع دلتا رقابت خواهد کرد. سواری انواع آلفا و بتا، انواع دلتا و انواع غالب آسان به نظر می رسد.

به نظر می‌رسد این تغییرات بر واکسن‌های پرقدرت در بخش ایمنی همورال و آنتی‌بادی‌های مونوکلونال (برای درمان)، و همچنین واکسن‌هایی که هم ایمنی هومورال و هم ایمنی سلولی را فعال می‌کنند، تأثیر می‌گذارد. دو سال پیش، میزان مرگ و میر شش برابر بیشتر از آن بود. امروز است.

این نگرانی امروز جایی ندارد و خدا را شکر می کنم که این مشکل واکسیناسیون و سلامت طبیعی حل شده است. تکمیل جای خالی عمومی برای همه افراد واجد شرایط. توصیه می شود که دوز فعلی بلافاصله پس از 3-4 ماه برای افرادی که واکسن روی پلت فرم سینوفارم را تحت دوزهای یک و دو مصرف می کنند، تا حد امکان تزریق شود، Omicron آخرین نوع کووید 19 و دوزهای جدید نیست. در حال دویدن. برای سالهای بعد کار کنید دارند. از آنجایی که سیستم ایمنی نباید با پروتئین‌های غیر ضروری و همچنین پروتئین‌های ایمنی اصلی درگیر شود، در صورت لزوم، پایگاه‌های مسافری ویروس بلوبری غیرفعال یا غیرفعال برای چرخه دوز مورد استفاده قرار نخواهند گرفت.

محدودیت های ورودی کشور باید بدون استثنا کنترل و برداشته شود و افراد مشکوک به ورود به کشورها باید حداکثر تا دو هفته در مکان های انفرادی نگهداری شوند. مردم مراقب فاصله اجتماعی و نقاب هستند. در صورت واکسیناسیون افراد زیر 3 سال باید اقدامات منطقی انجام شود. با این موارد مشکلی وجود نخواهد داشت، رویه ها و پروتکل های ایمنی دوباره ما را به دست خواهند آورد. ناراحت نباش علیرغم تمام سوء تفاهم ها، هنوز شواهد کافی برای افزایش آلودگی omicron وجود ندارد.

هنوز شواهدی مبنی بر افزایش شدت بیماری امیکرون وجود دارد. گزارش های مجلات جوانان در آفریقای جنوبی نشان می دهد که این بیماری خفیف است، اما چندین هفته طول می کشد تا علائم به طور کامل مشخص شود.

شواهد اولیه حاکی از احتمال بیشتر عفونت مجدد omicron است. شواهد اولیه نشان می‌دهد که کورتیکواستروئیدها و رتینول VI-VI در موارد شدید ممکن است همچنان مؤثر باشند. ارزیابی اثربخشی واکسن باید در اولویت emicron باشد و ظرف چند هفته مشخص خواهد شد. WHO توصیه هایی را به بخش های تحقیقاتی ارائه می دهد: آنها توالی ژنومی را گسترش می دهند، انتقال و عفونت انواع را تخمین می زنند، اثربخشی واکسن ها را ارزیابی می کنند، روش های بهداشت عمومی برای تجزیه و تحلیل و مدیریت ریسک بیمار. توصیه‌هایی برای عموم مردم: فاصله حداقل یک متر را برای رسانه‌ها تعیین کنید، از ماسک‌های استاندارد استفاده کنید، پنجره‌ها را برای تخلیه بهتر به‌ویژه در مکان‌های عمومی باز کنید، از ازدحام و تجمعات خودداری کنید، مراقبت‌های بهداشتی را رعایت کنید، واکسن یا جعبه را بپذیرید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا