علم و سلامت

توصیه‌هایی برای کاهش خطر زوال عقل

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، بیش از 55 میلیون نفر در سراسر جهان از زوال عقل رنج می برند و زنان احتمالاً دو برابر مردان مبتلا هستند.

به گزارش تی تی آنلاین بخشش واژه ای جامع است که دارای علائم خاصی است که بر حافظه، افکار و ظرفیت های اجتماعی فرد تأثیر می گذارد. بیماری آلزایمر شایع ترین شکل زوال عقل است.

دکتر می گوید: “شما نمی توانید از علائم زوال عقل پیشگیری کنید، اما خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهید.” رونالد پترسن، مدیر مرکز تحقیقات بیماری آلزایمر در کلینیک مایو در ایالات متحده. زیرا همه چیز فقط با خطر قابل درمان است. هر مردی از جنون سالمندان رنج نمی برد، اما چیزهای خطرناکی وجود دارد که می توان آنها را اصلاح یا تغییر داد.

به گفته وی، برخی از این عوامل مشکلات قلبی عروقی مانند فشار خون بالا، استعمال دخانیات، چاقی، دیابت و تحصیلات است. خواب، تنهایی و افسردگی نیز از عوامل اجتماعی هستند. مصرف الکل، کم شنوایی و آلودگی هوا نیز می توانند از عوامل خطر باشند. اگر فردی به یک یا چند مورد از این موارد توجه کند، می تواند خطر ابتلا به اختلالات شناختی مرتبط با سن را کاهش دهد.

این پزشک شما را از نظر جسمی، اجتماعی و ذهنی رشد می دهد.

به گفته پزشک اکسپرس، مطالعه، ورزش، مطالعه، همراهی با دوستان و اعضای خانواده، سلامت شنوایی و شنوایی و بررسی در کاهش خطر زوال عقل مهم است. رعایت بهداشت برای حفظ خواب ضروری است، در حالی که بسیاری از افراد در سنین بالا به دلایل مختلفی به خواب می روند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا