علم و سلامت

تولید مواد اولیه دارو مزالازین، نقش مهمی در جلوگیری از خروج ارز دارد

تی تی آنلاین/ آذربایجان شرقی رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تولید مسالازی مواد اولیه نقش مهمی در جلوگیری از موضوع بازار فعلی کشور دارد و با عرضه آن نباید نگران تامین این دارو باشیم.

دکتر. بهرام دارایی روز پنجشنبه 19 اسفندماه در مراسم پرشور مواد اولیه مخدر مسالازینوم جولیان کیمیا صنعت دانش بنیان از پژوهشگاه علوم پزشکی دانشگاه طبیر گفت: با اتکال به خدا و اتکا به محققان در حال ساخت مواد اولیه برای تولید مواد اولیه هستیم. کمک به تولید مواد اولیه و افزایش ظرفیت تولید داخلی ما.

وی ادامه می دهد: امیدواریم در پنج سال آینده جایگزین مناسبی برای نفت پیدا کنیم که به رکورد یک میلیارد دلار در صنعت داروسازی کشور برسد و بتواند فرصت های بسیار خوبی برای صادرات آن در کشور ایجاد کند.

وی افزود: همگروهی های علمی تاسیس شده ما را در رسیدن به این هدف یاری می کنند و در رژیم سیزدهم و به ویژه وزارت بهداشت گام های موثری برای تسهیل کسب و کار جوانان و ایجاد جوامع بنیانگذار علم برداشته می شود. با کمک آنها.”

دارایی خاطرنشان کرد: ما توانایی تولید 97 درصد مواد مخدر در کشور را در ارتقای کیفیت مواد اولیه مورد نیاز داریم و هدفمان این است که راهنمایی درستی انجام دهیم زیرا کیفیت تاثیر زیادی دارد.

وی گفت: تا قبل از سال 1400 هفتمین تاج واکسن تصویب و رسما وارد سبد واکسیناسیون کشور شد و اکنون فرصت تولید 50 میلیون دوز واکسن در کشور را داریم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تحریم های فراوان توانسته ایم واکسن هایی را برای تجهیزات و مواد اولیه تحقیقاتی پیشرفته تولید کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: سال‌هاست که در صنعت واکسن با مشکلات زیادی مواجه بوده‌ایم و تاج به فرصتی تبدیل شده است تا این تهدیدات را از بین ببرد و به بزرگترین تولیدکننده واکسن در غرب آسیا تبدیل شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: واکسن برکت در حال تایید نهایی از سوی سازمان بهداشت جهانی است و سایر واکسن ها به دنبال جهانی شدن هستند.

به گزارش تی تی آنلاین، وزیر تحقیق و فناوری، معاون وزیر بهداشت، درمان، آموزش پزشکی، آموزش پزشکی، رئیس سازمان غذا و دارو و نماینده استانداری در آذربایجان شرقی، محصول راهبردی و مهم مواد اولیه مزالازینو رونمایی شد. در تبریز

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا