عمومیکسب و کار ویژه

جذابیت های عکاسی تبلیغاتی

در دنیای امروز هیچ چیز مانند یک عکس با کیفیت نمی تواند به شما در فروش محصولات یا خدماتتان کمک کند. وجود عکس های با کیفیت و با جلوه های ویژه که توسط یک عکاس کاربلد گرفته شده باشد، شناسنامه ای برای محصول شما محسوب می شود. این عکس ها علاوه بر معرفی محصول و ویژگی های آن، جنبه تبلیغاتی نیز دارند. می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کرده و فروش شما را چند برابر کند.

جذابیت های عکس برداری صنعتی

حتما شما هم در زمان گردش در شهر، بیلوردهای تبلیغاتی زیادی را مشاهده کرده اید. این بیلبوردها تنها یک نمونه از عکس های صنعتی هستند که با هدف فروش بیشتر محصول گرفته شده اند. علاوه بر این، عکس های روی کاتالوگ های محصولات، بروشورهای تبلیغاتی، بنرهای قرار گرفته در وب سایت های تجاری و… همگی انواعی از عکس های صنعتی هستند.

در واقع می توان گفت که یکی از حوزه های بسیار گسترده عکاسی که در برگیرنده شاخه های بسیاری است، عکاسی صنعتی نام دارد. این نوع از عکاسی برای اهداف تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. عکس برداری از محصولات، افراد مشهور، خدمات و… از انواع عکس برداری صنعتی هستند.

عکاسی صنعتی و مزایای آن

تفاوت عکاسی تبلیغاتی با عکس برداری صنعتی

اغلب افراد عکس برداری صنعتی را با عکاسی تبلیغاتی یکی می دانند؛ در صورتی که این دو مورد دارای تفاوت های اساسی هستند. در ادامه مطلب با فرق عکاسی صنعتی و تبلیغاتی بیشتر آشنا خواهید شد:

همانطور که گفته شد، عکس برداری صنعتی برای نشان دادن ویژگی های محصول و معرفی کامل آن به کاربران است. معمولا برای این نوع عکس برداری از پس زمینه های ساده و یک رنگ (رنگ های خنثی) استفاده می کنند. هدف عکاسان از این نوع عکاسی، نمایش جزئیات محصول نیز هست.

عکاسی تبلیغاتی زیر مجموعه است. هدف از این نوع عکس برداری، بازاریابی و ترغیب مشتریان به خرید محصول یا خدمات است. در عکاسی تبلیغاتی از پس زمینه هایی پر زرق و برق استفاده می شود تا به وسیله آن مشتری بیشتری جلب محصول شود. در عکاسی تبلیغاتی از تکنیک های بسیار جذابی برای درگیر کردن مخاطب با سوژه عکاسی استفاده می شود.

مهم نبودن نمایش جزئیات در عکس برداری تبلیغاتی را نیز می توان فرق عکاسی صنعتی و تبلیغاتی دانست. در واقع در عکاسی تبلیغاتی تمرکز بر روی صحنه پردازی و داستان سرایی درباره محصول است. علاوه بر این توجه به ترکیب بندی یکی دیگر از عوامل مهم در ایجاد جذابیت و منتقل کردن مفاهیم در عکس برداری تبلیغاتی است.

فوت و فن های عکاسی صنعتی با موبایل

برای گرفتن عکس های صنعتی و تجاری نیازی به داشتن دوربین های حرفه ای و گران قیمت نیست. شما می توانید به راحتی و با آموزش مهارت های عکاسی صنعتی، بهترین عکس ها را با تلفن همراه خود ثبت کنید. شما می توانید عکس های ثبت شده با تلفن همراه خود را در شبکه های اجتماعی مختلف منتشر کنید. البته توجه داشته باشید که عکس هایی که با تجهیزات عکاسی صنعتی و توسط یک تیم حرفه ای گرفته شده باشند، در 2 برابر کردن فروش شما موثرتر هستند.

برای ثبت عکس های صنعتی با موبایل لازم است در ابتدا بهترین موقعیت مکانی که دارای پس زمینه ساده و نور بسیار مناسب است، برای محصول خود در نظر بگیرید. شما باید از تمامی زوایا از محصول خود عکس بگیرید تا مشتری در زمان خرید آنلاین، محصول را با تمام جزئیات و ویژگی ها مشاهده کند.

اگر در منزل خود تجهیزات نور پردازی را در اختیار ندارید، بهتر است عکاسی صنعتی را در نقطه ای انجام دهید که بیشترین میزان نور طبیعی را داشته باشد. در انتهای کار نیز باید عکس گرفته شده را با نرم افزارهای حرفه ای ادیت عکس، ویرایش کنید. بسیاری از این نرم افزارها قابلیت نصب بر روی موبایل را دارند.

مهم ترین اصول عکاسی صنعتی با موبایل

کانون تبلیغاتی مدرن طرح با بهره گیری از به روز ترین متدهای دنیا و با دارا بودن کادری مجرب و متعهد، بهترین عکس های صنعتی را از محصولات شما به ثبت می رسانند؛ بنابراین اگر با اصول عکاسی با موبایل آشنایی ندارید، می توانید از خدمات مدرن طرح بهره بگیرید.

تعرفه عکاسی صنعتی ویژه سال 1402

جذابیت های عکاسی صنعتی مزایای بسیار زیادی برای کسب و کارهای فیزیکی و آنلاین دارد؛ به همین دلیل بسیاری از افراد برای معرفی کسب و کار خود به دنبال یک تیم حرفه ای برای عکس برداری هستند. یکی از چالش های مهم افراد در انتخاب تیم عکاسی، آگاهی از تعرفه خدمات آن ها است.

در این زمینه باید گفت که عوامل بسیار زیادی در تعیین قیمت نهایی پروژه عکس برداری صنعتی موثر هستند. از جمله این عوامل می توان موارد زیر را نام برد:

  • تجهیزات مورد استفاده
  • هزینه رفت و آمد
  • تعداد عکس مورد نیاز
  • تخصص عکاس و سابقه کاری او
  • تعداد افراد تیم
  • تجهیزات نرم افزاری به کار رفته در ادیت عکس

شما عزیزان می توانید تعرفه عکاسی صنعتی 1402 را به صورت آنلاین از تیم پشتیبانی مدرن طرح دریافت نمایید.

انجام انواع خدمات گرافیکی توسط طرح گندم

در دنیای پر مشغله امروز شاید دیگر فرصتی برای یادگیری آموزش های مربوط به جذابیت های عکاسی صنعتی برای همه وجود ندارد. علاوه بر این تجهیزات مورد استفاده در عکاسی، روز به روز پیشرفته تر می شوند؛ بنابراین لازم است که عکاسی از محصولات و خدمات خود را به یک تیم حرفه ای واگذار کنیم.

آموزش عکاسی در اصفهان چندین سال است تاسیس شده است و دارای مجوز رسمی می باشد

کانون تبلیغاتی مدرن طرح با بهره گیری از کادری مجرب و متخصص و با استفاده از به روز ترین تکنیک های عکاسی، خدماتی مانند طراحی لیبل، طراحی ست اداری، طراحی پوستر، عکاسی صنعتی و تبلیغاتی را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت انجام می دهد. شما عزیزان می توانید انواع نمونه کارهای انجام شده توسط تیم مدرن طرح را در وب سایت مشاهده کرده و تعرفه عکاسی صنعتی 1402 را از طریق تماس با پشتیبانی سایت دریافت نمایید.

عکاسی صنعتی در طرح گندم !

طرح گندم بهترین انتخاب برای انجام انواع خدمات گرافیکی

امروزه تاثیر تبلیغات بر زندگی را نمی توان نادیده گرفت. اکثر ما با دیدن یک تیزر تبلیغاتی جذاب یا دیدن بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر، به خرید محصولات معرفی شده پنجشنبه, 15 مهر 1400 / نوشته شده در

سبک های عکاسی تبلیغاتی شیوه های مختلف و متنوعی برای تهیه عکس از محصولات هستند. هر کدام از این شیوه ها فضا و ایده ها خاص خود را برای تهیه عکسهایی متفاوت دارند.

. این سبک ها بیشتر اوقات کاربردهای اختصاصی خود برای استفاده در تبلیغات را دارند. سبک های مختلف عکسهای تبلیغاتی کمک می کند متناسب با رسانه و استراتژی تبلیغات محتواهای بصری متنوع و تاثیرگذاری تولید کنید. در ادامه این مقاله انواع را معرفی و توضیح خواهم داد.

ما در بدون هیچ چشم داشتی همواره سعی داریم با کیفیت ترین مطالب را در اختیار مخاطبان قرار دهیم. اطلاعات این مطلب را در هیچ سایت یا رفرنس فارسی دیگری پیدا نخواهید کرد، پس اگر به این موضوع علاقمندید تا پایان مطلب همراه من باشید.

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی شیوه ای از عکاسی برای تهیه عکسهای متفاوت از محصولات است. این عکسها با هدف تاثیرگذاری بر احساسات مخاطب تهیه می شوند. این عکسها جنبه تبلیغاتی داشته و با ایجاد جذابیت های بصری و مفهومی بروی جذب مخاطب و فروش بیشتر تاثیرگذار هستند. عکاسی تبلیغاتی شاخه ای چالش برانگیز برای عکاسان است که لازم است از تجربیات خود در زمینه های مختلف برای تهیه یک عکس جذاب استفاده کنند.

عکسهای تبلیغاتی کاربردهای مختلف و متعددی در رسانه های آنلاین و آفلاین دارند. عکاسی تبلیغاتی اهداف متفاوتی از عکسهای زمینه سفید محصولات را دنبال می کند. این سبک عکسها محصول را در شرایط و فضاهای متفاوت و غیر قابل پیش بینی نمایش می دهد. این موارد باعث می شود عکسهای تبلیغاتی تاثیرگذاری بیشتری در انواع تبلیغات داشته باشند.

کاربردهای عکسهای تبلیغاتی

نقش موثر عکاسی تبلیغاتی در معرفی متفاوت و تبلیغ محصولات بر کسی پوشیده نیست. این عکسها نیاز اولیه هر تولید کننده ای برای تبلیغات محصولات هستند. عکسهای تبلیغاتی کاربردهای مفید و موثری در رسانه های مختلف دارند و باید گفت هر کسب و کاری قصد هر نوع تبلیغی که داشته باشد، نیازمند عکس تبلیغاتی است. عکاسی تبلیغاتی محتوای بصری جذاب برای طراحی ، بیلبورد، کاتالوگ، بنرهای و تبلیغات شبکه های اجتماعی را تامین می کند.

انواع سبک های عکاسی تبلیغاتی

با پیشرفت تکنولوژی تجهیزات عکاسی و نورپردازی و نیاز بازار، شیوه های عکاسی تبلیغاتی هم بسیار متنوع شد. عکسهای تبلیغاتی ابتدا صرفا به شکل چیدمان و یا فضاسازی انجام می شد. اما امروزه به لطفا استفاده از دوربین و و همچنین ایده ها و فضاسازی های خلاقانه شاهد کشف سبک های مختلفی در زمینه عکاسی تبلیغاتی هستیم.

سبک های مختلف عکاسی تبلیغاتی کمک می کند عکسهایی متناسب با نوع محصول و استراتژی تبلیغات تهیه و تولید کنیم. مثلا برای اجرای یک ، عکسهای متفاوت و خلاقانه تاثیرگذاری بیشتری خواهند داشت. در ادامه به معرفی و توضیح سبک های عکاسی تبلیغاتی می پردازم.

سبک های مختلف عکاسی تبلیغاتی شامل:

  • عکاسی تبلیغاتی چیدمان
  • عکاسی تبلیغاتی خلاقانه
  • عکاسی تبلیغاتی دکوراتیو
  • عکاسی تبلیغاتی مد
  • عکاسی تبلیغاتی مفهومی
  • عکاسی تبلیغاتی لایف استایل

عکسهای تبلیغاتی دکوراتیو

عکاسی دکوراتیو محصولات یکی از پرکاربردترین سبک های عکاسی تبلیغاتی است. عکس دکوراتیو محصول در حقیقت عکسی است که صحنه پردازی دکوری داشته باشد. این عکسها کاربردهای مختلفی از جمله ، پوستر، بیلبورد و دارند.

ایده پردازی، تهیه دکور مناسب و انتخاب اکسسوری های مرتبط اصلی ترین موارد در عکاسی تبلیغاتی دکوراتیو است. عکسهای دکوراتیو یکی از جذاب ترین انواع عکسهای تبلیغاتی برای مخاطبان هستند، اما این سبک مناسب عکاسی از همه ی محصولات نیستند. برای مثال عکاسی از قطعات فنی در بخش نفت و پتروشیمی را نمی توانید با فضای دکوراتیو انجام دهید. دکور در این سبک عکسها باید متناسب با سوژه انتخاب شود.

جذاب ترین سوژه ها برای تهیه عکسهای دکوراتیو، محصولات صنایع غذایی هستند. برای مثال عکاسی از یک ساندویچ را فرض کنید. برای ساندویچ بخشی از یک کافی شاپ یا گوشه ای از یک خانه را می توانید با دکور صحنه پردازی کنید.

در تهیه عکسهای جذاب دکوراتیو فاکتورهای متعددی دخیل هستند. طراحی دکور مناسب، لوازم جانبی مرتبط با محصول، نورپردازی خلاقانه، انتخاب زاویه و ترکیب مناسب از جمله مواردی است که در عکسهای دکوراتیو باید رعایت کنید. در تهیه این عکسها باید به جنبه زیبایی بصری توجه ویژه ای کنید. این موضوع باعث می شود ایده های خود را به زیباترین شکل ممکن به نمایش بگذارید.

موسسه ما با امتیاز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای با بیش از چندین سال سابقه در شهر اصفهان یکی از بهترین کلاس آموزش عکاسی در اصفهان محسوب میشود

بیشتر بخوانید

عکسهای تبلیغاتی چیدمان

یکی از ساده ترین و متداول ترین سبک های عکاسی تبلیغاتی، است. این عکسها به لحاظ هزینه و زمان تولید، ارزان ترین و سریع ترین نوع سفارشات هستند. در این سبک عکاسی نوع چیدمان، و زاویه و ترکیب بندی بسیار مهم است.

عکاسی چیدمان را در حقیقت نوعی ساده از عکاسی دکوراتیو معرفی کرد. عکسهای چیدمان فضا و دکوری بسیار ساده تر از عکسهای دکوراتیو دارند. در عکاسی چیدمان محصول در فضایی و در کنار یک عنصر مرتبط با دکوری ساده عکاسی می شود. برای مثال عکاسی از  مدل شیرینی را فرض کنید که در یک ظرف در کنار فنجانی از قهوه عکاسی شده.

عکاسی چیدمان گاهی اوقات هم شامل چینش خانواده ای از محصولات یک برند می شود. این عکسها طراحی خاصی ندارند و کافیست با استفاده از هنر و سلیقه خود به شکلی زیبا مجموعه محصولات را در کنار هم قرار دهید. برای تهیه این سبک عکسهای چیدمان از پس زمینه های رنگی و زوم لایت می توانید استفاده کنید.

عکاسی تبلیغاتی خلاقانه

عکسهای خلاقانه هم بعنوان یکی از سبک های عکاسی تبلیغاتی شناخته می شوند. این عکسها نقش مهمی در موفقیت تبلیغات مدرن ایفا می کنند. این عکسها تفاوت زیادی با سایر سبک های عکاسی محصولات دارند. عکسهای خلاق تبلیغاتی با ایده هایی جذاب همراه هستند و با هدف تبلیغات متفاوت تهیه می شوند. با ایجاد جذابیت بصری و با هدف درگیر کردن احساسات مخاطب تولید می شوند.  این عکسها یکی از انواع عکسهای تبلیغاتی است که عکاس را با چالش های مختلف و نرم افزاری مواجه می کند.

این عکسها گاهی فضاسازی رئال داشته و گاه با فضاسازی های عجیب باعث تعجب و جلب توجه بیننده می شوند. گاهی اوقات هم با استفاده از تکنیک های مونتاژ توسط نرم افزارهای کامپیوتری عکسهایی سورئال خلق می کنند. این سبک عکسهای خلاقانه با استفاده از اغراق در ویژگی های محصول جذاب تر می شوند.

در عکاسی تبلیغاتی خلاقانه گاهی ایده و بعضی موارد جذابیت بصری حرفه اول را می زند. عکسهای خلاقانه به هر شکلی که تهیه شوند هدفی مشترک را دنبال می کنند که آن ترغیب و جلب توجه مخاطب خواهد بود.

عکسهای خلاقانه تبلیغاتی کاربردهای منحصر بفرد خود را دارند. طراحی و بیلبوردهای جلب توجه کننده، استفاده در کمپین های تبلیغاتی از مهمترین کاربردهای این سبک عکاسی است. نکته مهم و تاثیرگذار این عکسها ماندگاری در ذهن مخاطب است. عکسهای خلاق اگر با ایده ای متفاوت و اجرایی حرفه ای تهیه شوند برای مدتها در ذهن بیننده ماندگار می شوند. این موضوع برای برندسازی محصولات و شرکت های تولید کننده بسیاری مهم است.

بیشتر بخوانید

عکاسی تبلیغاتی مد

عکاسی تبلیغاتی مدلینگ هم یکی از سبک های عکاسی تبلیغاتی است که تاثیر زیادی در تبلیغات برندها دارند. نتایج یک تحقیق روانشناسی نشان داده عکسهایی که حضور انسان در آن وجود دارد تاثیرگذاری بیشتری در خواهد داشت. حضور یک مدل جذابیت بیشتری به عکسهای تبلیغاتی می دهد، چرا که می تواند روایتگر داستانی برای بیننده باشد. مدلها در عکسهای تجاری بازخورد بالاتری برای تبلیغات دارند و سالهاست برندهای معتبر از این سبک عکسها برای تبلیغات محصولات خود استفاده می کنند.

با اینکه امروزه عکسهای محصولات مختلف را با استفاده از این سبک تهیه می کنند، اما این شیوه عکاسی تاثیرگذاری بیشتری در تبلیغات محصولات مد دارد. لوازم آرایشی، جواهرات و ساعت، انواع پوشاک بخشی از محصولات مد هستند که با استفاده از عکاسی تبلیغاتی مدلینگ می توان عکسهایی جذاب و تاثیرگذار تهیه کرد.

انتخاب مدل مناسب یکی از مهمترین فاکتورها در عکاسی تبلیغاتی مد است. مدل لازم است نسبت به نوع محصول و ایده عکس بررسی و انتخاب شود تا مفاهیم و پیام موردنظر به بیننده منتقل شود. مدل ها با استفاده زبان بدن کمک می کند پیام تبلیغاتی به شکلی واضح و یا غیر ملموس به مخاطب منتقل شود.

را در فضاهای مختلف داخلی و بیرونی می توان تهیه کرد. این فضاها نسبت به ایده های از پیش تعریف شده مشخص می شود. بعضی از این عکسها در فضای دکوراسیون داخلی، بعضی در فضاهای مناسب شهری و بعضی در لوکیشن های طبیعت تهیه می شوند. گاهی اوقات هم عکسهای مد با استفاده از دکورسازی و ایجاد فضاهای متفاوت برای تهیه عکسی خلاقانه تهیه می شوند.

بیشتر بخوانید :  

عکاسی تبلیغاتی مفهومی

عکاسی مفهومی تبلیغاتی را هم یکی از سبک های عکاسی تبلیغاتی می توان معرفی کرد. این عکسها صرفا بر پایه ایده طراحی و تهیه می شوند. عکسهای تبلیغاتی مفهومی  با نگاه اخطار و هشدار به مخاطبان در مورد استفاده یا عدم استفاده از یک محصول یا خدمات تهیه می شوند.  بی شک شما هم نمونه های زیادی از این سبک عکسها دیده اید. اشاره به خطرات عدم استفاده از کمربند ایمنی خودرو دارند و یا چاقی در اثر استفاده از سس های چرب نمونه هایی از این سبک عکسها هستند.

عکسهای مفهومی غیر از ایده نیاز به خلاقیت در پردازش و اجرا هم دارند. تسلط کافی در عکاسی و تبحر استفاده از تکنیک های نرم افزارهای کمک می کند عکسهایی مفهومی و حیرت انگیز خلق شود. این عکسها هم مانند عکسهای خلاق بسیار تاثیرگذار و ماندگار می توانند باشند.

نکته مهم در تولید عکسهای تبلیغاتی مفهومی توجه به پردازش و اجراء بی نقص ایده است. ایده و مفهوم عکس نباید گنگ و قابل درک نباشد. ایده و اجرا گاهی به گونه ایست که بیننده را ساعت ها و یا حتی روزها به فکر فرو می برد. برای ایده پردازی این عکسها باید ذهن خلاق و تبحر کافی برای ایجاد یک مفهوم و پیام در محتوای عکس داشته باشید.

عکاسی تبلیغاتی لایف استایل

عکاسی لایف استایل یکی از تاثیرگذارترین سبک های عکاسی تبلیغاتی است. این سبک عکسها یکی از انواع عکسهای تبلیغاتی برای معرفی محصولات مختلف و کاربردی زندگی روزمره است. امروزه بسیاری از برندهای مطرح محصولات به دلیل نمایش محصول در فضایی رئال از این شیوه برای تهیه خود استفاده می کنند.

منظور از عکاسی لایف استایل بازسازی صحنه‌هایی از زندگی واقعی همراه با یک محصول و با ایجاد احساسات در عکس است. برای تهیه عکسهای لایف استایل باید لوکیشن های مناسبی به لحاظ در اختیار داشته باشید. لوکیشنی که فضای واقعی و معمولا شیک یک خانه را نشان می دهد.

در این سبک عکسهای تبلیغاتی فضای ایجاد شده عکس به زندگی روزمره شباهت بسیاری دارد. همین موضوع باعث می شود مخاطب به راحتی با آن ارتباط برقرار کرده و اعتماد بیشتری به تبلیغ کند. در سبک عکاسی لایف استایل، عکاسی از سوژه(محصول مورد تبلیغ) در طبیعی‌ترین شکل و موقعیت انجام می شود.

عکاسی لایف استایل به بیننده کمک می‌کنند فضای عکس را با چیدمان منزل خود مقایسه کنند و آن کالا یا محصول را در منزل خود تصور کنند. عکسهای سبک زندگی در حقیقت برشی از زندگی واقعی هستند که کالای مورد تبلیغ در آن به شکل ملموسی به چشم می‌خورد بدون آنکه کاربر متوجه اهداف تبلیغاتی آن شود.

بیشتر بخوانید :

سخن آخر

عکسهای تبلیغاتی با سبک های مختلفی تهیه می شوند که در این مطلب توضیح داده شد. انتخاب این عکسها منوط به کاربرد و نیاز هر نوع تبلیغی است. باید تسلط کافی بر انواع سبک های عکاسی تبلیغاتی را داشته باشد. برای این منظور باید تسلط خود را در زمینه های ایده یابی، ترکیب بندی، نورپردازی و هنر چیدمان افزایش دهید.

عکاسی تبلیغاتی چیست؟ عکاسی تبلیغاتی یک شاخه از عکاسی است که در آن عکس‌ها برای استفاده در تبلیغات تجاری و تبلیغاتی گرفته می‌شوند. در این نوع عکاسی، هدف اصلی ایجاد تصاویری است که بتوانند محصولات، خدمات یا ایده‌های مرتبط با یک برند را به طور جذاب و مؤثر به مخاطبان هر صنعتی منتقل کنند.

عکاسی تبلیغاتی نیازمند توانایی‌های خاصی است که شامل ترکیب استعداد هنری و دانش فنی است. عکاسان تبلیغاتی باید قادر باشند مفهوم یا پیامی که برند میخواهد ارائه دهد را درک کنند و با استفاده از رنگ‌ها، نورپردازی، زاویه‌بندی، ترکیبات و تکنیک‌های دیگر، تصاویری خلاقانه و قابل توجه ایجاد کنند.

عکاسی تبلیغاتی به معنای استفاده از عکس‌ها به منظور تبلیغ یک محصول، خدمات یا برند خاص است. این نوع عکاسی برای ایجاد تبلیغات در رسانه‌های مختلف مانند تلویزیون، رادیو، مجلات، روزنامه‌ها، پوسترها، بروشورها و وبسایت‌ها استفاده می‌شود. هدف اصلی عکاسی تبلیغاتی، جلب توجه مخاطبان، ترویج و فروش محصولات یا خدمات است.

برای انجام عکاسی تبلیغاتی، عکاسان باید به صورت حرفه‌ای عکس‌های با کیفیت و جذابیت بالا را ایجاد کنند. آن‌ها باید به درک عمیقی از مشتریان و بازار هدف خود دست پیدا کنند تا بتوانند تصاویری ایجاد کنند که بتواند به درستی پیام مورد نظر را به مخاطبان منتقل کند. از جمله عواملی که در عکاسی تبلیغاتی مهم هستند می‌توان به نورپردازی مناسب، استفاده از ترازوی رنگ، استفاده از ترکیبات طراحی مناسب و استفاده از مدل‌ها یا اشیاء مناسب اشاره کرد.

عکاسان تبلیغاتی معمولاً با تیم‌های بازاریابی، تدوینگران، گرافیست‌ها و مشتریان همکاری می‌کنند. آن‌ها باید قادر باشند تا با توجه به نیازها و خواسته‌های مشتریان، مفهوم و ایده‌های خلاقانه را به تصاویر تبدیل کنند.

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی یکی از شاخه‌های مهم و حیاتی عکاسی است که در صنعت تبلیغات و بازاریابی بسیار اهمیت دارد. این نوع عکاسی به منظور ایجاد تصاویری جذاب و مؤثر برای استفاده در تبلیغات تجاری و تبلیغاتی انجام می‌شود. هدف اصلی عکاسی تبلیغاتی، ارائه محصولات، خدمات یا ایده‌های مرتبط با یک برند به شیوه‌ای که توانایی جذب توجه مخاطبان و ایجاد شناخت برند را داشته باشد، می‌باشد.

در عصر امروز، بازارها پر از تعداد زیادی محصول و خدمات هستند و رقابت بین برندها بسیار شدید است. در این شرایط، عکاسی تبلیغاتی ابزاری قدرتمند برای جذب مشتریان و برجسته کردن برند است. تصاویر تبلیغاتی به عنوان یک زبان بصری، قادرند در ذهن مخاطبان تأثیرگذاری کنند و احساسات و انگیزه‌های آن‌ها را به سوی محصول یا خدمات مورد نظر هدایت کنند.

عکاسی تبلیغاتی نیازمند توانایی‌های خاصی است که شامل استعداد هنری، دانش فنی و درک عمیق از ارتباطات بصری است. عکاسان تبلیغاتی باید توانایی داشته باشند تا ایده‌های خلاقانه را به صورت تصویری بیان کنند و با استفاده از رنگ‌ها، نورپردازی، زوایای دید منحصر به فرد و تکنیک‌های دیگر، تصاویری بسیار جذاب و قابل توجه ایجاد کنند.

در کل، عکاسی تبلیغاتی با ترکیب هنر و تجارت، به برندها کمک می‌کند تا با ارائه تصاویری منحصر به فرد و متمایز کننده، محصولات و خدمات خود را بهتر به مخاطبان معرفی کنند. این نوع عکاسی نقش مهمی در ایجاد شناخت برند، جذب مشتریان و افزایش فروش دارد و برای هر برندی که می‌خواهد در بازار رقابتی موفقیت بیشتری بدست آورد، ضروری است.

بیشتر بخوانید:

نقش عکاسی تبلیغاتی در تبلیغات

نقش عکاسی تبلیغاتی در تبلیغات بسیار حیاتی و اثرگذار است. تصاویر، به عنوان یک ابزار ارتباطی قوی، قادرند پیام‌های تبلیغاتی را به طرز بی‌کلفی و جذابی به مخاطبان منتقل کنند. از طریق تصاویر، برندها و تجارت‌ها می‌توانند هویت و شخصیت خود را بهتر به تصویر کشیده و مخاطبان را به سمت خود جذب کنند.

استفاده از تصاویر در تبلیغات دارای تأثیر بزرگی در جذب توجه مخاطبان است. تصاویر قابلیت نمایش سریع و جذاب را دارند و به راحتی می‌توانند هزاران کلمه را به صورت لحظه‌ای منتقل کنند. طراحی و ترکیب مناسب عناصر تصویر می‌تواند مخاطبان را به طور فوری به توجه خود جلب کند و آن‌ها را ترغیب به بررسی بیشتر محتوای تبلیغاتی کند.

علاوه بر جذب توجه، عکاسی تبلیغاتی می‌تواند به ایجاد شناخت برند کمک کند. تصاویر قدرت بالایی در ساخت و تقویت شناخت برند دارند. با استفاده از عکس‌های تبلیغاتی، برندها می‌توانند عناصر مرتبط با هویت و شخصیت برند خود را به تصویر کشیده و در ذهن مخاطبان به عنوان یک نماد قابل تشخیص قرار دهند.

به عنوان مثال، با استفاده از تصاویر مناسب، برندها می‌توانند ارزش‌ها و خصوصیات منحصر به فرد برند خود را به تصویر کشیده و احساسات مرتبط با آن را در مخاطبان تقویت کنند. تصاویر زیبا و متناسب با محصول یا خدمت مورد تبلیغ، می‌توانند اعتماد و اطمینان مخاطبان را نسبت به برند افزایش دهند و آن‌ها را به عمل خرید ترغیب کنند.

بنابراین، استفاده هوشمندانه و استراتژیک از عکاسی تبلیغاتی به عنوان یک ابزار ارتباطی قدرتمند، می‌تواند در تبلیغات موثر و موفقیت برندها و تجارت‌ها نقش بسزایی ایفا کند. با استفاده از تصاویر منحصر به فرد و خلاقانه، می‌توان برندها را از رقبای خود متمایز کرده و مخاطبان را به سمت خود جذب نمود.

بیشتر بخوانید:

تکنیک‌های عکاسی تبلیغاتی

تکنیک‌های عکاسی تبلیغاتی ابزارهایی هستند که عکاسان در فرآیند ایجاد تصاویر تبلیغاتی استفاده می‌کنند. این تکنیک‌ها از جمله نورپردازی، ترکیبات رنگ، زوایای دید و عناصر تصویرسازی، می‌توانند تأثیر قابل توجهی در جذب توجه مخاطبان و ایجاد ارتباط مؤثر با آن‌ها داشته باشند.

یکی از تکنیک‌های اساسی در عکاسی تبلیغاتی، نورپردازی است. با استفاده از نورهای متفاوت، می‌توان تأثیر متفاوتی روی تصویر ایجاد کرد و به جزئیات مهم محصول یا خدمت توجه کرد. نورپردازی می‌تواند حالت‌های مختلفی از جمله نور مستقیم، نور نرم و نور عکس‌های راه‌اندازی ایجاد کند.

ترکیبات رنگ نیز در عکاسی تبلیغاتی نقش حیاتی دارند. استفاده از رنگ‌های جذاب و هماهنگ با هویت برند، می‌تواند تأثیر بسیاری روی مخاطبان داشته باشد. ترکیبات رنگی مناسب می‌توانند احساسات، انرژی و حالت‌های مختلف را به مخاطبان منتقل کنند و باعث ارتباط عاطفی و شناخت بیشتر با برند شوند.

زوایای دید متنوع نیز در عکاسی تبلیغاتی به کار می‌رود. انتخاب زوایای مناسب، بسته به نوع محصول یا خدمت، می‌تواند تصویر را به شکلی بیشتر برجسته کند و مخاطبان را جذب کند. زوایای دید مختلف امکان نمایش ویژگی‌های محصول یا خدمت را بهتر می‌کنند و ارتباط بصری قوی را با مخاطبان برقرار می‌کنند.

عناصر تصویرسازی نیز در عکاسی تبلیغاتی بسیار مهم هستند. استفاده از عناصر مانند خطوط، فرم‌ها، الگوها و اشکال مختلف، تصاویر را قابل توجه‌تر و جذاب‌تر می‌کند. این عناصر تصویرسازی قادرند تعادل، حرکت، سازمان و ترکیبات هنری را در تصویر ایجاد کنند و به آن استحکام و زیبایی بیشتری ببخشند.

با استفاده هوشمندانه و حرفه‌ای از تکنیک‌های عکاسی تبلیغاتی، می‌توان تصاویری زیبا، جذاب و مؤثر ایجاد کرد که قادر به جذب توجه مخاطبان و ایجاد ارتباط قوی با آن‌ها هستند. این تکنیک‌ها به عکاسان امکان می‌دهند تا پیام مورد نظر را به شکلی کاملاً بصری و قابل فهم به مخاطبان منتقل کنند و برند را در ذهن مخاطبان به خوبی جا بندازند.

بیشتر بخوانید:

نمونه‌های موفق عکاسی تبلیغاتی

نمونه‌های موفق عکاسی تبلیغاتی می‌توانند به عنوان یک منبع الهام‌بخش و مطالعه‌ی موردی برای عکاسان و بازاریابان عمل کنند. در اینجا، به بررسی برخی از تصاویر تبلیغاتی موفق و تأثیرگذار می‌پردازیم و استراتژی‌ها و تکنیک‌هایی که در آن‌ها به کار رفته است را توضیح می‌دهیم.

یکی از نمونه‌های موفق عکاسی تبلیغاتی، استفاده از تصویر‌های بازیگران و سلبریتی‌های معروف در تبلیغات است. این استراتژی به کمک شهرت و تأثیرگذاری آن‌ها، توانسته است مخاطبان را به خود جذب کند و توجه بیشتری را به محصول یا خدمت جلب کند. عکس‌هایی که بازیگران محبوب در آن‌ها حضور دارند، می‌توانند ارتباط عاطفی و همچنین اعتماد به برند را تقویت کنند.

تصاویری که به طور خلاقانه از رنگ‌ها و نورپردازی استفاده کنند، نیز به عنوان نمونه‌های موفق عکاسی تبلیغاتی مطرح هستند. استفاده هوشمندانه از رنگ‌ها و نور، می‌تواند تصاویر را زنده و جذاب کند و تأثیر بیشتری روی مخاطبان داشته باشد. این استراتژی می‌تواند به تأثیرگذاری و شناخت برند کمک کرده و تصویر آن را در ذهن مخاطبان به خوبی جا بندازد.

بیشتر بخوانید:

تصاویری که از طریق عناصر تصویرسازی منحصر به فرد و خلاقانه ایجاد شده‌اند، نیز به عنوان نمونه‌های موفق عکاسی تبلیغاتی شناخته می‌شوند. استفاده از الگوها، خطوط، فرم‌ها و سازمان‌دهی مناسب، تصاویر را بیشتر به چشم مخاطبان آشنا می‌کند و آن‌ها را به خود جذب می‌کند. این استراتژی می‌تواند برند را به صورت بصری قوی‌تر و قابل تمیزتری نشان دهد و درک بهتری از محصول یا خدمت را برای مخاطبان ایجاد کند.

تصاویری که بر اساس داستان و نقش‌آفرینی ساخته شده‌اند، نیز به عنوان نمونه‌های موفق عکاسی تبلیغاتی شناخته می‌شوند. استفاده از داستان و شخصیت‌ها می‌تواند تصاویر را زنده و جذاب کند و مخاطبان را در یک سفر هیجان‌انگیز به سمت برند همراه کند. این استراتژی توانسته است ارتباط عاطفی و شناخت بیشتری با مخاطبان ایجاد کند و آن‌ها را به عمل خرید ترغیب کند.

به طور خلاصه، نمونه‌های موفق عکاسی تبلیغاتی از استراتژی‌ها و تکنیک‌های متنوعی استفاده می‌کنند تا تصاویری زیبا، جذاب و مؤثر ایجاد کنند. با استفاده از بازیگران معروف، رنگ‌ها و نورپردازی مناسب، عناصر تصویرسازی خلاقانه و داستان‌های جذاب، این تصاویر قادر به جذب توجه مخاطبان و ایجاد ارتباط قوی‌تری با آن‌ها هستند. این نمونه‌ها می‌توانند به عنوان الگوهای الهام‌بخش برای عکاسان و بازاریابان در ایجاد تصاویر تبلیغاتی مؤثر و موفق عمل کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش غیرحضوری عکاسی با گواهی‌نامه

چالش‌ها و راهکارهای عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی با چالش‌های خاصی همراه است که عکاسان ممکن است در طول فرایند خلق تصاویر با آن‌ها روبه‌رو شوند. یکی از این چالش‌ها، تطابق با نیازها و انتظارات برند است. عکاسان تبلیغاتی باید قادر باشند تا با استفاده از تصاویر، پیام و هویت برند را به درستی منتقل کنند. آن‌ها باید با شناخت دقیق از برند و هدف مورد نظر، تصاویری ایجاد کنند که با ذهنیت برند همخوانی داشته باشند و درک و ارتباط مناسبی را با مخاطبان برقرار کنند.

محدودیت‌های فضایی و زمانی نیز چالش دیگری در عکاسی تبلیغاتی است. در مواجهه با محدودیت‌های فضایی، عکاسان باید بتوانند تصاویری که به طور موثر پیام مورد نظر را انتقال دهند، در فضای محدود ترتیب دهند. همچنین، محدودیت زمانی نیز عکاسان را مجبور می‌کند تا در مدت زمان محدودی تصاویری با کیفیت و جذابیت لازم را ایجاد کنند.

برای غلبه بر این چالش‌ها، عکاسان تبلیغاتی می‌توانند از راهکارهای مختلف استفاده کنند. آن‌ها می‌توانند با انجام تحقیقات کامل درباره برند و هدف مورد نظر، بهترین راهکارها را برای تطابق با نیازها و انتظارات برند پیدا کنند. همچنین، از تکنولوژی‌های نوین و تجهیزات پیشرفته در عکاسی استفاده کنند تا محدودیت‌های فضایی و زمانی را مدیریت کنند.

علاوه بر این، همکاری و ارتباط مؤثر با تیم‌های بازاریابی و تولید نیز می‌تواند راهکاری موثر برای مواجهه با چالش‌های عکاسی تبلیغاتی باشد. با همکاری صحیح و تعامل مستمر با تیم‌های دیگر، عکاسان می‌توانند بهترین نتیجه را در تولید تصاویر تبلیغاتی بدست آورند و با محدودیت‌های موجود به خوبی سازگار شوند.

در نهایت، نباید فراموش کرد که تجربه و تمرین نیز نقش مهمی در مواجهه با چالش‌های عکاسی تبلیغاتی دارد. با گذراندن زمان و کسب تجربه، عکاسان تبلیغاتی قادر خواهند بود بهترین روش‌ها و راهکارها را برای ایجاد تصاویر موفق در تبلیغات شناسایی کنند و با چالش‌های موجود به بهترین شکل مقابله کنند.

تکامل عکاسی تبلیغاتی در دنیای دیجیتال

تکنولوژی و رشد رسانه‌های دیجیتال در دهه‌های اخیر تأثیر بسزایی بر صنعت عکاسی تبلیغاتی داشته است. با پیشرفت فناوری‌های دیجیتال، روش‌های جدیدی برای ایجاد، ویرایش و انتشار تصاویر به وجود آمده است. عکاسان تبلیغاتی باید توانایی سازگاری با این تغییرات را داشته باشند و از آخرین تکنیک‌ها و ابزارهای دیجیتال بهره‌برداری کنند.

یکی از تأثیرات تکنولوژی در عکاسی تبلیغاتی، امکانات ویرایش تصاویر است. این امکانات برای عکاسان به عنوان یک ابزار قدرتمند برای بهبود و اصلاح تصاویر، ایجاد افکت‌های ویژه و تنظیمات دقیق روشنایی و رنگ‌بندی بکار می‌روند. با استفاده از این امکانات، عکاسان تبلیغاتی قادرند تصاویری با کیفیت و جذابیت بیشتر ایجاد کنند و به نیازهای رسانه‌های دیجیتال پاسخ دهند.

تکنولوژی دیجیتال، برای عکاسان تبلیغاتی امکاناتی مانند عکاسی با دوربین‌های DSLR حرفه‌ای مثل انواع یا ، استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت و سازماندهی تصاویر و انتشار آنلاین تصاویر را فراهم کرده است. این ابزارها و فناوری‌ها به عکاسان کمک می‌کنند تا عملکرد خود را بهبود داده و در دنیای دیجیتال رقابت کنند.

علاوه بر این، تغییرات در رسانه‌های دیجیتال نیز نیاز به سازگاری عکاسان تبلیغاتی با خود را دارد. انتشار تصاویر در پلتفرم‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها و برنامه‌های موبایل به طور چشمگیری افزایش یافته است. عکاسان باید قادر باشند تصاویری را ایجاد کنند که با استفاده از این رسانه‌ها، مخاطبان را به خود جلب کنند و تأثیرگذاری لازم را داشته باشند.

در نتیجه، تکامل عکاسی تبلیغاتی در دنیای دیجیتال نیازمند تسلط بر تکنولوژی‌های دیجیتال، به روز بودن با تغییرات صنعت و استفاده بهینه از ابزارها و منابع دیجیتال است. عکاسان تبلیغاتی باید توانایی سازگاری با این تحولات را داشته باشند و درک عمیقی از رسانه‌های دیجیتال و نیازهای مخاطبان داشته باشند تا بتوانند تصاویر تبلیغاتی موفق و جذابی را ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید:

انواع عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی یک حوزه مهم و گسترده در صنعت تبلیغات است و شامل انواع مختلفی از عکاسی برای تبلیغ محصولات و خدمات است. در زیر به برخی از انواع عکاسی تبلیغاتی اشاره خواهم کرد:

  •  عکاسی محصول: در این نوع عکاسی، محصولات فیزیکی در شرایطی که جذابیت و کیفیت آنها برجسته شود، عکسبرداری می‌شوند. ممکن است از استودیوی عکاسی با نورپردازی و تنظیمات دقیق استفاده شود یا محصول در محیط‌های واقعی مانند فضای باز یا مکان‌های داخلی عکسبرداری شود.
  • عکاسی صنعتی: در این نوع عکاسی، ماشین‌آلات، تجهیزات صنعتی و فضاهای کاری عکسبرداری می‌شوند. هدف از این نوع عکاسی، نشان دادن قدرت و کارایی محصولات صنعتی و نمایش فرآیندهای تولید است.
  • عکاسی مد: در این نوع عکاسی، مدل‌ها در تندیس‌ها، مجله‌ها و کاتالوگ‌ها عکسبرداری می‌شوند. هدف از این نوع عکاسی، نمایش لباس‌ها، آرایش و لوازم جانبی در یک شیوه زیبا و جذاب است.
  • عکاسی غذا: در این نوع عکاسی، غذاها و نوشیدنی‌ها در یک روش ارتباطی و طعمانی عکسبرداری می‌شوند. هدف از این نوع عکاسی، ایجاد آرزوی مشتریان برای تجربه‌ی غذاها و استفاده از محصولات خاص است.
  • عکاسی سفر: در این نوع عکاسی، مناظر طبیعی، معابر شهری، فرهنگ و آداب و رسوم مربوط به مکان‌های مختلف عکسبرداری می‌شوند. هدف از این نوع عکاسی، جذب مخاطبان و تبلیغ ویژگی‌های منحصربه‌فرد یک مکان است.

این تنها چند نوع از عکاسی تبلیغاتی هستند و هر یک با توجه به نوع تبلیغ و هدف مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این، عکاسی تبلیغاتی ممکن است با استفاده از تکنیک‌های ویرایش و پست‌پروداکشن بهبود یابد تا جذابیت و تأثیر بیشتری بر دیدارکنندگان داشته باشد.

راهنمای خرید دوربین عکاسی مناسب عکاسی تبلیغاتی

مناسب می‌تواند یک فرآیند پیچیده و چالش برانگیز باشد، زیرا بازار پر از گزینه‌ها و تنوع دوربین‌ها و برندهای مختلف مثل انواع است. در زیر، به چند نکته کلیدی برای خرید دوربین عکاسی مناسب اشاره می‌کنیم:

  • تعیین نیازها: قبل از شروع فرآیند خرید، مهم است که نیازهای خود را مشخص کنید. آیا به یک دوربین حرفه‌ای با قابلیت‌های پیشرفته نیاز دارید یا دوربینی برای استفاده غیرحرفه‌ای و عکاسی روزمره می‌خواهید؟ همچنین، میزان بودجه‌ای که می‌توانید صرف خرید دوربین کنید را نیز در نظر بگیرید.
  • تحقیق و مطالعه: پیش از خرید، تحقیق و مطالعه کنید. مشخصات فنی، ویژگی‌ها و قابلیت‌های دوربین‌های مختلف را مقایسه کنید. مطالعه نقد و بررسی‌ها و نظرات کاربران نیز می‌تواند به شما کمک کند تا بیشتر با عملکرد و کیفیت دوربین‌ها آشنا شوید.
  • آزمایش قبل از خرید: اگر امکانش را دارید، به فروشگاه‌های الکترونیکی یا فروشگاه‌های دوربین مراجعه کرده و دوربین‌های موردنظرتان را آزمایش کنید. با دستگاه آشنا شوید، تنظیمات و رابط کاربری را امتحان کنید و اطمینان حاصل کنید که احساس راحتی و سازگاری با دوربین را تجربه می‌کنید.
  • بودجه: تعیین بودجه مالی میزان مهمی در خرید دوربین عکاسی است. بر اساس بودجه‌تان، تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید علاوه‌بر دوربین روی لنزهای اضافی، کیف‌های حمل و نقل و تجهیزات دیگر هم سرمایه‌گذاری کنید یا خیر.
  • فروشگاه معتبر: توصیه می‌شود دوربین عکاسی مد نظر خود را از مارکت‌ها و فروشگاه‌های معتبری مثل مقداد آی تی خریداری کنید. اینطوری مطمئن هستید که دوربینی با اصالت و با کیفیت را دریافت خواهید کرد و در صورت نیاز به خدمات پس از فروش و گارانتی نیز به شما کمک خواهند کرد.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که خرید دوربین عکاسی مناسب بستگی به نیازها، تجربه و سلیقه شما دارد. پیشنهاد می‌شود قبل از خرید، نظرات مختلف را بررسی کنید و با دوربین‌ها در عمل آشنا شوید تا تصمیم بهتری بگیرید.

جمع بندی

عکاسی تبلیغاتی یک حوزه مهم در صنعت تبلیغات و بازاریابی است که برای جذب توجه مخاطبان و ایجاد شناخت برند از تصاویر استفاده می‌کند. در این مقاله، ابتدا به معرفی عکاسی تبلیغاتی و اهمیت آن پرداخته شد. مفهوم عکاسی تبلیغاتی به صورت خلاصه توضیح داده شد و نشان داده شد که چگونه تصاویر در تبلیغات تأثیرگذاری بالایی دارند.

سپس به بررسی نقش عکاسی تبلیغاتی در تبلیغات پرداخته شد. بحثی در مورد استفاده از تصاویر در تبلیغات و تأثیر آن در جذب توجه مخاطبان و ایجاد شناخت برند ارائه شد. تصاویر قدرت بصری بالایی دارند و از طریق نورپردازی، ترکیبات رنگ، زوایای دید و عناصر تصویرسازی مختلف، می‌توانند پیام تبلیغاتی را به شیوه‌ای جذاب و مؤثر به مخاطبان منتقل کنند. به طور کلی، عکاسی تبلیغاتی به عنوان یک هنر و علم، نقش بسیار مهمی در تبلیغات و بازاریابی دارد و با استفاده از تکنیک‌ها و استراتژی‌های مناسب می‌تواند به ارتقای برندها و ترویج محصولات و خدمات کمک کند.

شما می‌توانید برای خریسه شنبه, 07 خرداد 1398 / نوشته شده در

عکسهای تبلیغاتی بخش بصری و تاثیر گذار تبلیغات محصولات و برندها هستند. این عکسها نقش پر رنگی در جذابیت بخشیدن و هدفمند کردن تبلیغات دارند.

عکاسی تبلیغاتی یکی از مهمترین و جذاب ترین بخش های عکاسی تجاری است.
این عکسها با استفاده از ایده های متنوع و خلاق تهیه می شوند به همین دلیل جذابیت ویژه ای برای بینندگان تبلیغات دارند.

اهمیت عکاسی تبلیغاتی در فروش محصولات

برخی از مدیران و صاحبان کسب و کار به اهمیت عکاسی تبلیغاتی واقف نیستند.
متاسفانه این مدیران به عکسهای ساده صنعتی بسنده کرده و در تمام بخش های تبلیغات و برندسازی صرفا از عکسهای زمینه سفید استفاده می کنند.

بعضی دیگر از مدیران و صاحبان صنایع هم بودجه عکاسی تبلیغاتی را هزینه های اضافه تلقی می کنند.
مدیران موفق از تبلیغات بعنوان سرمایه گذاری برای فروش بیشتر یاد می کنند.

عکسهای تبلیغاتی بخش مهمی از این تبلیغات هستند که بازخورد مناسبی در بخش های مختلف دارند.
تبلیغات بدون استفاده از ابزار عکاسی تبلیغاتی معنا پیدا نمی کند. عکسهای تبلیغاتی حرفه ای می توانند بیننده را به یک مشتری بالقوه تبدیل کنند که این پتانسیل بازاریابی این عکسها را اثبات می کند.

کاربردهای عکس های تبلیغاتی

عکسهای تبلیغاتی تاثیر زیادی بر جذب مخاطب داشته و بی شک یکی از عوامل موفقیت تبلیغات هستند.
موارد و اهداف استفاده از عکسهای تبلیغاتی بسیار گسترده است.
یکی از مهمترین کاربردهای عکس تبلیغاتی استفاده در کمپین های تبلیغاتی برندها است.

کمپین های تبلیغاتی شامل عناصر مختلفی است که این عکسها در تمام بخش های کمپین بکار برده می شود.
بیلبورد، پوستر، و غیره بخشی از عناصر تشکیل دهنده یک کمپین تبلیغاتی است.
البته عکس های تبلیغاتی صرفا در کمپین ها استفاده نمی شوند. معمولا شرکت ها نسبت به نیاز و اهداف تبلیغات دوره ای خود اقدام به تولید کاتالوگ، پوستر و تبلیغات سوشال مدیا می کنند.

خلاقیت، رمز موفقیت عکس تبلیغاتی

معمولا جذاب ترین عکسهای تبلیغاتی در بخش صنایع غذایی تولید می شوند.
دلیل این موضوع استفاده از خوراکی ها بعنوان سوژه هایی جذاب و اشتها آور است. البته ماهیت عکس های تبلیغاتی همواره جذاب و متفاوت از سایر عکسها است.

با هر سوژه ای که باشند نگاه بیننده را به خود جلب می کنند.
رمز موفقیت عکس تبلیغاتی در برخورد با هر نوع سوژه ای خلاقیت است. خلاقیت کمک می کند با استفاده از ایده و ابزارهای موجود عکسهایی جالب از محصولات غیر جذاب صنعتی تهیه کنید.

عکس تبلیغاتی خلاق و هدفمند نماد موفقیت تبلیغات است.

تفاوت عکس تبلیغاتی و عکس صنعتی

عکس های تبلیغاتی و صنعتی تفاوت ها و کاربردهای متعددی با هم دارند.
عکسهای صنعتی محصولات در فضایی ساده با هدف تمرکز بر محصول و ویژگی ها و جزئیات آن تهیه می شوند. اما عکسهای تبلیغاتی فضایی پر زرق و برق و جذاب همراه دارند.
هدف از عکاسی تبلیغاتی جذب مخاطبان برای معرفی یک محصول یا افزایش فروش محصولات تولید شده است.

فرض کنید یک شرکت تولید نوشیدنی در نظر دارد برگزار کند.
این کمپین تبلیغاتی را برای فروش بیشتر یکی از محصولات خود هدف گذاری کرده است.

برای تدوین کمپین ابتدا یک سناریو تنظیم می شود. این سناریو شامل ایده ای متفکرانه برای معرفی متفاوت محصول است.
بعد از ایده پردازی و نگارش سناریو نیاز به عکاسی تبلیغاتی و صنعتی از محصول مورد نظر خواهد بود.

اما کاربرد این دو نوع عکاسی متفاوت خواهد بود. عکسهای صنعتی از محصول و بسته بندی با استفاده از زمینه ساده و نورپردازی بدون سایه انجام می شود. این عکسها برای معرفی ویژگی ها و جزئیات محصول تهیه می شوند که در رسانه های مختلف قابل استفاده هستند. عکسهای صنعتی، ساده و سوژه محور هستند و هدف اصلی آنها نمایش واقعی از ظاهر محصول است. مانند عکسی که در زیر مشاهده می کنید.

اما برای جلب توجه بیشتر مخاطبین نیاز به عکسهایی جذاب تر داریم.
این عکسها که تفاوت زیادی با عکسهای صنعتی دارند و به عکسهای تبلیغاتی معروف هستند. عکس های تبلیغاتی حامل پیام های تبلیغاتی به بیننده هستند و تاثیر زیادی بروی فروش محصولات دارند.

بیشتر بخوانید:

ایده پردازی عکسهای تبلیغاتی

ایده ها را می توان با پیامی خاص در نظر گرفت و یا از تکنیک های عکاسی خلاق برای تولید عکس های تبلیغاتی استفاده کرد.
ایده پردازی عکس تبلیغاتی بسته به اهداف و استراتژی مدیران تبلیغات دارد.

برای من از تکنیک عکاسی سرعت بالا برای تولید عکس تبلیغاتی استفاده کرده ام.
البته انتخاب این ایده برای عکاسی با نظرات مشتری همراه بود. این عکس به لحاظ بصری بسیار جذاب تر از عکس صنعتی محصول هست و توجه بیشتری را به خود جلب می کند.

بهره گیری از عناصر مرتبط همراه با نورپردازی ویژه، خلاقیت در چیدمان، کادربندی و بهره بردن از تکنیک های عکاسی از ویژگی های عکاسی تبلیغاتی است.

بخشی از عکسهای تبلیغاتی استودیو را ببینید

سخن آخر

خلاقیت، انتقال پیام و بهره گیری از تکنیک های مختلف از تفاوت های عکاسی تبلیغاتی با عکاسی صنعتی است.
این موارد باعث می شود عکس تبلیغاتی تاثیرات مثبتی در فروش داشته باشند.

با توجه به تجربه و فعالیت تخصصی ما در زمینه خدمات عکاسی تبلیغاتی و صنعتی آماده ارائه خدمات به شرکت های تولیدی، صاحبان صنایع و شرکت های تبلیغاتی هستیم تا بتونیم در این راه ارزشی ایجاد کنیم و باعث رشد و پیشرفت مشتریان گرامی شویم.

د و خواندن مقاله‌های بیشتر به و مراجعه کنید.

 

این مطلب اختصاصی توسط علیرضا رستگار، عکاس صنعتی و تبلیغاتی تهیه و تولید شده است.

توسط آن ها ترغیب می شویم. و اصولی از محصولات می تواند فروش آن ها را چند برابر بیشتر کند.

 

دکمه بازگشت به بالا