علم و سلامت

جلوی ورود ویروس را نمی توان گرفت

وزیر بهداشت گفت: واکسن برکت در سلامت کامل و مطابق با استانداردهای جهانی تولید می شود.

به گزارش تی تی آنلاین دکتر. بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از خطوط تولید واکسن کوایران و دیدار با مدیران این مجموعه گفت: امروز از یکی از پیشرفته ترین مراکز تولید واکسن کرونا در جهان به نام کوایران برکت بازدید کردیم. در این مجموعه از جدیدترین فناوری های روز دنیا استفاده شده است و بسیار حائز اهمیت است که در فاصله حدود یکساله و با فعالیت شبانه روزی دانشمندان جوان، پرانرژی و فعال ایرانی هسته اصلی تولید واکسن ها، استحکام را ممکن می کند. به مردم ایران

وی افزود: در کشور حدود 97 درصد داروهای تحقیقاتی در کشور تولید می شود و 3 درصد وارداتی و گران قیمت است. خبرنگاران می توانند از توانمندی های دولت صنعتی داروسازی برکت گزارش بدهند زیرا زیرساخت ها خوب است و امیدواریم بتوانیم به سرعت در تولید دارو به رشد چشمگیری دست پیدا کنیم، زیرا همیشه تحریم ها علیه ایران وجود دارد و باید در صنعت داروسازی به خودکفایی برسیم. .

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: مجتمع برکت با مدیریت جهاد و تحول سیاسی در شهرک داروسازی برکت توانسته است بهترین فرصت ها را فراهم کند و امیدواریم نه تنها برای نیازهای داخلی، بلکه برای صادرات داروی ایرانی نیز وجود داشته باشد.

عین اللهی تاکید کرد: امروزه بسیاری از کشورها به دنبال واکسن برای ایران هستند اما تقاضای ما ابتدا بومی شده و تا به امروز با موفقیت 115 میلیون دوز واکسن کرونا در ایران تزریق شده است. مفاصل واکسن کوایران برکت فاز یک و دو آماده است و فاز سه نیز به زودی آماده می شود و می توانیم نیازهای واکسن داخلی کشور به ویژه برکت را تامین کنیم. یکی از نکات مهم واکسن برکت این است که کم عارضه ترین واکسن جهان نیز می باشد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه سطح واکسیناسیون در دنیا وجود ندارد و این یکی از دلایل ظهور کروناهای جدید است. کشورهای ثروتمند خیلی به فکر خود هستند و در حالی که لاروهای کمتری در جهان وجود دارد، برخی کشورها در فرودگاه ها و واکسن ها ماسک دزدیده اند، در صورتی که کشورهایی مانند انگلیس و فرانسه و غیره فقط مردم خود را دارند. نجات در جهان تضمین نشده است. به عنوان مثال، در آفریقا، نرخ واکسیناسیون در حال حاضر حدود 6.5 درصد است و اکثر کشورهای آفریقایی واکسینه نشده اند. واکسیناسیون نامتعادل از پایان دادن به یک بیماری همه گیر جلوگیری می کند.

وی افزود: زمانی که تمام دنیا واکسینه شوند، پاندمی پایان خواهد یافت، در آفریقای جنوبی پوشش واکسیناسیون کم بوده و سویه های اومیکرون در آنجا شناسایی شده است و اومیکرون به مناطق دیگر سرایت کرده است، قدرت تکثیر و انتقال اومیکرون است. بیشتر از همه جهش های قبلی است و افراد زیادی را درگیر می کند. در کشورهایی که دوز سوم تزریق می شود، اکثریت افراد مبتلا هستند. ما چندین نقطه را در کشور خود قرار دادیم، اما ویروس قابل پیشگیری نبود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر بیماران و بیماری های شدید عروق کرونا قلب موثر است به طوری که حدود 87 درصد از جمعیت هدف ما در کشور در اولین دوز و تقریباً 76 درصد با دو دوز تزریق می شوند. از مردم می خواهیم برای جلوگیری از شیوع سایر بیماری ها واکسینه شوند.

عین اللهی تاکید کرد: برای پیشگیری از بیماری عروق کرونا قلب و عوارض ناشی از آن باید دوز سوم واکسن عروق کرونا تزریق شود که می تواند حدود 70 تا 80 درصد از عفونت امیکرون پیشگیری کند. مردانی که دوز دوم واکسن را در عرض سه ماه دریافت کرده اند باید نوبت سوم را دریافت کنند. به دلیل درصد بالای واکسیناسیون، چندین مرکز واکسیناسیون در چند هفته اخیر فعال نبوده و دستور داده ایم که تمامی مراکز در بدو ورود واکنش نشان دهند.

به گزارش وب دا، وزیر بهداشت در پایان به اهمیت پیشگیری از مجموعه ها اشاره کرد و گفت: اگر فردی صاحب امیکرون باشد و در مجموعه های خصوصی به ویژه مکان های داخلی حضور داشته باشد، همه کسانی که اینجا هستند روی این و آن تمرکز می کنند. لطفا به ما کمک کنید.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا