علم و سلامت

جنجال خانه عجیب ثروتمندترین مرد جهان/ ایلان ماسک زیر ذره‌بین

هیئت‌مدیره تسلا، غول سازنده خودروهای برقی، تحقیقاتی را در مورد ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت آغاز کرده‌ است؛ زیرا در گزارش‌هایی گفته شده که ماسک از بودجه شرکت برای ساخت خانه‌ای در نزدیکی کارخانه گیگافکتوری آستین، تگزاس استفاده می‌کند.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع خود توضیح می‌دهد که برای این طرح که با نام مستعار «پروژه ۴۲» شناخته می‌شود، میلیون‌ها دلار شیشه خاص خریداری شده و این موضوع توجه کارمندان تسلا را به خود جلب کرده است. همچنین شرکت‌های مرتبط با ماسک و دیگر مدیران غول خودروسازی ظاهراً حجم زیادی از زمین‌های اطراف این منطقه را خریداری کرده‌اند.

خانه درحال ساخت ایلان ماسک

درباره خانه‌ای که ایلان ماسک درحال ساخت آن است، گفته شده که احتمالاً یک «شش‌ضلعی پیچ‌وتاب‌خورده» خواهد بود یا یک مکعب شیشه‌ای شبیه به فروشگاه خیابان پنجم اپل. همچنین کارشناسان گفته‌اند که این خانه ظاهراً یک فضای شخصی خواهد بود؛ زیرا شامل اتاق خواب، حمام و آشپزخانه می‌شود.

نتیجه این تحقیقات هنوز مشخص نیست؛ زیرا تسلا سال‌ها پیش بخش روابط‌عمومی خود را تعطیل کرده و ماسک هنوز در این مورد هیچ اطلاع‌رسانی نکرده است. بااین‌وجود، هیئت‌مدیره تسلا می‌خواهد نقش ماسک در این پروژه و همچنین این موضوع که کارگران تسلا زمان خود را صرف ساخت خانه کرده‌اند یا خیر نیز متوجه شود.

این اولین‌باری نیست که یکی از مدیران ارشد شرکت‌های فناوری به‌خاطر هزینه‌های خود زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد. متا نیز سال گذشته، تحقیق و بازجویی از «شریل سندبرگ»، مدیر اجرایی سابق خود را آغاز کرده بود تا احتمال سوءاستفاده از منابع این شرکت توسط او را مشخص کند. در آن زمان گفته شده بود که متا درحال بررسی این موضوع است که آیا او از منابع شرکت برای برنامه‌ریزی مراسم ازدواج آینده خود به‌درستی استفاده کرده است یا خیر.

۵۸۵۸

نشر مطالب پزشکی

به طور خلاقانه و منسجم، مفاهیم علمی پزشکی را به زبانی ساده و قابل فهم برای همه تبدیل می‌کنم. هدفم این است که هر کسی بتواند به سرعت به دانش پزشکی دسترسی داشته باشد.
دکمه بازگشت به بالا