علم و سلامت

بیانیه شرکت ایلان ماسک ؛ ما میمون‌ها را شکنجه نکرده ایم

به نام شرکت ایلان ماسک شکنجه میمون ها

مؤسسه ملی بیوتکنولوژی در حال توسعه یک میانجی مغز است که بیان می‌کند روزی می‌تواند افراد فوق‌هوشمند را بیاورد و توانایی ورود به افراد فلج را بازیابی کند.

با این حال، کمیته پزشکان مسئول پزشکی (PCRM) بیان می‌کند که بین سال‌های 2017 تا 2020، میمون‌های متعلق به آزمایشگاه‌های Nuralink در معرض شکنجه، آسیب پوستی بیضه و بیضه، و خونریزی مغزی مشاهده شده در اسناد بررسی شده قرار دارند.

در آخرین بیانیه خود در مورد میمون های آزمایش شده، نورالینک تصدیق کرد که میمون ها کشته شده اند، اما گفت که این به دلیل عدم مراقبت و مراقبت پزشکی نبوده است.

Noralink که توسط ایلان ماسک تأسیس شده است، روی یک تراشه پیوند مغز کار می کند که به گیرندگان اجازه می دهد وظایف را با استفاده از ذهن خود انجام دهند.

سال گذشته این شرکت فناوری خود را در میمون میمون نشان داد که بازی های ویدیویی را بدون قطب نما و فقط با دستورالعمل های مغز انجام می داد.

گروه حقوق حیوانات که کمیته پزشکان مسئول پزشکی (PCRM) نامیده می شود، معتقد است که پیوند نورالینک به عنوان حداکثر پیوند استفاده می شود که “در میمون هایی که از شکنجه شدید رنج می بردند توجه کافی دریافت نکرد”.

این گروه در صفحه 700 صفحه فاش کردند که از 23 میمون 15 نفر کشته شده و برخی انگشتان خود را از دست داده اند.

در این شکایت، مدافعان حقوق حیوانات در دانشگاه کالیفرنیا-دیویس در 9 مورد نقض حقوق حیوانات را کشف کردند، از جمله قانونی که درد و ناراحتی حیوانات را در حین مراقبت از آنها کاهش می دهد. به گفته این گروه، بسیاری از میمون ها به دلیل تجربیات بسیار نگران کننده و مراقبت ضعیف، آزار و اذیت شدید را تجربه کرده اند. این ایمپلنت‌ها و ابزارهای نامرتبط که پس از ایجاد حفره جمجمه وارد مغز می‌شوند، باعث عفونت‌های مکرر در حیوانات و خطر قابل توجهی برای سلامتی آنها و دقت بررسی می‌شوند. نمونه‌های زیادی از آسیب‌دیدگی میمون نیز مشاهده شده است، از جمله یکی که در آن انگشتان دست و پای خود را از دست داده است، که به نظر می‌رسد ناشی از جراحت یا جراحت خود بوده است.

در موردی دیگر، میمونی که سوراخی در سر داشت، دچار عفونت پوستی خونی شده بود که مجبور به کشتن خون شد. در مثالی که به این گروه ارائه شد، یک میمون ماده با یک شریان در مغزش علائمی مانند استفراغ و مشکل در تنفس پیدا کرد که مشخص شد ناشی از سکته مغزی است.

دیویس از کمیسیون اطلاعات دانشگاه کالیفرنیا برای شکایت استفاده کرد، جایی که نورالینک آزمایش‌های خود را انجام داده است، اما شرکت مستقیماً در این دعوی دخالت ندارد.

دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، که همکاری خود را با نورالینک در سال 2020 تکمیل کرد، معتقد است که دستورالعمل های تحقیقاتی آن به دقت ارزیابی شده و از طریق آزمایش تایید شده است. سخنگوی این دانشگاه گفت که کارکنان دامپزشکی این دانشگاه، از جمله نظارت شبانه روزی بر حیوانات، مواردی را به کمیته رفاه حیوانات (IACUC) گزارش کرده اند تا در صورت لزوم دستورالعمل ها و مقررات را تغییر دهند.

دانشگاه کالیفرنیا، دیویس قصد دارد شکایت کند و عکس‌ها و ویدیوهایی را که به عنوان بخشی از داده‌های اصلی منتشر نشده‌اند، درخواست می‌کند. او همچنین می خواهد به هویت حیوانات برای تعیین سرنوشت آنها پس از فارغ التحصیلی از جهان با Nuralink دسترسی پیدا کند. اما در کالیفرنیا، دیویس می گوید که این اطلاعات متعلق به نورالینک است.

شفافیت نورالینک

Nuralink در متنی مفصل در وب سایت خود، گروه Nuralink PCRM استفاده از حیوانات در تحقیقات را به هر طریق ممکن برای مقاومت متهم کرد، زیرا مقررات فعلی نیاز به آزمایش حیوانی قبل از آزمایش انسانی دارد.

دیویس در روایت کوتاهی که تاریخچه همکاری خود با دانشگاه کالیفرنیا را شرح می‌دهد، اولین رویکرد مرکز تحقیقات ملی پستانداران کالیفرنیا (CNPRC) برای آزمایش اجساد میمون‌ها و روش‌های جراحی آن‌ها را که توسط میمون‌ها ارائه می‌کرد، زنده ماند. آنها با سایر پروژه های تحقیقاتی.

Nuralink ادعا می کند که در مراحل اولیه طراحی، میمون ها فقط در روز عمل جراحی در دسترس این گروه بودند و بعداً تحت بیهوشی و به شکل اتانازی کشته شدند. این میمون ها همچنین آسیب هایی از جمله از دست دادن انگشتان خود داشتند که احتمالاً به دلیل رفتار پرخاشگرانه در میان سایر میمون های مرکز بود و از نظر اجتماعی آموزش ندیده بودند.

46

دکمه بازگشت به بالا