علم و سلامت

حل معضل زباله‌های سراوان با پرتودهی/استفاده یک میلیون نفر از رادیوداروهای داخلی

نشست نمایندگان استان گیلان با همکاری رئیس سازمان انرژی اتمی با موضوع طراحی بررسی و ساخت سامانه تشعشعی در این استان و استفاده از فناوری هسته ای برای حل مشکلات استان برگزار شد.

به گزارش تی تی آنلاین، محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اتم های انرژی در دیدار با اعضای نمایندگان استان گیلان در شورای اسلامی، اظهار کرد: فناوری هسته ای ابعاد گسترده ای دارد که واقعاً حرکت نکرده است. جهتی که بتوان از آن در زندگی مردم و اقتصاد کشور استفاده کرد. در دوره مدیریت فعلی سازمان انرژی اتمی سعی شده است از بهترین فناوری هسته ای در طراحی دقیق تری از جمعیت و اقتصاد کشور استفاده شود.

اعلام کرد: تا پیش از این علم هسته ای و فناوری سیاسی و امنیت و امنیت عمدتاً معطوف به غنی سازی بود و همه بیشتر از فناوری هسته ای و غنی سازی آگاه شده بودند و در راستای این تمایل، دشمن و غربی ها مرتباً در تلاش بودند تا ایران را به سمت بازسازی سوق دهند. . بمب اتمی. ما در دولت امروز سعی کرده ایم سیستم خود را تغییر دهیم و راهبرد جدیدی برای استفاده از علم هسته ای در ابعاد مختلف داشته باشیم.

اسلامی تاکید کرد: برای دستیابی به این مهم در گام اول سندی به موقع و جامع از تحول 20 ساله صنعت هسته ای ارائه کرده ایم که در فروردین ماه پس از تصویب توسط رئیس جمهور افشا شد. این سند جامع شامل چندین سند پیوست است که ممکن است مربوط به انرژی هسته ای باشد که ساخت 10000 مگاوات نیروگاه جدید را نشان می دهد. همچنین از آنجایی که کشور خود را قطبی کرده و پیدا کردیم، نیازها و پتانسیل های کشورمان شناسایی شد و با بررسی اسناد برنامه ریزی جامع خدمات لجستیک، راه و شهرسازی و حمل و نقل جهادی اطلاعات کشاورزی. با دکتر شیرمردی صنعت کشاورزی کشور را برای مستندسازی مزایای تشعشعات انتخاب کرده است تا بتوانیم علم هسته ای را در بخش های مختلف از جمله اقتصاد، کشاورزی و معیشت انسان وارد کنیم.

رئیس جمهور افزود: یکی از مقاطع مهم و مهم در این سازمان، بحث در حوزه های تحقیق، توسعه و پژوهش مرتبط با دستاوردهای سازمان در نقاط مختلف کشور است.

یک میلیون ایرانی از رادیوداروها استفاده می کنند

گفت: یک بحث عمده رادیو دارو در حوزه سلامت وجود دارد، برنامه رادیوداروها تعریف شده است و در حال انجام پروژه های بزرگ در این زمینه هستیم. برخی از رادیو ایزوتوپ ها در دنیا بسیار گران و راحت هستند اما متاسفانه در ایران موجود نیستند. برای حل این مشکل، یک داروساز تولیدی نصب کردیم و با موفقیت توانستیم آن را مدیریت کنیم. و تعداد زیادی رادیودارو تولید می کنند، در حالی که اگر ما قادر به تولید داخل نبودیم، در شرایط تحریم و شیوع بیماری های کرونا، نمی توانستیم این داروها را از بازارهای بین المللی تهیه کنیم.

اسلامی تصریح کرد: سالانه بیش از یک میلیون نفر از وسایل رادیودارویی ساخت سازمان انرژی اتمی ایران استفاده می کنند و این داروها روزانه در حدود 205 مرکز پزشکی هسته ای توزیع می شود و خوشبختانه این راهبرد را افزایش می دهیم.

لزوم مشارکت بخش خصوصی در پروژه های انرژی هسته ای

رئیس دولت هشدار داد: مهم این است که این برنامه ها بتوانند از جنبه های مختلف تامین مالی و مشارکت بخش خصوصی پیشرفت کنند. باید برای این سرمایه‌گذاری‌ها زنجیره تامین فراهم کنیم تا مدل اقتصادی و زنجیره تامین برای این برنامه بسیار مهم باشد و این نکته مهم است که کشورهای مختلف داده‌هایی مانند شتاب‌دهنده‌ها، سیستم‌های پرتو گاما را در اختیار ما قرار نمی‌دهند. و غیره و غیره که با توجه به نمونه هایی که در داخل کشور وجود دارد تلاش کرده ایم این موتورها را مکان یابی کنیم و این کار را بر اساس تأثیر اضداد و طرح هایی انجام داده ایم که تصور می شود سری اول موتورها از آن جمله است. مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، امیدوارم تا ماه اوت بتوانیم آگاهی هسته ای را در بخش های مختلف افزایش دهیم.

استفاده از پلاسمای سرد در زمینه پزشکی و کشاورزی

اسلامی با اشاره به استفاده از پلاسمای هسته ای گفت: قسمت دوم که باید رعایت شود. محور پلاسما آنقدر خوب است که می توانیم استفاده از پلاسمای سرد را در درمان سرطان کامل کنیم.

وی ادامه می دهد: همچنین توانسته ایم از دست کاری برای هل دادن پسته و رهایی از آفت این محصول که سازنده مدل صنعتی به آن ساخته شده است استفاده کنیم و اکنون این طرح را گسترش داده ایم و متذکر شدیم که این سیستم به شدت در حال کار است. . .

سایت تشعشعات افزایش یافته در گیلان

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرده است: این یک ویژگی مهم است چرا که فصول 4 تا 5 برنامه در سند پایه این سازمان هدف گذاری شده و قابلیت اعمال در جغرافیای کشور بر اساس اطلس تهیه شده است. . در این زمینه گیلان به عنوان یکی از کشورهای مورد نظر کشور انتخاب و آماده شده است که برنامه ریزی های لازم در حال انجام است و امیدواریم به زودی موتورهای بومی ساخته و آماده بهره برداری شود.

اسلامی تاکید کرد: راهبرد اصلی ما ساخت این موتورها است تا بتوانیم با توجه به حوزه های مختلف در بخش های مختلف نصب کنیم. بنابراین برای دستیابی به این هدف باید یک برنامه زمانی 2 ساله در نظر گرفت.

رئیس سازمان انرژی هسته ای تصریح کرد: امیدواریم بودجه ساخت این سایت هر چه سریعتر درج شود تا بتوانیم هر چه سریعتر قرارداد را اجرایی و منعقد کنیم.

وی خواستار پیگیری سوالات مدیرعامل شرکت توسعه اپلیکیشن رادیویی شد و گفت: دکتر شیرمردی و شرکت گروه توسعه کاربرد تشعشع در زمینه بازرسی و آماده سازی موضوع شیرابه سایت های زباله سراوانا را بررسی کردند. تصویر واضح، دقیق و مهندسی حضور و ارائه نتایج تحقیقات گسترده در سازمان انرژی اتمی.

استفاده از سلاح های هسته ای برای از بین بردن آفات کشاورزی

رئیس جمهور همچنین خواستار کشف روش های مقابله با درخت زیتون پرنده به عنوان یکی از خواسته های استان گیلان شد، کمیسیونرها گفت: اکنون مبارزه با آفت مگس در منطقه مدیترانه و در شمال استان مازندران آغاز شده است. در مزرعه ای به مساحت 140 هکتار متعلق به بنیاد مصطفان است. انجام شده؛ برای رسیدگی به درخت زیتون می توان از مزارع بزرگ نمایندگی های استان گیلان استفاده کرد تا ارزیابی های لازم انجام شود. حتی در مبارزه با طاعون کیوی بنا به یکی از خواسته های ویکار تالش نیز باید این اقدامات انجام شود تا مشخص شود که آیا آفات کیوی با استفاده از اشعه گاما قابل نابودی است یا خیر.

حل مشکل سراوانا زباله با اشعه

وی بیان کرد: یکی از مهم ترین مشکلات و مطالبات مردم و مردم استان گیلان حل ضایعات سروانا و پسماندهای شسته شده آن است چرا که روزانه 1500 تن زباله در کل استان تولید می شود و بر حجم آن می افزاید. . زباله دفن شد. لازم به ذکر است که با استفاده از علم تشعشعات هسته ای می توانیم تا 3 میلیون لیتر شیرابه را به کود تبدیل کنیم. اما برای دستیابی به این هدف، نیاز به چندین ماشین پردازشگر وجود دارد که یکی از آنها مورد استفاده قرار می گیرد. تابش شیرابه و دیگری برای تبدیل شیرابه به کمپوست.

تصفیه شیرابه لاستیکی با دستگاه های شتاب دهنده

وی درباره طراحی استفاده از موتورهای شتاب دهنده برای مقابله با تخریب شیرابه در سراوانو توضیح داد: این طرح بر اساس اجرا و تحقیقات دقیق روی این روش علمی در رشت و شهرهای اطراف، اندازه گیری های جدی دارد. سراوان و همچنین حجم عظیم تولید زباله روزانه به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اسلامی تاکید کرد: برای حل معضل مدیریت پسماند در سروان باید واحد زباله سوز تهران و نوشهر و همچنین تنکابن مورد بررسی قرار گیرد و در تجربیات اصفهانی که چندین دهه تلاش کرده است، یاد کرد. زیرا در این شهر مشکل فاضلاب و دپوی وجود ندارد.

وی بیان کرد: راهکارهای بهینه باید در عین حال، شهرداری ها توان اقتصادی نداشته باشند و نتوانند این مشکلات را به راحتی حل کنند، مانند مشکل زباله و شیرابه در سروان، بررسی های لازم انجام و ارزیابی دقیقی انجام شود. در مورد هزینه ها و اینکه چند مورد پیشنهادی برای کسر در سراوانا است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا