اقتصادی

خانه نوآوری و فناوری ایران‌ساخت در سلیمانیه افتتاح شد

6 خانواده صادرات و نوآوری فناوری ایران-سخت در عراق راه اندازی شده است تا اطمینان حاصل شود که نسل بعدی شرکت های فناورانه، دانش بنیان و خلاق غربی ایران می توانند از توانایی ها و دانش بهره مند شوند.

به گزارش تی تی آنلاین مهدی قلعه نویی رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه این خانه گفت: این خانه ها سال هاست که با مشارکت و جانمایی بسیار ساخته شده اند. بخش خصوصی فعال در نوآوری و اکوسیستم فناوری از حمایت ملی و مادی و معنوی، ریاست علم و فناوری به عنوان معاون صدراعظم در چین، کنیا، روسیه، سوریه و ترکیه منصوب شده است. این محصولات فرصت مناسبی را برای ایرانیان برای ورود به بازارهای جهانی فراهم کرد.

وی افزود: کمک به بازاریابی و فروش محصولات دانش بنیان و خلاق در کشورهای هدف یا منطقه کشور و “ساماندهی شرکت های ایرانی فعال در کشورهای هدف” از اهداف اصلی این مراکز است. .

به گفته قالنوئی، عراق ششمین مقصد برای ارتقای نوآوری و فناوری صادرات ایران است. امیدواریم با تشکیل این مرکز، تبادلات فناوری، دانشگاهی و علمی بین ایران و عراق رشد کند و سبد محصولات ایران برای تبادل دانش در مرز عراق رشد کند.

توسعه روابط دانشگاهی ایران و عراق

در این مراسم مهدی شوشتری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه نیز ایجاد این خانه را که دارای دو ویژگی تجاری، علمی و فناوری است مهم ارزیابی کرد و گفت: این خانه می تواند نقش بسزایی داشته باشد. توسعه روابط تجاری و بازرگانی و روابط علمی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق به ویژه منطقه سلیمانیه.

حوال ابوبکر استاندار سلیمانیه و هوشیار عبدالله عزیز نماینده وزیر آموزش عالی اقلیم کردستان در سخنانی متمایز به روابط عمیق سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران اشاره کردند. و سلیمانیه، بنیانگذاران تشکل های علمی ایران در اقلیم کردستان و سلیمانیه از راه اندازی خانه نوآوری و فناوری در سلیمانیه به عنوان نقطه شروع و فرصتی برای توسعه روابط علمی، دانشگاهی و فناوری بین دو کشور استقبال کردند. ملت ها

افتتاحیه این خانه را مهدی قلعه نویی رئیس مرکز تعاملات بین المللی علمی و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی شوشتری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه حوال ابوبکر بخشدار همراهی کردند. سلیمانیه، هوشیار عبدالله عزیز، رئیس دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه و مدیر وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی اقلیم کردستان، روسای جمهور سلیمانیه و حلبچه، رئیس دانشگاه سلیمانیه، رئیس اتحادیه صادرکنندگان. و واردکنندگان اقلیم کردستان، نمایندگان اتاق‌های تجارت و صنایع سلیمانیه و حلبچه، و گروهی از تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی از جوامع علمی و خلاق عراق و ایران.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا