اقتصادی

خدمات حمایتی صندوق نوآوری برای راه‌اندازی خط تولید در خارج/ایجاد پایگاه صادراتی ایران در بوسنی

معاون توسعه، نوآوری و صندوق های موفق رئیس جمهور از حمایت مالی از شرکت های مبتنی بر خطوط تولید دانش راه اندازی شده در سایر کشورها خبر داد.

به گزارش تی تی آنلاین سیاوش ملکی فر در وبینار سیر تحول صادرات رسانه های پزشکی به بوسنی و هرزگوین که روز چهارشنبه 3 آبان ماه در جلسه نوآوری و شکوفایی صندوق ریاست جمهوری برگزار شد، با اشاره به یارانه صندوق های نوآوری برای خطوط ساخت و ساز. این کشور گفته است که یک پایگاه صادراتی ویژه در بوسنی برای تامین انجمن های علمی داخلی ایجاد شده است.

این قرارداد ملزم به ورود به این پایگاه صادراتی را تکذیب کرده است و افزوده است که صندوق نوآوری دانش پایه را برای نشست‌های ساخت و ساز، مذاکرات و خطوط پایان در خارج از کشور در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد.

بازار صادراتی ایران دیده نشده است

در این وبینار افشین کلاهی، رئیس انجمن تشکل های آمار و جزئیات ایران، بوسنی و هرزگوین را پایگاه خوبی برای صادرات ایران دانست و گفت: بر اساس آمارهای موجود، صادرات ایران به بوسنی 4 میلیون است. و 600 میلیون دلار

آغاز شده: “رشد صادرات بوسنی در بخش داروسازی، ابزار پزشکی، فناوری اطلاعات خودرو”.

کلاهی در تشریح پایگاه صادراتی ایران در بوسنی گفت: اقدامات در حوزه های پزشکی، پزشکی، کشاورزی، پتروشیمی، فناوری، ساخت و ساز و صنعتی می تواند منافع قابل توجهی برای کشور به همراه داشته باشد.

توسعه جهانی صادرات مبتنی بر علم

رضا کمپانی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: صادرات ابزار پزشکی نیز در مقایسه با سایر حوزه‌ها مانند صنایع غذایی بسیار محدود است و زیاد نیست، اما به این دلیل که با زندگی بیماران مرتبط است. ارزش زیادی دارد

وی در سخنانی از صنعت مواد اولیه و ابزار پزشکی «تکنولوژی پیشرفته» ایران با ایجاد خط تولید در خارج از کشور گفت: «پایه خوب برای صادرات ایران خوب است، اما نکاتی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، آنها دیدگاه جهانی دارند و مطابق با الزامات طراحی تولید عمل کنند.

لزوم بهره گیری جوامع ایرانی از شرایط اقتصادی بوسنی

جابر واثق، مشاور اقتصادی سفارت ایران در بوسنی و هرزگوین گفت: بوسنی باید از وضعیت مالی خوبی برخوردار باشد و باید از آن بهره مند شود. «حدود 75 درصد تجارت بوسنی با کشورهای اروپایی و 25 درصد با کشورهای خارج از اروپا». او گفت.

در این نشست، شرکت‌ها نگرانی‌های خود را در خصوص امور بانکی، مالیات، کشتی‌رانی و صادرات دریایی به بوسنی و تحریم‌های ایران و مسلمانان و حوزه‌های سیاسی و تجاری مؤثر بر حوزه اقتصادی و تجاری مطرح کردند. منفی اشاره کرد. و این چیزها تحریک شد و تغییر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا