علم و سلامتکسب و کار ویژه

داروی گانودرما برای زگیل تناسلی

امروزه با وجود پیشرفت علم و تکنولوژی، پروسه درمان برخی بیماری ها همچنان با چالش مواجه است و گاهی طب مدرن از درمان عاجز می شود. در این موارد است که بیماران مستاصل، دست به دامن طب سنتی و داروهای طبیعی می شوند. یکی از بیماری هایی که با علم امروز قابل کنترل و درمان قطعی نیست، زگیل تناسلی است.

زگیل تناسلی چیست؟

ویروس پاپیلومای انسانی (Human Papilloma virus) یا به اختصار HPV یکی از شایع ترین و خطرناک ترین ویروس های روز دنیاست. سالانه هزاران هزار نفر به این ویروس به شدت واگیردار دچار می شوند و از عواقب ابتلا به این بیماری رنج می برند.

این ویروس معمولا فقط ناحیه تناسلی و مقعد را درگیر می کند. به این ترتیب که زائده هایی در این نواحی ایجاد می شود که با خارش شدید و تغییر شکل پوست و التهاب جلدی این نواحی همراه است. این عارضه ها تا حدودی قابل کنترل و تحمل هستند اما عوارض ناشی از این ویروس به اینها ختم نمی شود. این ویروس می تواند به جهش ژنی در سلول ها منجر شود و یکی از دردناکترین انواع سرطان یعنی سرطان دهانه رحم در خانم ها را ایجاد کند.قهوه فوری لاته دکتر بیز قیمت چقدر است؟

امروزه بیش از 100 گونه مختلف از این ویروس شناسایی شده است که انواع 6، 11، 16 و 18 از شایعترین ها هستند و نوع 16 و 18 آن می توانند منجر به سرطان شوند.

علائم ابتلا به زگیل تناسلی

این ویروس می تواند سالها به صورت خاموش در بدن وجود داشته باشد، بدون اینکه علائمی در فرد مبتلا وجود داشته باشد. اما در این حالت فرد به عنوان ناقل به حساب می آید و می تواند این ویروس را به طرف مقابل منتقل کند. از سایت دکتر بیز شکلات داغ دیدن کنید.

این ویروس با ایجاد زائده های پوستی در ناحیه تناسلی نمود پیدا می کند. این زائده ها گاهی به قدری ریز هستند که با چشم دیده نمی شوند و گاهی به صورت دسته های بزرگ در یکچا مجتمع هستند. این زائده ها معمولا پس از سه هفته از اولین تماس ظاهر می شوند.

روش تشخیص ویروس زگیل تناسلی

اگر این بیماری دارای علائم ظاهری باشد تشخیص آن با معاینه پزشک انجام می شود. اما اگر زائده ای وجود نداشته باشد می توان از روش نمونه برداری همراه با بی حسی موضعی استفاده کرد. در این بیماری انجام آزمایش خون راه تشخیص به حساب نمی آید.

روش های درمان زگیل تناسلی

برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری واکسنی به نام گارداسیل تهیه شده است که نمی توان به طور قطع آن را بازدارنده دانست. از طرفی برای پیشگیری از تمام انواع این ویروس مناسب نیست. بنابراین بهترین راه پیشگیری از ابتلا به ویروس زگیل تناسلی همان رعایت نکات بهداشت رابطه جنسی و تقویت سیستم ایمنی بدن است. قهوه ماسالا دکتر بیز چه خواصی دارد؟

انتخاب روش درمان به عواملی چون شکل زگیل ها، اندازه و تعداد آنها بستگی دارد. در این بیماری به دلیل وجود عامل ویروسی، استفاده از آنتی بیوتیک ها پاسخگو نیست. روش های درمان بیماری زگیل تناسلی متنوع هستند که برخی از آنها عبارتند از:

  • کرایوتراپی یا فریز کردن با نیتروژن مایع
  • الکتروکوتری یا سوزاندن
  • درمان با لیزر
  • جراحی

در اکثر موارد یکی از این موارد به از بین رفتن زائده ها منجر می شود اما ویروس این بیماری مانند ویروس تبخال برای همیشه در بدن باقی می ماند و اگر دوباره شرایط بروز آن فراهم شود، زائده ها نمود پیدا می کنند.

گانودرما چیست؟

قارچ گانودرما لوسیدوم (Ganoderma lucidum) که به ریشی (reishi) معروف است، یکی از مهم ترین قارچ های دارویی و پرطرفدار در جهان است.  این قارچ که در مشرق زمین به قارچ جان افزار معروف است، یکی از داروهای طبیعی بی نظیر برای درمان انواع بیماری هاست.

گانودرما بو طعم خوشایندی ندارد اما می توان با اضافه کردن مواد جانبی مانند زعفران، عسل، نبات، گل محمدی، دارچین و زنجبیل مصرف  آن را دلپذیر کرد. طبع این قارچ سرد است و در افرادی که طبع سرد دارند باید همراه با موادی با طبع گرم مانند دارچین مصرف شود. در افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند مصرف آن با نبات و عسل توصیه نمی شود.

تاثیرات گانودرما بر زگیل تناسلی

یکی از تاثیرات قطعی قارچ گانودرما و زگیل تناسلی، در زمینه تقویت سیستم ایمنی بدن بیمار است. از روش های پیشگیری در ابتلا به انواع بیماری ها به ویژه بیماری های با منشا ویروسی، تنظیم و کنترل عملکرد سیستم ایمنی بدن است. پلی ساکاریدهای موجود در گانودرما دقیقا همان تاثیرات داروهای شیمیایی زگیل تناسلی را به صورت کاملا بیولوژیک و طبیعی ایجاد می کنند. همچنین گانودرما می تواند با تقویت اینترفرون ها به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

از طرفی گانودرما خواص ضد سرطانی دارد و می تواند از رشد سلولهای سرطانی جلوگیری کند. عصاره گانودرما با تنظیم و تقویت ماکروفاژها در بدن به طول عمر نرمال سلول ها کمک می کند.

مصرف گانودرما علاوه بر کنترل و از بین بردن ویروس زگیل تناسلی در بدن، با ترمیم بافتهای جلدی به بهبود پوست در نواحی درگیر بیماری کمک می کند. روش های سوزاندن و فریز کردن شاید برای مدت کوتاهی زائده ها را از بین ببرند اما کاری برای از بین بردن ویروس ها در بدن از پیش نمی برند. به همین دلیل پس از مدتی دوباره زائده ها برمی گردند. ویروس زگیل تناسلی با مصرف قارچ گانودرما به طور کامل در بدن از بین می رود.

درمان زگیل تناسلی با گانودرما و شیتاکه و ترکی تیل

علی رغم مطالب فارسی نادرست درمورد عدم درمان اچ پی وی و یا راه های هزینه بر فیزیکی و موقت مثل لیز و کرایو، این بیماری در بیشتر افراد به آسانی توسط خود سیستم ایمنی بدن کنترل می شود. در بقیه موارد با تقویت سیستم ایمنی بدن و با کمک رژیم غذایی سالم، تغییر سبک زندگی و کاهش استرس به طور قطعی درمان می شود. در واقع تنها راه درمانی در مواجهه با این ویروس تقویت سیستم ایمنی و مصرف ضد ویروس ها می باشد.

قارچ گانودرما برای درمان زگیل تناسلی کافیه؟

ماهیت عملکردی و تاثیر گانودرما در درمان زگیل تناسلی هم به همین شکل است. یعنی قارچ گانودرما به مانند دو قارچ ترکی تیل و شیتاکه ضد ویروس قوی است و تقویت سیستم ایمنی و دفع ویروس HPV را به دنبال خواهند داشت. البته همانطور که اشاره شد در کنار اصل قارچ گانودرما، ما مصرف قارچ شیتاکه و ترکی تیل را حتما توصیه میکنیم چراکه درمان زگیل تناسلی و دفع ویروس HPV را به شدت تسهیل می کنند.
همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که مکانیسم درمان با قارچ ها عمومی بوده و علیه تمام تایپ های کم خطر و پرخطر است. هر چه زودتر برای درمان و دفع ویروس اقدام شود، دوره درمانی کوتاه تری را شاهد خواهیم بود. تجربه نشان داده معمولا پس از یک دوره ۳۰ الی ۶۰ روزه از مصرف این قارچ ها دیگر عود بیماری نخواهید داشت و بعد از ۳تا۶ماه تثبیت قطع عود، ویروس به امید خدا دفع خواهد شد. (جهت کسب اطلاعات بیشتر و تهیه ۳ قارچ با ما در ارتباط باشید.)

همانطور که اشاره شد مکانیسم درمان با قارچ ها عمومی بوده و علیه تمام تایپ های کم خطر و پرخطر است. پس حتی اگر مبتلا به نوع پر خطر زگیل تناسلی هستید اصلا نگران نباشید.

دکمه بازگشت به بالا