علم و سلامت

داوطلبان از جنس مردم، الگوی سلامت و اهل فداکاری هستند

به گزارش شفاف، فرشید رضایی رئیس اداره آموزش و ارتقای سلامت در مراسم روز جهانی داوطلب در ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وقتی یک بحران بزرگ رخ می دهد یک نگرانی وجود دارد. فروپاشی برنامه ریزی و تاب آوری است. نظام سلامت مانند همه نهادهای اجرایی، پژوهشی و آموزشی این دغدغه را دارد که بتواند خدمات خوبی ارائه دهد یا خیر. اینجاست که ارزش کار داوطلبانه مشخص می شود.

وی افزود: داوطلبان مصداق ایمنی و فداکاری مردم هستند. دلایل زیادی وجود دارد که چرا شما ممکن است یکی را ارائه دهید. ما انسان ها با یک سری هورمون زندگی می کنیم. اکسی توسین هورمون عشق و همراهی است. وقتی غمگین هستید، به یک شخص، یک حیوان، یک گیاه کمک کنید.

آموزش ترکیبی، بهترین نوع آموزش

بعدی: تأثیر متقابل هورمون ها و رفتار بر یکدیگر. اولین مزیت داوطلبانه سلامت جسمانی به دلیل ترشح اکسی توسین خواهد بود. یک داوطلب یاد می گیرد و آموزش می دهد. بهترین راه برای یادگیری، آموزش است. همین را یاد دادن، خیلی خوب یاد دادن است. وقتی یک داوطلب چیزی را به گروه خود آموزش می دهد، تأثیر بسیار متفاوتی خواهد داشت.

رئیس دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: در نظام سلامت چند دهه است که داوطلبانه در شبکه بهداشت و درمان اولیه ریشه دوانده است. در فرهنگ چندین هزار ساله ایران نیز داوطلبانه بوده است.

داوطلبان عامل انسجام اجتماعی هستند

رضایی با تاکید بر اینکه از آنجایی که باغدار داوطلب گل های گل است، اولین بهره را از فضای معطر اطراف خود می برد، گفت: نه تنها نظام سلامت مدیون داوطلبان است، بلکه به داوطلبان در هر زمینه ای، همه دستگاه های دولتی در مدیون دنیا حضور آنها داوطلبان ابزار کلیدی انسجام اجتماعی هستند. جنبش همبستگی “اتحاد و همبستگی” امسال برای داوطلبان انتخاب شد.

وی در پایان آرزوی بی چون و چرای کل کشور را برای سلامتی در همه زمینه ها دید.

باشگاه خبرنگاران پسر

دکمه بازگشت به بالا