اقتصادی

دولت متوجه شده که عدم توافق، انتظارات تورمی را بالا برده است

آفتاب‌‌نیوز :

کمال سیدعلی، کارشناس ارز، در آغاز درباره کاهش قیمت ارز در اثر خبردرمانی های دولت  گفت: این موضوع حتی اگر از خبردرمانی های دولت هم باشد نشان می دهد که دولت به این نگاه رسیده که با این ابزار نرخ ارز کاهش پیدا می کند، وای به حال اینکه در واقعیت توافقی رخ دهد!

او گفت: دولت متوجه شده است که عدم توافقات بین المللی ما انتظارات تورمی را بالا برده و اگر با همین روش جلو بروند زیان می کنند. نتیجتا دولت ناچار است با این روش ها ارز را به قیمت واقعی برساند که قیمت بازار هست.

وی در ادامه نسبت به ادامه دار شدن روند کاهشی دلار افزود: نرخ ارز از یک سو به سیاست های بانک مرکزی و از سوی دیگر به صادرات غیرنفتی و نفتی برمی‌گردد. اگر قیمت را تا حدی پایین بیاوریم که صادرات به صرفه نباشد در برخی درآمد های کشور مشکل ایجاد خواهد کرد. 

سیدعلی در پایان درباره تاثیر عدم توافق و اجرا توافق بر قیمت دلار گفت: عدم توافق، انتظارات تورمی را بالا می برد و خروج سرمایه شدت می گیرد. بحران های نقدینگی ما نیز سر جای خود باقی می ماند. با توافق نرخ ارز پایین خواهد آمد اما آنقدر جدی نخواهد بود.

به گفته او امروز شرایط با دوره پایان جنگ متفاوت است و آنچنان شوکی به ارز وارد نخواهد شد که با قطعنامه 598 وارد شد. آن قطعنامه خیلی سریع انجام شد اما در مورد پرونده هسته ای مردم چندین سال است که منتظر اند و از شوک ها تعجب نمی‌کنند.

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا