اقتصادی

سیاست دولت در راستای تثبیت شرایط اقتصادی کشور باشد

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت که سیاست‌های اقتصادی دولت باید به گونه‌ای باشد که اجازه تاثیرگذاری نوسانات دلار در شرایط اقتصادی را ندهد؛ لذا لازم است دولت سیاستی اتخاذ کند که نتیجه آن تثبیت شرایط اقتصادی کشور باشد.

عزت الله اکبری تالارپشتی در گفت‌وگو با تی تی آنلاین، اظهار کرد: دولت باید به سمت تثبیت شرایط اقتصادی حرکت کند که یکی از سرفصل‌های آن تثبیت نرخ ارز است.

وی افزود: اعتقاد برخی از اقتصاددانان این است که میزان تاثیرگذاری نوسانات دلار در اقتصاد کشور کمتر از پنج درصد است اما علی رغم این موضوع تغییر نوسانات دلار باعث بر هم ریختن نظم اقتصادی کشور می‌شود. در این راستا دولت باید به سمتی رود که نتیجه خروجی آن تثبیت شرایط اقتصادی کشور باشد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: این‌که رئیس بانک مرکزی اعلام می کند حدود ۶۴۰۰ هزار میلیارد تومان پول نقد در دست مردم است بدان معناست که ما باید این نقدینگی را به سمت درستی هدایت کنیم؛ چون در غیر اینصورت این حجم نقدینگی اجازه تصمیم درست را به دولت نمی‌دهد.

وی در پایان و در جمع بندی گفت: سیاست اقتصادی دولت باید به گونه‌ای باشد که اجازه ندهد نوسانات دلار با اقتصاد بازی کند. اتخاذ سیاستی مثل تثبیت نرخ ارز و یا هر سیاست دیگری همه باید در راستای تثبیت شرایط اقتصادی کشور باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا