اقتصادیکسب و کار ویژه

راهنمای خرید لپ تاپ رندرینگ

اگر به شکل حرفه‌ای در حوزه کارهای گرافیکی و رندرینگ فعالیت می‌کنید، پس قطعا به لپ‌تاپی قدرتمند نیاز خواهید داشت. ما در این مطلب قصد داریم بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ به شما معرفی کنیم. لپ‌تاپ‌هایی که برخی از آن‌ها بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی 2021 به حساب می‌آیند و برخی از آن‌ها جزو بهترین محصولات 2023 محسوب می‌شوند. در انتخاب‌هایی که انجام دادیم سعی کردیم بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی با قیمت مناسب را هم به شما معرفی کنیم.

با این حال توجه داشته باشید که چنین لپ‌تاپ‌هایی به واسطه داشتن سخت افزار جدید قیمت بالایی دارند و نمی‌توانید مدل ارزان قیمت در میان آن‌ها پیدا کنید. اگر معمار و طراح هستید، سعی کردیم بهترین لپ تاپ برای اتوکد را به شما معرفی کنیم. اگر مهندس یا طراح داخلی هستید هم می‌خواهیم بهترین لپ تاپ برای کارهای مهندسی و حتی بهترین لپ تاپ برای کار حسابداری را پیش روی شما قرار دهیم. اگر طراح هستید هم قصد داریم بهترین لپ تاپ برای نقاشی دیجیتال، بهترین لپ تاپ ها برای فتوشاپ و بهترین لپ تاپ برای طراحی را به شما معرفی کنیم تا هر چه سریع‌تر بتوانید کارهای خود را پیش ببرید.

اگر دانشجوی انیمیشن هستید یا در این حوزه فعالیت می‌کنید قطعا به دنبال بهترین لپ تاپ برای انیمیشن سازی و بهترین لپ تاپ برای رندرینگ می‌گردید. ما در این مطلب برای شما هم لپ تا مناسبی خواهیم داشت. در آخر هم اگر فیلم‌ساز هستید یا به دنبال لپ‌تاپی برای تدوین ویدئو می‌خواهید باید به دنبال و بهترین لپ تاپ برای پریمیر باشید.

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی 2022

لپ‌تاپ‌هایی که در ادامه به عنوان بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ به شما معرفی می‌کنیم، به واسطه برخورداری از سخت افزار قدرتمند و امکانات رده بالا، تمام فعالیت‌هایی که به آن اشاره کردیم با پاسخ می‌دهند. در واقع هم برای اجرای اتوکد و پرمیر و فوتوشاپ مناسب خواهند بود،  سیستم رندرینگ چیست؟

هم برای نقاشی دیجیتال و ادیت و انیمیشن سازی. پس شک نکنید که این لپ‌تاپ‌ها برای انجام دادن تمام کارهای حرفه‌ای مناسب خواهند بود و به نیاز شما پاسخ می‌دهند. برای انتخاب بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ به این موضوع توجه کردیم که این محصولات باید سریع باشند و از سخت افزار توانمندی برخوردار باشند. سرعت موضوع مهمی است که در انتخاب این گروه از لپ‌تاپ‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کند.

تلاش کرده‌ایم تا محصولات از قیمت زیاد به کم مرتب شوند تا شما راحت‌تر بتوانید بر اساس بودجه انتخاب خود را انجام دهید. اگر بودجه کمی دارید به سراغ گزینه‌های انتهای لیست بروید.

لپ‌ تاپ ایسوس 16 اینچی مدل ROG Strix G16 G614 G614JZ i9 13980HX 16GB 2TB SSD RTX4080

اگر کاری که می‌خواهید انجام دهید بسیار حرفه‌ای و پیچیده است و یا این که محدودیت در بودجه ندارید و بهترین سخت افزار ممکن را می‌خواهید به شما را پیشنهاد می‌کنیم. این محصول از نمایشگری 17 اینچی با رزولوشن QHD و نرخ نوسازی 240 هرتزی استفاده می‌کند. سیستم رندرینگ مناسب طراحان و گرافیست کارها است.

سازنده تایوانی در بخش سخت افزار از پردازنده مرکزی اینتل نسل 13 مدل Core i9 13950HX کمک گرفته است. این CPU دارای 24 هسته و 32 رشته است و قدرت فوق‌العاده زیادی دارد.

ناگفته نماند که بخش سخت افزار در این دستگاه با 2 ترابایت حافظه SSD و 32 گیگابایت حافظه رم DDR5 با امکان ارتقاء تکمیل می‌شود و به همین جهت خیال شما از بابت داشتن فضای کافی نیز آسوده خواهد بود. باتری این لپ تاپ ام اس آی 99 وات ساعت ظرفیت دارد و از دیگر ویژگی‌های جذاب این مدل می‌توان به نورپردازی فانتزی آن اشاره کرد.

عموم افراد نه بودجه خرید لپ تاپ بالا را دارند و نه به محصولی تا به این حد قدرتمند نیازمند هستند. در واقع می‌تواند تقریبا هر کاری را انجام دهید و قیمت آن نیز حدود 80 درصد کمتر از مدل بالا است. پردازنده مرکزی استفاده شده در این لپ تاپ Intel Core i9 مدل 12900H با 14 هسته و 20 رشته است و در محدوده 2.5 الی 5.0 گیگاهرتز فعالیت می‌کند. توان پردازشی این CPU بسیار زیاد است و شما را در هر نوع پردازشی به خوبی همراهی می‌کند.

شرکت ایسوس در بخش صفحه نمایش هم کم کاری نکرده و از پنلی IPS با رزولوشن QHD استفاده کرده است. این پنل با پوشش مات دارای نرخ نوسازی 240 نیتی است و روشنایی آن به 300 نیت می‌رسد. این صفحه نمایش کیفیت خوبی دارد و رنگ‌ها را با دقت بسیار خوبی نمایش می‌دهد تا شما هنگام ادیت بتوانید واقعی‌ترین تجربه ممکن از رنگ‌ها را داشته باشید.

این لپ تاپ از سری TUF ایسوس به نسبت بازه قیمتی تقریبا هیچ نقطه ضعفی ندارد و ترکیب کاملی از سخت افزار و صفحه نمایش را در اختیار شما قرار می‌دهد. این لپ تاپ از صفحه‌ نمایشی 15.6 اینچی از نوع QHD استفاده می‌کند تا به لطف وضوح بالاتر شما تصویر باکیفیت‌تری را دریافت کنید. این نمایشگر مات نرخ نوسازی 165 هرتزی هم دارد تا محتوا بسیار روان پیش روی شما قرار بگیرد.

کارت گرافیک GeForce RTX 3070 با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی وظیفه پردازش‌های گرافیکی را برعهده گرفته است و پردازش‌های کلی نیز بر عهده اینتل Core i7 12700H با 14 هسته و 20 رشته اسات. این CPU در محدوده 2.3 تا 4.7 گیگاهرتز فعالیت می‌کند و این ترکیب سخت افزاری باعث شده تا قدرت بسیار خوبی داشته باشد. ناگفته نماند که شما در این محصول به 16 گیگابایت رم DDR5 و 1 ترابایت حافظه SSD نیز دسترسی خواهید داشت.

لپ تاپ ایسوس مدل ROG Strix G614JV

لپ تاپ ROG Strix G614JV از پردازنده مرکزی 13650HX با 14 هسته و 20 رشته با فرکانس 3.6 تا 4.9 گیگاهرتز استفاده می‌کند و میزان حافظه کش آن نیز 24 مگابایت است. در کنار این CPU کارت گرافیک Geforce RTX4060 با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی دیده می‌شود. رم 16 گیگابایت DDR5 با فرکانس 4800 مگاهرتز و 512 گیگابایت SSD از دیگر ویژگی‌های سخت افزاری این لپ تاپ هستند.

نمایشگر این دستگاه 16 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD+ است و نرخ نوسازی آن نیز به 165 هرتز می‌رسد. نسبت این پنل 16 به 10 است و در مقایسه با لپ تاپ‌های دیگر کمی عرض بیشتری دارد. این اتفاق فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید ویدئو ادیت کنید یا از برنامه‌های گرافیکی بهره ببرید.

در کنار این قطعه، ایسوس تصمیم گرفته از 16 گیگابایت رم DDR5 با فرکانس 4800 مگاهرتزی استفاده کند که این مقدار حافظه برای رندر گرفتن کافی خواهد بود. کارت گرافیک این لپ تاپ از نوع GEFORCE RTX3060 با 6 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 است و این دستگاه از 1 ترابایت حافظه SSD نیز بهره می‌گیرد. البته شما می‌توانید به راحتی حافظه دستگاه و حافظه رم را ارتقاء دهید و رم این محصول را به 64 گیگابایت برسانید.

ناگفته نماند که این دستگاه دارای نمایشگری 15.6 اینچی با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی 240 هرتزی است و عملکرد بسیار روان و جذابی دارد. البته که شاید ترجیح می‌دادیم شاهد رزولوشن QHD باشیم.

کمپانی ایسوس برای لپ تاپ گیمینگ ROG Zephyrus G14 از یک رم DDR5 با فرکانس 4800 مگاهرتز با ظرفیت 32 گیگابایت استفاده کرده است. ایسوس با قرار دادن این نوع رم لپ تاپ را به‌طور کامل جهت اجرای سریع هرگونه برنامه گرافیکی سنگین و بازی آماده کرده است.

همچنین حافظه داخلی یک ترابایتی SSD آن که از نوع PCIe NVMe تعبیه شده است؛ امکان ذخیره هرگونه اطلاعاتی را تا ظرفیت 1 ترابایت به کاربر می‌دهد. لازم به ذکر است که کاربر می‌تواند در صورت نیاز حافظه داخلی را با نوع دیگری از حافظه SSD تعویض کند.

اگر در این بازه قیمتی برای شما توان کارت گرافیک اولویت دارد پیشنهاد می‌کنیم به‌جای دو مدل بالا از ایسوس به سراغ این لپ تاپ از MSI‌ بروید و را در اولویت بالاتری قرار دهید. کارت گرافیک این لپ تاپ GeForce RTX 4070 با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی است که عملکرد تحسین‌برانگیزی دارد و به نسبت این بازه قیمتی واقعا عالی است. از نظر پردازنده مرکزی هم این دستگاه ضعیف نیست و به لطف اینتل Core i7 12650H می‌تواند شما را در انجام کارهای مختلف همراهی کند.

برای این لپ تاپ 16 گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته شده است. این رم از نوع DDR6 است و قطعا عملکرد بهتر و بهینه‌تری نسبت به DDR5 و DDR4 دارد. 1 ترابایت حافظه SSD نیز در کنار این سخت افزار قرار می‌گیرد و نمایشگر 15.6 اینچی FHD‌ با نرخ نوسازی 144 هرتزی و پوشش مات مشخصات این لپ تاپ را کامل می‌کند.

لپ تاپ لنوو مدل Legion 5 Pro نسخه 3070

مگر می‌شود صحبت از لپ تاپ باشد و پای پرفروش‌ترین برند جهان در زمینه لپ تاپ‌ها به بازی باز نشود؟ شرکت لنوو برای هر دسته‌ای از کاربران لپ تاپ‌های مناسبی را تولید و روانه بازار کرده است. یکی از سری‌های جذاب این شرکت است که مدل‌های گیمینگ را شامل می‌شود. این سری با کانفیگ‌های بسیار متنوعی وارد بازار شده و به طبع قیمت‌های متفاوتی هم دارد.

در نسخه مورد نظر ما Geforce RTX 3070 با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی در نقش GPU و اینتل Core i7 12700H با فرکانس پردازشی 2.3 تا 4.7 در نقش CPU به انجام وظیفه می‌پردازد. در کنار این سخت افزار 32 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR5 با فرکانس 4800 مگاهرتز و امکان ارتقاء تا 64 گیگابایت قرار می‌گیرد و حافظه SSD با ظرفیت 1 ترابایت بخش سخت افزار را تکمیل می‌کند.

این لپ تاپ گیمینگ دارای نمایشگری 16 اینچی با نسبت 16 به 10 است و فضای بیشتری را برای کار کردن و تماشای محتوا در اختیار شما قرار می‌دهد. این پنل خوشبختانه رزولوشن QHD دارد و از نرخ نوسازی 165 هرتز هم پشتیبانی می‌کند. همه این موارد در کنار هم باعث می‌شوند تا ارزش را بالا بدانیم.

ترکیب این سخت افزار هم بسیار جدید است و هم بسیار قدرتمند و به نسبت بازه قیمتی می‌تواند به بهترین شکل از پس کارها بربیاید. در کنار این دو قطعه بخش سخت افزار با 1 ترابایت SSD و 16 گیگابایت رم DDR5 تکمیل می‌شود. نمایشگری 15.6 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD دارد و از نرخ نوسازی 144 هرتزی هم پشتیبانی می‌کند.

لپ‌ تاپ ایسوس ROG Zephyrus M16 GU603ZM-LS007W

بدون شک یکی از زیباترین لپ تاپ‌هایی که هم‌اکنون در بازار در دسترس قرار دارد، سری M16 از سری شرکت ایسوس است. لپ تاپی که در حال حاضر می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، در کنار زیبایی ظاهری، قدرت بسیار زیادی نیز دارد. بدنه فلزی با آلیاژ منیزیم و وزن بسیار عالی این محصول آن را برای کسانی که به ظاهر و کیفیت ساخت اهمیت می‌دهند، به یک انتخاب ایده‌آل تبدیل می‌کند.

این لپ تاپ نمایشگری 16 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی 165 هرتزی دارد و زمان پاسخ‌گویی آن 3 میلی‌ثانیه است. اما شما برای کارهای گرافیکی بیش از هر چیز به قدرت زیاد نیاز دارید. لپ‌ تاپ ایسوس ROG Zephyrus M16 GU603ZM-LS007W دارای پردازنده اینتل Core i7 12700H با 14 هسته پردازشی و 20 رشته است. این پردازنده مرکزی در محدوده 3.5 الی 4.7 گیگاهرتزی فعالیت می‌کند و حافظه کش آن نیز به 24 مگابایت می‌رسد.

در کنار این CPU حافظه رم 16 گیگابایتی از نوع DDR5 با فرکانس 4800 مگاهرتز دیده می‌شود که امکان ارتقاء تا 40 گیگابایت نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

این دستگاه کارت گرافیک 3060 با حافظه اختصاصی 6 گیگابایتی دارد که می‌تواند از پس عموم کارها برآید. همچنین داشتن 1 ترابایت حافظه SSD که سرعت بسیار زیادی نیز دارد، به انجام کارهای سنگین توسط دستگاه کمک می‌کند. در نتیجه اگر به دنبال بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی هستید، این دستگاه می‌تواند یکی از گزینه‌های خوبی باشد که بهتر است در نظر داشته باشید.

ایسوس را می‌توانیم یکی از برترین تولیدکنندگان لپ تاپ‌های گیمینگ در سطح جهان در نظر بگیریم که لپ تاپ‌های خود را در دو سری ROG و TUF روانه بازار می‌کند. معمولا محصولاتی با ارزش خرید بالا هستند و این گفته در مورد هم صدق می‌کند. این محصول نمایشگری 17 اینچی و بزرگ با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی 144 هرتزی دارد تا شما بتوانید کارهای خود را در پنلی بزرگ انجام دهید.

با 20 میلیون تومان در بازار فعلی چه لپ تاپی بخریم؟

ایسر یکی از بهترین سازندگان لپ تاپ‌های گیمینگ است و محصولات این برند ارزش خرید بالایی دارند. این لپ تاپ را می‌توان برادر ناتنی مدل بالا از لنوو دانست ولی با این تفاوت که مشخصات این محصول مقداری بهتر است و با قیمتی پایین‌تر هم به فروش می‌رسد. نمایشگر این دستگاه 16 اینچی از نوع IPS با رزولوشن 2K است و از نرخ نوسازی 240 هرتزی پشتیبانی می‌کند. این در حالیست که Legion 5 Pro نرخ نوسازی 165 هرتزی دارد.

 

دکمه بازگشت به بالا