اقتصادی

رشد اقتصادی سومین اقتصاد جهان برای اولین بار کاهش یافت

اقتصاد ژاپن در سه ماه اول سال 2022 به دلیل محدودیت ها و افزایش قیمت کالاها بر اساس کووید-19 کوچک شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده تی تی آنلاین و ترس از رکود (ترکیبی از رشد ضعیف و افزایش تورم) سومین اقتصاد بزرگ جهان را به نرخ سالانه 1.0 درصد در ژانویه تا مارس نسبت به سه ماهه قبل افزایش داده است.

ارقام تولید ناخالص داخلی نشان دهنده انقباض کمتر از حد انتظار 1.8 درصد از اقتصاد است.

داده های کابینه نشان می دهد که علاوه بر کاهش 0.4 درصدی پیش بینی بازار، این رقم یک چهارم تولید ناخالص داخلی را به کاهش 0.2 درصدی تبدیل کرده است.

داده‌های مربوط به نخست‌وزیر فومیو کیشیدا می‌توانست فشار بیشتری را برای فشار بیشتر در انتخابات پارلمانی 10 ژوئیه وارد کند، زیرا او 2.7 تریلیون ین (20.86 میلیارد دلار) در حساب‌های اضافی جمع آوری کرد.

هیروشی شیرایشی، اقتصاددان ارشد ژاپنی می گوید: «از سوی دیگر اقتصاد به رشد باز خواهد گشت، اما بهبود قابل توجهی نخواهد داشت و با نزدیک شدن به انتخابات، هزینه ها احتمالاً بازتر خواهند شد.

وی افزود که قرنطینه در چین و افزایش نرخ بهره آمریکا و همچنین بحران اوکراین می تواند بر تقاضا تأثیر بگذارد. درآمد واقعی خانواده ها و مشاغل به دلیل بدتر شدن شرایط تجارت کاهش می یابد و می تواند بهبود تقاضای خانوار را دشوار کند.

داده ها نشان می دهد که مصرف خصوصی بیش از نیمی از اقتصاد در مقایسه با اقتصاددانان که انتظار می رود 0.5 درصد کاهش یابد، اندکی کاهش یافته است.

بسیاری از تحلیل‌ها انتظار دارند که اقتصاد ژاپن در سه ماهه آینده با برداشته شدن محدودیت‌های ویروس کرونا بهبود یابد.

کازوما مائدا، تحلیلگر بارکلیز، گفت: «محدودیت‌های اشتراک‌گذاری می‌تواند بر تولید و صادرات تأثیر بگذارد، اما ما انتظار داریم با بهبود خدمات، به رشد تولید ناخالص داخلی مثبت بازگردیم.»

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا