اقتصادی

طرح جهاددانشگاهی برای سنجش فضای سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران

عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات جهاددانشگاهی با اشاره اجرای پروژه تحقیقاتی «سنجش فضای سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران» در این پژوهشگاه تاکید کرد: امیدوارم تا پایان نیمه اول سال بسته سیاستی حاصل از این پژوهش‌ها در اختیار سیاست‌گذاران قرار گیرد و دست‌مایه قابل قبولی برای حل مسایل اقتصادی فراهم کند.

به گزارش تی تی آنلاین، سید محمد موسی مطلبی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات جهاددانشگاهی و مدیر پروژه تحقیقاتی «تعیین پیشران‌ها و اولویت‌های توسعه اقتصادی کشور» و نیز «سنجش فضای سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران» ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: این دو طرح مهم که به‌تازگی پایان یافته متناسب با الگوی بانک جهانی است.

وی با تاکید بر این‌که اکنون نیز ۶ طرح سنجش در شش استان در حال انجام است، گفت: همچنین در حال انجام طرح مجموعه مسایل و چالش‌های تولید هستیم که در مرحله‌ای از آن در چارچوب برگزاری نشست دنبال می‌شود.

مطلبی بیان کرد: امیدوارم تا پایان نیمه اول سال بسته سیاستی حاصل از این پژوهش‌ها در اختیار سیاست‌گذاران قرار گیرد و دست‌مایه قابل قبولی برای حل مسائل اقتصادی فراهم کند.

مدیر پروژه تحقیقاتی «تعیین پیشران‌ها و اولویت‌های توسعه اقتصادی کشور» با اشاره به این‌که مهم‌ترین مساله در انجام این طرح‌ها کمبود اعتبار است و جهاددانشگاهی با تمام مشکلات مالی در تامین آن می‌کوشد، ادامه داد: انتظار می‌رود که دستگاه‌های مرتبط از حمایت جهاددانشگاهی در انجام این طرح‌ها دریغ نکنند.

وی افزود: نکته دوم در این رابطه نبود داده‌های مورد نیاز است که گاهی مجبور می‌شویم خود داده تولید کنیم. البته در زمینه تولید داده نیز در جهاددانشگاهی ظرفیت‌هایی فراهم شده که می‌تواند ماموریت های ملی را در این زمینه به عهده گیرد  که امیدورم پیگیری های لازم انجام شود.

مطلبی در رابطه با اعتماد به جوانان در جهاددانشگاهی اظهار کرد: در این زمینه انتظار می رود به حوزه علوم انسانی توجه بیشتری شود.

عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات جهاددانشگاهی در ادامه گفت: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) ، جهاددانشگاهی بر پایه تقوا بنیان‌گذاری شده است، از طرفی سرمایه های انسانی ارزشمندی در این نهاد فعالیت دارند که با  شایسته سالاری این نهاد می‌تواند نقش بی‌بدیلی را در زمینه پیشرفت دانش‌بنیان کشور داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حمایت از طرح‌های مرتبط با توسعه و پیشرفت کشور در جهاددانشگاهی، ارتباط بیشتر مجریان طرح‌های مرتبط با سیاست‌گذاری توسعه و پیشرفت با مسئولان جهاددانشگاهی به‌منظور شناخت بیشتر این حوزه و انتقال پیشنهادهای سیاستی به‌نظام تصمیم سازی و تصمیم‌گیری به‌عنوان نهادی که به دلیل نداشتن منافع کمترین تعارض منافع را در تصمیم‌گیری‌ها ایجاد می‌کند، از جمله موضوعاتی است که می‌تواند نقش جهاددانشگاهی را در توسعه و پیشرفت کشور گسترش دهد.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا