عمومیکسب و کار ویژه

سایبان پارکینگ در کجاها استفاده می‌شوند؟ موارد استفاده از آن

استفاده از سایبان‌ها به زمان‌های گذشته  برمی‌گردد. و کاربرد آن‌ها در زندگی بشر، نقشی بسیار پر رنگ و حیاتی داشته است. در گذشته بسیاری از مردم در موارد مختلفی مانند ایجاد سایه در فضای خانه یا در بازارها از انواع سایبان بهره می‌بردند. به علاوه برای برپایی جشن‌ها و مراسمات از سایبان‌ها استفاده می‌شد که در آن زمان بیشتر از متریال حصیر و پارچه استفاده می‌کردند.

اما امروزه با پیشرفت علم و فناوری و به وجود آمدن ابزار آلات خاص، شکل و استفاده از سایبان ها به صورت کلی دچار تحولاتی شد و اکثر افراد از مدل‌های متنوع سایبان در موارد مختلف استفاده می‌کنند. در حال حاضر از سایبان پارکینگ در محیط‌هایی مانند ادارات، مغازه یا فروشگاه‌ها، مراکز خدماتی چون بیمارستان‌ها و… استفاده می‌شود. امروزه نیز یکی از محبوب‌ترین کاربردهای سایبان استفاده به عنوان سایبان پارکینگ است و افراد زیادی در نقاط مختلف دنیا از سایبان پارکینگ برای حفاظت از خودرو استفاده می‌کنند و از ماشین خود در برابر عوامل مختلف محیطی و شرایط نامساعد جوی محافظت می‌کنند.

سایبان پارکینگ در برابر چه عواملی از خودرو حفاظت می‌کند؟

بهتر است این را بدانید که حفاظت از خودرو در برابر آسیب‌های مخرب محیطی مهم‌ترین وظیفه یک سایبان مناسب پارکینگ است. چون در حال حاضر قیمت ماشین بسیار زیاد است و در صورت آسیب دیدن رنگ یا هر قسمتی از تجهیزات داخلی یا بیرونی خودرو باعث می‌شود هزینه زیادی را متحمل شوید. سایبان پارکینگ از خودرو در برابر عوامل محیطی مختلف حفاظت می‌کند که این عوامل عبارتند از:

  • تابش شدید نور خورشید در تابستان و نبودن سایه
  • بارش‌های باران و برف و تگرگ در فصول مختلف سال و همین‌طور نیز در زمان کمبود جای پارک مناسب
  • احتمال برخورد اشیا به سمت خودرو و آسیب رساندن به بدنه آن
  • حفاظت از خودرو در برابر اثرات مخرب فضولات پرندگان
  • آفتابگیر ماشین

ساخت سایبان پارکینگ

در هنگام ساخت سایبان پارکینگ آن‌چه که از همه بیشتر مورد اهمیت است ابعاد محیط مورد نظر، نوع ماشین‌ها و تعداد ماشین‌ها می‌باشد. برای مثال سایبان پارکینگی که برای ماشین‌های بزرگ مانند کامیون طراحی شده بسیار متفاوت است با سایبانی که برای ماشین ‌های سواری خواهد بود. همچنین استحکام و مقاومت سایبان و نوع پوشش آن نیز بسیار اهمیت دارد تا نهایت حفاظت از وسایل نقلیه انجام شود. استفاده از وجود نیروی متخصص با علم و دانش در این زمینه همراه با به کار گرفتن متریال با کیفیت در ساخت سایبان هم یک امر ضروری است که عامل مهمی در ماندگاری و عمر بلند سازه می‌باشد.بنابراین ما به شما توصیه می‌کنیم برای نصب و اجرای سایبان به شرکت‌های تولیدی نظیر مراجعه کنید تا با محاسبات دقیق یک سایبان اصولی برای شما طراحی کنند.

Where are parking canopies used? Its uses

ساخت سایبان برای فضا های مختلف

همان طور که می‌دانید از سایبان در محیط‌های مختلفی با طراحی‌های خاص استفاده می‌کنند. سایبان‌ها را می‌توان در محیط‌های شخصی و عمومی مورد استفاده قرار داد انواع مختلف سایبان عبارتند از:

  • سایبان پارکینگ
  • سایبان استخر
  • سایبان ‌های حیاط منزل، ، سایبان ادارات و مراکز تجاری تفریحی یا خدماتی
  • ، سایبان پاسیو، سایبان کولر

انواع سایبان پارکینگ

ساخت سایبان‌های پارکینگ بسته به نوع سایبان و محیط مورد نظر به شکل‌های مختلفی انجام می شود. و در دو نوع سایبان ثابت و متحرک اجرا می‌شوند.

سایبان ‌های بدون پایه و ستون

سایبان بدون پایه از یکی از انواع سایبان‌ است که در طراحی آن ستون‌ها و پایه‌ها حذف شده تا عملیات چرخش ماشین‌ها و پارک آن به راحتی انجام شود.

سایبان پایه و ستون دار

سایبان‌های پایه‌دار یا ستون‌دار از انواع سایبان‌های پارکینگ به شمار می‌روند در طراحی این سایبان ‌ها از ستون و پایه‌های مستحکمی که به زمین متصل هستند استفاده می‌شود. این سایبان‌ها از مقاومت زیادی برخوردار هستند. ستون‌های این سایبان‌‌ها در چهار گوشه‌ی سایبان یا در یک سمت یا در دو طرف آن نصب می‌شوند. برای پوشش سقف سایبان هم می‌توان از متریال مختلفی بهره برد.

 سایبان متحرک

یکی از انواع سایبان‌های متحرک می‌باشد که دارای جذابیت زیادی در بین مردم هستند. زیرا استفاده از این مدل از سایبان بسیار راحت است و می‌توان از راه دور سایبان را کنترل کرد. شما این امکان را دارید که در هر زمانی سایبان ها را باز کرده و در صورتی که به آن نیاز ندارید آن را ببندید.

آیا از سایبان پارکینگ برای پارکینگ‌های عمومی و خصوصی استفاده می‌شود؟

سایبان‌های پارکینگ را در قسمت‌های مختلف شهر می‌توان برای آسایش افراد ایجاد کرد همان‌طور که قبلا اشاره کردیم استفاده از سایبان پارکینگ هم در پارکینگ‌های خصوصی مانند منازل و باغ و ویلا به عنوان یک سازه خصوصی رایج است و هم در محیط های عمومی مانند انواع ادارت و مراکز مختلف تجاری یا خدماتی به عنوان پارکینگ عمومی رواج دارد.به عنوان مثال سایبان پارکینگ را می‌توان به صورت سایبان اداری در مجتمع های تجاری و اداری که با مشکل کمبود پارکینگ مسقف مواجه هستند مورد استفاده قرار داد. همچنین می‌توان از انواع سایبان پارکینگ در کارخانه‌ها، مراکز آموزشی، ایستگاه های تاکسی و اتوبوس نیز بهره برد.

مهندسین متخصص که در این زمینه فعالیت دارند بهترین افراد برای طراحی و ساخت سایبان‌های مقاوم و سبک وزن در قالب سایبان پارکینگ عمومی و خصوصی هستند. طراحی سایبان‌های پارکینگ به‌خصوص در مراکز عمومی که تجاری هستند به جز حفاظت از خودروها باید باعث زیبایی بیشتر محیط شود زیرا این امر در جذب بیشتر مشتریان می‌تواند بسیار موثر باشد. امروزه مهندسان در تلاش هستند تا سایبان‌هایی طراحی کنند که با معماری روز دنیا مطابقت داشته باشد و علاوه بر جلوه زیبایی بصری از استحکام بالایی نیز برخوردار باشد. البته سایبان‌های خانگی هم می‌توانند علاوه بر محافظت از خودرو در زیبایی هرچه بیشتر خانه شما تاثیرگذار باشند و ارزش افزوده‌ای برای ملک شما باشند.

دلایل  استفاده از سایبان پارکینگ در مراکز عمومی

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ذهن افراد را به خود مشغول کرده ‌است این است که چرا استفاده از سایبان پارکینگ عمومی مهم و ضروری است؟ برای توضیحات بیشتر و پاسخ به این سوال با ماه همراه باشید.در پاسخ به این سوال باید به این نکته اشاره کنیم که قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید برای طولانی مدت برای بسیاری از افراد آزار دهنده است. علاوه بر این قرار گرفتن وسایل نقلیه هم در برابر نور خورشید می‌تواند آسیب های فراوانی را به وجود بیاورد. به جز نور خورشید در فصول سرد سال نیز بارش های محیطی شدید می‌تواند آسیب‌زا باشد.

به همین دلیل استفاده از سایبان پارکینگ به عنوان یک پوشش امن برای حفاظت از خودرو یک امر بسیار ضروری می‌باشد تا افراد مجبور نباشند زمان طولانی را به دنبال فضایی امن برای پارک خودرو باشند. لازم است این نکته را نیز یادآور شویم که با نصب سایبان عمومی می‌توانیم از مشکلاتی نظیر به سرقت رفتن خودرو نیز جلوگیری کنیم.

ویژگی‌های یک سایبان مناسب

سایبان ‌های امروزی دارای تنوع بسیار زیادی هستند طراحی این سایبان‌ها به شکل های مختلفی انجام می‌شود به طور مثال ممکن است سایبان به ‌صورت منحنی، قوس ‌دار و یا مسطح طراحی و تولید شوند و البته ویژگی های دیگر که شامل:

طراحی مدرن و زیبای سایبان پارکینگ

در گذشته سایبان‌ها بیشتر به صورت مربع شکل و از جنس ایرانیت ساخته می‌شدند اما سایبان ‌های امروزی با متریال زیبا و متنوع در مدل‌های مختلف و مدرن علاوه بر حفاظت می‌تواند زیبایی محیط را دوچندان کند.

استحکام اسکلت سایبان پارکینگ

برای ساخت یک با دوام می‌توانید چارچوب آن را از فولا که ضد زنگ است و مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل محیطی  دارد بسازید. خاصیت ضد زنگ بودن باعث می‌شود در شرایط محیطی مختلف این سازه تخریب نشود. استفاده از فولاد در اسکلت سایبان باعث می‌شود سایبان شما تغییر شکل نداده و تحمل بار بالایی نیز داشته باشد.

پوشش با کیفیت سایبان

یکی از مهم ‌ترین بخش‌‌های سایبان پارکینگ پوشش آن می‌باشد. سقف سایبان از متریال‌های متنوعی ساخته می‌شود. در حال حاضر یکی از بهترین و پرکاربردترین پوشش‌ها پارچه‌های ضد آب و ضد نور یو پی ‌وی سی هستند. این نوع پوشش ‌دارای دوام و مقاومت بسیار بالایی هستند و گزینه بسیار مناسبی برای سقف سایبان می‌باشند. چون در برابر رطوبت و تابش نور خورشید دچار تغییر رنگ و یا پوسیدگی نمی‌ شوند. در زمان خرید پوشش سایبان دقت لازم را داشته باشید تا سایبانی با طول عمر بالا داشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا