علم و سلامت

سبک زندگی دوران کودکی یا بزرگسالی از بیماری قلبی جلوگیری می‌کند؟

تی تی آنلاین/ خراسان رضوی نتایج مطالعات نشان می دهد که سبک زندگی سالم برای درمان بیماری ها در دوران جوانی نسبت به دوران اولیه کودکی اهمیت کمتری دارد.

به گزارش یاهو، نتایج این مطالعه نشان داد که انسداد عروق کرونا در حدود دو سوم اوایل زندگی و کودکی موثر است. سوم، انتخاب سبک زندگی بزرگسالان مانند سیگار کشیدن است.

محققان علت اصلی عفونت شدید عروق کرونا را بررسی کرده‌اند که می‌تواند مانع از تامین اکسیژن به عضله قلب شود. پلاک‌های نرم که آهکی نمی‌شوند، به سرعت تشکیل می‌شوند و بیشتر از انسدادهای سخت‌تر که شکل‌گیری آنها طول می‌کشد، شکسته می‌شوند و منجر به حمله قلبی می‌شوند.

دکتر دکتر می‌گوید: «این پلاک‌های چربی خطرناک هستند، زیرا به راحتی می‌توان آن‌ها را جدا کرد و منجر به تله حاد کرونری و حمله قلبی می‌شود.» آدام دومونکوس تارنوکی، محقق و رادیولوژیست در دانشگاه Semelweiz در بوداپست، مجارستان. اگرچه پلاک های کلسیفیه نیز می توانند باعث تنگی عروق کرونا شوند، اما کمتر احتمال دارد که باعث حمله قلبی حاد شود.

محققان دریافتند عواملی مانند زندگی اولیه، خانواده و شرایط اجتماعی 63 درصد در تشکیل قلب نقش دارند. اقلام سبک زندگی ناسالم بزرگسالان مانند سیگار کشیدن، مصرف الکل و سبک زندگی کم تحرک به عنوان عوامل خطر فردی گروه بندی شدند و تنها 37 درصد اخراج شدند.

در مجموع 98 جفت دوقلو بین 45 تا 65 سال مورد نیاز بود که 60 جفت دوقلوهای همسان و 38 جفت دوقلوهای غیر همسان بودند. هر دوی آنها از دوقلوها خواستند تا سؤالات مفصل تری در مورد زندگی اساسی، سابقه خانوادگی و زندگی خود پر کنند.

پرسشنامه شامل، جایی که آنها بزرگ شدند، پاسخ دادن به سوالات. غذای یک پسر چگونه است؟ آیا والدین به این بیماری مبتلا هستند و در حال حاضر سیگار می کشند یا به طور منظم ورزش می کنند؟ سپس دانشمندان سی تی اسکن قلب هر فرد را برای نشان دادن تشکیل پلاک در عروق کرونا انجام دادند.

این مطالعه همچنین نشان داد که ژنتیک نقش عمده‌ای در تشکیل قرص‌های کلسیفیکاسیون دارد، شکلی کمتر خطرناک از انسداد عروق کرونا.

دکتر دیوید لازلو تارنوکی، یکی از محققان و برادر دوقلوی دکتر آدام دومونکوس تارنوکی، می گوید: «اولین مداخله در زندگی» می تواند تأثیر بسزایی در پیشگیری از بیماری عروق کرونا قلب داشته باشد.

در حالی که آن‌ها دریافتند که قرص‌ها به احتمال زیاد در اوایل زندگی آج نمی‌گیرند، این اتفاق در مورد قرص‌های کلسینه‌شده که از نظر ژنتیکی بسیار فعال هستند، رخ نمی‌دهد.

فیزیکدانان می گویند که 58 درصد از نمره کلسیفیکاسیون (انباشته شدن کلسیم اضافی در شریان ها) در شریان های کرونری و 78 درصد از حجم پلاک کلسیفیه ژنتیکی تعیین می شود.

دکتر می‌گوید: «تحقیقات قبلی نشان داده‌اند که می‌تواند تأثیر ژنتیکی بر تشکیل پلاک‌های کلسیفیه داشته باشد، اما اطلاعات کمتری در مورد حجم‌های کفش غیر ارثی دارد.» پل موراویک هوروات، مدیر مرکز پزشکان در تصویربرداری آمریکایی. در دانشگاه بوداپست

هدف از مطالعه ما بررسی نقش ژنتیک در برابر عوامل محیطی مشترک و فردی در تشکیل آنژیوگرافی عروق کرونا کلسیفیه و غیرمحاسبه شده در بزرگسالان زوج بدون بیماری عروق کرونا شناخته شده بود.

یافته ها در مجله Circulation: Cardiovascular Imaging آمده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا