علم و سلامت

سزارین ایمن‌ترین روش برای بانوانی که عمل پیوند داشته‌اند، نیست

تی تی آنلاین / خراسان رضوی تحقیقات جدید نشان می دهد زایمان سزارین ایمن ترین روش زایمان برای زنانی نیست که پیوند داشته اند. میزان زایمان سزارین در حال افزایش است و این امر به ویژه در مورد زنان بارداری که در معرض خطر جدی پیوند اعضا قرار دارند صادق است.

به گزارش اکسپرس مدیکال ، در حالی که سزارین 31 درصد از کل زایمان ها در ایالات متحده را تشکیل می دهد ، میزان زایمان سزارین برای زنان باردار با پیوند کلیه 62.6 درصد و برای زنان مبتلا به پیوند کبد 6/44 درصد است. اگرچه زایمان سزارین بالا غالب است ، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که زایمان برنامه ریزی شده سزارین نمی تواند ایمن ترین روش زایمان برای زنانی باشد که مجبور به پیوند شده اند.

تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه کالیفرنیا و لس آنجلس در ایالات متحده نشان داده است که زنان باردار می توانند پیوند کلیه یا کبد را بدون هیچ گونه خطر پیوند یا سردرد (زایمان طبیعی) تحمل کنند.

این مطالعه شامل 1865 زن باردار 18 تا 48 ساله در پنج دهه گذشته بود. در گروهی از مطالعات ، 1435 زن پیوند کلیه و 430 زن پیوند کبد دریافت کردند. از این تعداد ، 73 درصد از درد زایمان منجر به آزمایشات طبیعی زایمان شد.

نتایج این مطالعه نشان داد که زنانی که زایمان طبیعی را تجربه کردند ، نتایج بهتری در دوران نوزادی داشتند. بدون خطر سلامتی ، عوامل خطر زایمان سزارین پس از زایمان ، به ویژه در دریافت کنندگان پیوند کلیه ، قابل توجه بود. احتمال پارگی جفت در آنها 13 برابر بیشتر و احتمال بارداری دیابت در آنها 5 برابر بیشتر بود.

دکتر. یلدا افشار ، استادیار متخصص زنان و زایمان در دانشکده پزشکی دیوید گفن ، دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی و یکی از محققان این مطالعه ، می گوید: “آنها می خواهند سزارین شوند ، اما اکنون ما شواهد بیشتری در مورد این نگرش داریم. نیازی به تکرار نیست ، زیرا انتقال درد برای گیرندگان برای انتقال زنان باردار بی خطر است.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که نوزادان در هنگام آزمایش خستگی بهتر درد می کشند. مرگ و میر نوزادان ، که در معرض آسیب جدی یا مرگ در دوران نوزادی است ، تنها در 6 تا 10 درصد از کلیه ها و کبد در بیمارانی که از معاینه درد رنج می برند در مقایسه با 20 درصد زایمان سزارین رخ داده است. نوزادان متولد شده پس از سزارین بیش از دو برابر بیشتر در معرض مشکلات تنفسی کوتاه مدت و بلندمدت هستند و برخی از آنها نیاز به تهویه مکانیکی دارند.

“یکی از شگفت انگیزترین یافته ها این بود که ، گرچه درد خستگی بیضه ها در سزارین به پایان رسید ، این نوزادانی بودند که قبل از عمل جراحی انجام شده بودند.” اوفلیا یین ، ساکن ارشد گروه زنان و زایمان و محقق برجسته پزشکی در این مطالعه ، بهتر عمل می کند. این نشان می دهد که زنان تحت پیوند باید زایمان طبیعی را امتحان کرده و خطرات و مزایای بیماری آنها را مورد بحث قرار دهند.

لازم به ذکر است که آزمایش درد زایمان یک رویکرد منظم برای تهیه زایمان است که منجر به میزان بالای زایمان طبیعی می شود.

یافته ها در شبکه باز JAMA منتشر شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا